Na te jednostki uważaj
Na rynku wtórnym bardzo popularna jest odmiana 2.0 TDI. Do roku 2007 była wyposażona w pompowtryskiwacze, i tej wersji nie polecamy (występują awarie układu wtryskowego, pękają głowice). Od 2007 roku, po wprowadzeniu systemu common-rail trwałość silnika poprawiła się.
Troche zlglupialem, bo na 2010 rok mnie napewno nie stac a nie chce kupowac zawodnego silnika, gdybym kupil cos starszego.
Jak to jest z tym 2.0TDI? Czy naprawde sa tak awaryjne? Od ktorego roku mozna miec spokojniejsza glowe w kwestii jego awaryjnosci? Mozecie podzielic sie opiniami? Bede bardzo wdzieczny za pomoc ! )
Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 60 Skąd jesteś (miejscowość / region): sycow Posiadane auto: seat, arosa,hatchbak,1.7sdi,2001
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 09 Mar 2013, 11:58
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Jak to jest z tym 2.0TDI?
tak jest niestety ,ze po zmianie wykonania szczegolnie glowicy jest juz ok ale wczesniej silniki 2.0tdi material byl lekko mowiac nie wlasciwy.
problemy sa od roku 2004 -2007 ,rozne przedewszystkim z glowica a czasem z pompa oleju najczesciej w wersji 16zaworowej.
Mam takie auta 2 w rodzinie i jedno juz cos bylo robione a drugie nie i pewnie dlugo nie bedzie bo jest super obydwa maja przebieg 120tys km
Sa to autka altea i turan ,,pozdrawiam,jesli bym kupywal to 1.9tdi lub nowsze 2.0 po roku 2007!!
witam . Mieszkam w Nowej Hucie . jezeli chcesz sie spotkac i ocenic sam to chetnie pomoge . mam altea 2.0 tdi 140 dsg . jestem 3 wlascicielem 245000 na liczniku i z silnikiem nic nie robilem . NIE SPRZEDAJE . pozdrawiam
jest jeszcze druga (według mnie lepsza) opcja, kupić 1.9 TDI 105 KM i zchippować do 130-140KM bez żadnych konsekwencji, silnik z tego co słyszałem bardzo dobrze się sprawuje, i nawet minimalnie mniej pali, grunt to dobry program
Witam,
moje auto to Altea 2.0 140 KM z DSG z 2005 roku, silnik BKD czyli 16V. Jestem jego drugim właścicielem, a na liczniku jest już ponad 180 tys. km. Jego historia jest wiarygodna i do tej pory poza normalną eksploatacją miał ultradźwiekowe czyszczenie wtryskiwaczy przy ok. 140 tys. i wymianę przepustnicy przy ok. 165 tys. - reszta to jakieś drobiazgi. Przyjemność z jazdy z DSG niesamowita. Jednak osobiście uważam, że te silniki są bardzo delikatne i czułe np. na jakość paliwa. Trzeba regularnie wymieniać olej i filtry, w tym w skrzyni DSG co 60 tys. (niedawno robiłem i koszt minimum 450zł a w serwisie dwa razy wicej). Ogólnie koszt części raczej wysoki, ale to chyba ju reguła przy nowszych autach. _________________ bop, Suwałki,
Seat Altea XL Style 2.0 TDI (CEGA) 2010
było: Seat Altea Stylance DSG 2,0 TDI (BKD) 2005
witam .jezeli ci chodzi o chip tuning to w krakowie zajmuje sie tym com-sport ul. katowicka 9 tel 662 313 734 i twoj pomysl jest dobry . a jezeli chodzi o dsg to jest rewelacja a w moim przypadku koniecznosc bo jestem inwalida . zadzwon . 662 77 18 74 rysiek . pozdrawiam
Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krakow Posiadane auto: Seat altea
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Mar 2013, 00:56
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Jak to jest z tym 2.0TDI?
