Witam wszystkich.
Przedwczoraj miałem taki oto przypadek. Odpaliłem auto, od razu poczułem,że nie pali na jeden cylinder, nierówno pracuje, brak mocy. Podjechałem do warsztatu, podłączyli kompa. Diagnoza - zanik zapłonu na pierwszym cylindrze. Elektryk stwierdził, że t cewka. Umówiłem się na dzisiaj, na wymianę. Rano odpaliłem i....wszystko gra, auto idzie jak ta lala.
Doszedłem do wniosku, że to może kable i na razie nie wymieniłem nic. Kabli po prostu nie mieli na miejscu, a cewki nie wymieniłem, bo może okazać się, że niepotrzebnie wydam ponad 300 PLN.
Co sądzicie na ten temat? Dodam, że kila dni temu trochę popadało, to może stąd ten efekt i podejrzenie, że to kable. Wczoraj i dziś jest sucho, w dodatku wieje....więc może. Ale żeby tak od razu?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Też miałem podobny problem. Uszkodzona była wiązka przewodów zasilających wtryskiwacze a że wszystko opiera się na mikro napięciach wystarczy trochę wilgoci i problem masz murowany. Sprawdź to tak że odpal silnik i polej go wodą (od góry na kolektor, wody nie żałuj ) jak zgaśnie znaczy że masz to samo . Wiem że test jest drastyczny ale obiektywnie ocenisz uszkodzenie.
Po za tym jak nie lejesz na filtr jest wszystko OK. A jak znasz Alteę to konstrukcja powoduje że woda i tak po silniku cieknie sprawdź gdzie uchodzi woda z pod czarnej nakładki na masce heh...
I jeszcze jedno jak napisałem do Seata że to jest błąd konstrukcyjny odpisali że Seaty są projektowane z najwyższą staranności...[cenzura]ły.
Dzięki za podpowiedzi.
Wymieniłem kable i świece, parę dni był spokój. Wczoraj znowu to samo, jechałem w deszczu i zaczął tracić moc. Ostygł ok. 1,5 godz. i wszystko było ok., chociaż też jechałem w deszczu. Myślę, że jednak muszę wymienić cewkę. Co o tym sądzicie?
Sprawdź to co pisałem powyżej miałem dokładnie ten sam problem a wynikał on z uszkodzenia wiązki przewodów od wtryskiwaczy. Polej wodę po masce a zobaczysz że cała woda z pod plastykowej ozdoby na masce spływa na silnik a później na przewody. Może być to samo...a na to wygląda.
Ten typ tak ma a silnik BGU jest na ten problem czuły.
Naprawa może okazać się tańsza niż wymiana cewki, nie sądzę że to coś da.
Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): uk Posiadane auto: altea 1.6
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 06 Cze 2014, 01:34
Temat postu:
przeciekajaca maska
witajcie ... ja w swojej altei dostrzegłem ze w podczas deszczu czy mycia woda cieknie z otworu w konstrukcji maski który znajduje sie centralnie nad wlewem oleju wiele razy zauwazyłem ze podczas deszczu mam mokre okolice wlewu oleju oczywiscie kable tez których tam jest nie malo.... narazie zakleiłem tą dziurke i czekam na deszcz mam nadzieje ze dużo pomoze ... Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.