Witam serdecznie, jestem posiadaczem Leona 1,9 TDI 110 KM. Jeżdżę nim juz jakis rok ale nigdy nie wstawiałem mu do samego końca. Wczoraj miałem okazje przejechać sie seatem altea 101 KM i stwierdziłem, że altea jest 100% żwasza niz mój leon.
Dziś na dluższej prostej autko od 1 biegu zbierało sie idealnie, ale na 3 i 4 biegu a w zasadzie już na 3 biegu przy obrotach 3 tys przestało przyspieszać tak dynamicznie. Moje pytanie brzmi czy turbo włącza sie tlyko przy pewnych zakresach obrotów czy powinno działać do końca obrotomierza. U mnie jest tak ze do 3 tys jest przyspieszenie ale powyzej juz jak wdepne pedał do końca to tak jak by go coś blokowalo, hamowało, przyspiesza co prawda ale bardzo mulasto ? Pytanie czy cos jest nie tak czy tak ma po prostu byc ? _________________ [img]http://fmix.pl/zdjecie/3145724/seat-leon-maxi[/img]
oki dzieki za szybka odp. a czy ja moge z tym jakos jezdzic do momentu naprawy ? _________________ [img]http://fmix.pl/zdjecie/3145724/seat-leon-maxi[/img]
Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 4345 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Leon Sport 1,9 TDI 110 KM
Piwa: 149/6
Wysłany: Wto 05 Cze 2012, 09:01
Temat postu:
Re: brak mocy przy 3000 obr
b5000 napisał:
Moje pytanie brzmi czy turbo włącza sie tlyko przy pewnych zakresach obrotów?
Nie ma czegoś takiego jak załączanie się turbiny, ona pracuje cały czas.
b5000 napisał:
a czy ja moge z tym jakos jezdzic do momentu naprawy ?
Bierze olej, słychac zauważalnie turbinę? Jeśli nie, to jeszcze trochę pojeździsz ale z wrażeniami jak przy SDI. Najprawdopodobniej turbo do czyszczenia ale konieczna jest diagnoza komputerowa i jakie wyrzuca błędy.
A tak na marginesie to powinieneś wylądowac z tym tematem w koszu za lenistwo - Regulamin pkt 9. Tematów odnośnie utraty mocy jest całe mnóstwo na forum. _________________
Ostatnio zmieniony przez Radek73 dnia Wto 05 Cze 2012, 09:07, w całości zmieniany 2 razy
czy zwykły vag com mi pokaze te błedy zeby potem moc wkleic na forum do analizy ?
PS. Auto nie bierze oleju, turbina wczesniej giwzdała ale teraz jej nie słychać wcale, ale na 1 i 2 bigu podczas przyspieszania jest odczuwalan wiec jeszcze chyba działa _________________ [img]http://fmix.pl/zdjecie/3145724/seat-leon-maxi[/img]
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Wto 05 Cze 2012, 09:08
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) brak mocy przy 3000 obr
b5000 napisał:
oki dzieki za szybka odp. a czy ja moge z tym jakos jezdzic do momentu naprawy ?
Mozesz jezdzic, ale po co katowac silnik? Zczytaj bledy i/lub sprawdz zakres ruchu sztangi turbiny, jezeli rusza sie ciezko lub w malym zakresie to turbina do czyszczenia.
ps "zwykly" vag wystarczy. _________________ pozdr. Michal
Ostatnio zmieniony przez szymekgd dnia Wto 05 Cze 2012, 09:09, w całości zmieniany 1 raz
Okey to teraz wszystko na spokojnie opwiem od poczatku do konca.
Otóż z samego rana nie zauważyłem ale pocas przeciagnia autka powyzej 2 tys obortów delikatnie jak by mi odcięło paliwo ( ułamek sekundy ). Przyjechałem do domu i napisałem na forum post, po wszych odpowiedziach pojechalem do znajomego mechanika który owy vag ma, ku mojemy zdziwieniu jadąc do mechanika autko miało pełną moc od 1000 aż do 4500 obr/sek. MImo wszystko stwierdziłem ze podepne sie kompem. Na vagu pokazało :
błąd 17965 zatytułowany jako ciśnienie doładowania przekrocozna granica doładowania.
Błąd oczywiście usunąłem i teraz jest ok, ale przezornie pojechałem jeszcze do chłopaków od diesla, jutro maja mnie podłączyć pod komputer podczas jazdy ale na dzień dobry Pan powiedział że jest do czyszenia ( nie wiem czy sie dobrze wysłowie ) coś związanego z położeniem, geometrią łopatek na turbinie. Podobno robi sie to bez jej wyjmowania, koszt 230 zł . Jutro jade na diagnostyke komputerem to napisze co tam pokazało. A tak BTW to co myslicie o dotychczasowych objawach i i diagnozie Pana z deisla ? _________________ [img]http://fmix.pl/zdjecie/3145724/seat-leon-maxi[/img]
Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 4345 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Leon Sport 1,9 TDI 110 KM
Piwa: 149/6
Wysłany: Wto 05 Cze 2012, 12:56
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) brak mocy przy 3000 obr
b5000 napisał:
Błąd oczywiście usunąłem i teraz jest ok,
nie jest ok, bo znów wyskoczy. Skasowanie błędu nie rozwiązuje problemu.
