Witam Was Koledzy , miałem taka nieprzyjemną sytuacje w zimie , moj silnik to 1.4 16 V 75 km , przed zima wyczyściłem cala odmę ( puszka i przewód ) bo rożnie bywa z tym silnikiem w zimie , rano było około -20 stopni na polu , zapaliłem bez problemu i okolo 10 min pochodził sobie silnik zanim odjechałem , ok ruszyłem w trase i przez okolo 10 km wogóle nic sie nie dzialo nawet wskazowka temperatury nie ruszyla i nagle w sekundzie wskoczyła na 90 stopni i po 10 sekundach na 110 stopni zatrzymałem samochód i podnoszę maske do góry i widze jak gotuje sie płyn chłodniczy , wystałem sie na poboczu auto wystygło dolałem plynu chłodniczego i pojechałem dalej i za 10 min to samo;/ olej byl ok nie wymieszało go z plynem , brat mnie zaholował do domu wymieniłem termostat bo sie zepsuł a wymieniłem go jakies 2 miesiące przed zima i byl ok , a jednak go "rozmroziło" , odma czysta , olej czysty , czujnik temp nowy , słyszałem ze moze to byc korek tej gruszki ze ten zawór w nim nie odpowietrza ale sam juz nie wiem, aaa olej plyn czujnik i termostat tak jak mowilem wyszystko wymienione przed zima , pomóżcie mi co mam robić zeby nie gotowało mi plynu w zimie
Wygląda na termostat, chociaż mechanikiem nie jestem. Skoro olej jest, i jest czysty, nie wywaliło go bagnetem, ani niczym innym to nie powinna to być wina wytworzenia zbyt dużej ilości ciepła przez tarcie. Objaw nie ruszającej się wskazówki mógłby wskazywać na awarię czujnika temperatury, ale skoro "woda" rzeczywiście się zagotowała, to coś musiało zablokować układ chłodzenia i silnik chodził na tzw. obiegu małym (płyn nie przepływa przez chłodnicę tylko się nagrzewa). Może to być felerny termostat, który się po prostu zaciął. W gorszym wypadku w układzie pływał jakiś "syf" który mógł to zapchać i zablokować dopływ płynu do chłodnicy. Wiatrak też to raczej nie jest bo przy takim mrozie chłodnica sama powinna sobie radzić z oddawaniem ciepła do otoczenia.
Sprawdź termostat i gdyby udało Ci się rozwiązać problem, daj znać dla potomnych
jedyne co zrobiłem to po tej awarii tego samego dnia wymieniłem termostat, cały płyn i zasłoniłem na zderzaku wlot powietrza na chłodnicę ( nie tektura tylko taśma izolacyjna czarna i nie było widać ze coś maskuje ) i tyle i odpukać pomogło
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Ibiza ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.