Dzieki za kontakt. Mam nadziej ze uda mi sie zorganizowac chwile w nastepny weekend. Ten compsport ma ciekawa oferte. Jdynie co mnie martwi w przypadku wybrania 1.9tdi to skrzynia a wlasciwie to ze jest ona 5 biegowa. Szkoda ze nie 6-ka. Jezdzilem takim (5 biegowa altea 1.9) i wiem ze powyzej 100km/h juz jest glosnawo. Za to w golfie IV 6 biegowym byl komfort nawet przy 130. Brakuej tego dodatkowego biegu. Chyba nie ma takich wersji z tego co sie orientuje. Troche sytauacja patowa: zawodny (teoretycznie) 2.0 ale 6 biegowa skrzynia lub dsg, lub 1.9 +chip ale 5 biegowa skrzynia.... Ehhhh
Tak samo jak juz ktos napisal wczesniej, Bardzo dobre sa silniki TDI 2.0 BKD, maja zmienione glowice, przejechalem nim lacznie 170 tys km, 6+wsteczny biegow, skrzynia dziala do dzis bez problemu, silnik jak zegarek, pali na zimnym i cieplym. Spalanie na trasie przy 130-140 okolo 6 litrow, max predkosc 201km 15 litrow. Wyprzedza sie bardzo milo jak trzeba. Dla mnie ma wystarczajaco mocy zapasowej. Poza BKD jest chyba jeszcze 1 model silnika z tego co pamietam.
wracam do tematu 2.0 TDI. Mam możliwość zakupu 2.0 TDI BKD z 2006 140 KM i ~140 tys przebiegu.
Czy faktycznie ten model jest z tych dużo mniej awaryjnych dla 2.0 TDI sprzed 2007? Czytałem bardzo skrajne opinie - co normalne, ale wolę posłuchać jeszcze kilku opinii osób, które znają temat z własnego doświadzenia.
Z góry dzięki za szybkie info - oferta może uciec:).
Witam.
Posiadam 2.0 tdi bkd od trzech lat. Spalanie w miescie 7.5 l/km w trasie przy predkosic do 140 km 6.5 l/km. Jedyny problem jaki napotkalem to trzesienie i nierowna praca silnika na wolnych obrotach z tego co wiem to przypadlosc ktora dreczy wiekszosc tdi, byla tez wymiana turbiny. Radze tankowac dobre paliwo i wymieniac olej troszke czesciej (nie jak zaleca producent) i tez z gornej polki. Osobiscie polecam i sam nie mam zamiaru tego zmieniac.
Witam.
Posiadam 2.0 tdi bkd od trzech lat. Spalanie w miescie 7.5 l/km w trasie przy predkosic do 140 km 6.5 l/km. Jedyny problem jaki napotkalem to trzesienie i nierowna praca silnika na wolnych obrotach z tego co wiem to przypadlosc ktora dreczy wiekszosc tdi, byla tez wymiana turbiny. Radze tankowac dobre paliwo i wymieniac olej troszke czesciej (nie jak zaleca producent) i tez z gornej polki. Osobiscie polecam i sam nie mam zamiaru tego zmieniac.
Dzięki za info. Z tej Altei 2006 nic nie wyszło, ale już robię przymiarki na kolejną, również BKD tyle że 2005.
Mam 2.0 TDI 170KM 2008r BKD - od 2011 roku. Pierwsza rejestracja w 2009 więc udało mi się go kupić jeszcze na gwarancji fabrycznej. I z gwarancji skorzystałem: wymiana głowicy. Płyn znikał - nie było żadnych zewnętrznych wycieków. Im więcej krótkich tras tym więcej ubywało. Na dużej trasie 2000km nie ubyło prawie nic. ASO wymieniło głowicę i od tamtej pory nic się nie dzieje. W tej chwili mam 134tys km. Przy wyłączaniu silnika słychać już dwumas jak telepnie. Od 1,5 roku jeżdże na wyłączonym EGR - rura wydechowa czyściutka, a w kolektorze dolotowym pewnie tonę szlamu mniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.