Mi też swojego czasu mechanik chciał wcisnąc rozruszanie turbiny od strony gruszki. Psikanie penetrantem, ruszanie sztangą, psiaknie i ruszanie i zawołał za to 200 pln. Już wolałem oddac turbo do czyszczenia szkłem.
Zrób logi i wtedy będziesz miał wszystko jak na dłoni. _________________
Zrób logi i wtedy będziesz miał wszystko jak na dłoni.
.. ale jak ? jaka jest opcja w vagu zeby zrobić logi ?
Jutro na komputerze ma wykazać dokładnie co jest do zrobienia a w miedzy czasie napiszcie o co chodzi z tymi logami _________________ [img]http://fmix.pl/zdjecie/3145724/seat-leon-maxi[/img]
Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 4345 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Leon Sport 1,9 TDI 110 KM
Piwa: 149/6
Wysłany: Wto 05 Cze 2012, 14:35
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) brak mocy przy 3000 obr
Najłatwiej to podpiąc kompa i w trasę. Ktoś kto się zajmuje diagnostyką komputerową na poważnie będzie wiedział o co chodzi
W tym temacie masz to samo to Ty
http://seat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=160287 _________________
Jeśli chodzi o logi dynamiczne bo o takich mowa w podanym wątku to bede miał je dopiero jutro, a na czyszczenie moge umówić sie na kiedy indziej, ale mam pytanie czy logi dynamiczne o ktorych mowa mozna zrobić samemu, jesli tak to za pomoca jakiego programu ?
PS. Czy polecacie jakis interface do seata na usb, bo na allegro pełneo tego jest ale z doświadczenia kilku moich znajomych mechaników polowa to szmelc i jedyny poprawny interface jest na port "com" ale jest to dość przestarzałe złącze i przydało by sie coś na usb
edit : wiem już jak zrobić logi dynamiczne i statyczne nie mniej jednak moje pytanie o jakis dobry interface pod usb jest nadal aktualne _________________ [img]http://fmix.pl/zdjecie/3145724/seat-leon-maxi[/img]
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Wto 05 Cze 2012, 16:44
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) brak mocy przy 3000 obr
Nie wierz w czyszczenie bez wyciagania turbiny...
Ja mam viakena za 30zl na usb i spokojnie starcza do czytania bledow i logowania, jezeli chcesz kombinowac z przebiegiem, domykaniem szyb itp to musisz zainwestowac wieksza sume. _________________ pozdr. Michal
Nie potrzebuje bawić sie przebiegiem ale dobrze by było, żeby kupić już coś lepszego, problemw tym ze na allegro jest mnóstwo złącz po 150 zł ale po podpieciu pod komputer okazuje się ze jest to jedna wilka lipa . A jeśli coś droższego to co byś polecił żeby to działało ?
PS. Między czasie sprawdzałem jeszcze czymś takim http://allegro.pl/skaner-585-can-live-data-vag-pl-auta-96-2009-24h-i2377707394.html wszystkie parametry i z nowości coś jest nie takz przepływomierzem bo jak to kolega stwierdził podczas dodawania gazu pokazuja się dwie wartości i jedna wartość musi " gonić " druga i tak jest do 4 tys obrotów powyżej już pierwsza wartość jest ok. 450 a druga 670 niestety nie pamietam jak nazywaja sie te wartości . Doladowania turbiny z tego co pamietam 25,6 wiec podobno tez jest ok. Jutro zamierzam podjechac jeszcze to teych chłopaków od diesla zeby zrobimi mi logi i wtedy wrzuce.
Jeśli teraz wyszło ze przepływomierz się delikatnie zawiesza to czy ten błąd przeładowania ciśnienia może występowac od przepływomierza czy tak czy siak turbo do czyszczenia ? Pytam żeby na jutro być mądrzejszym _________________ [img]http://fmix.pl/zdjecie/3145724/seat-leon-maxi[/img]
Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 1041 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza Posiadane auto: Ford Fokus 1.6 diesel 2011r MODERATOR
Piwa: 43/16
Wysłany: Wto 05 Cze 2012, 18:55
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) brak mocy przy 3000 obr
Turbinę do czyszczenia trzeba wyjąć.Przed wizytą w warsztacie kilka rzeczy możesz sprawdzić sam i uniknąć wydatków.Tak jak koledzy wcześniej pisali sprawdź ręką czy sztanga chodzi lekko bez wiekszych oporów.Sprawdź czy po odpaleniu auta sztanga zostaje wciągnięta do końca przez gruszkę.Niech ktoś odpali auto bez gazu na wolnych obr.a ty popatrz czy sztanga się przesuwa.Jeżeli tak i chodzi lekko to prawdopodobnie kierownice nie są zapieczone i trybu awaryjnego szukać należy gdzie indziej.O ile dobrze pamiętam zawory n75 i n18(zawór sterowania turbiną i zaworem EGR) są zamienne.Dobrze byłoby je zamienić i zobaczyć czy będzie jakaś poprawa.
Jeżeli chodzi o logi to zrobienie ich to nie wszystko.Należy jeszcze je dobrze odczytać.Tak,problemy te mogą być od przepływomierza. _________________ xxxxxxxxxxxx=300
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Leon ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.