Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Miłakowo Posiadane auto: Altea
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 17 Mar 2012, 11:04
Temat postu:
seat altea 2.0 TDI 2007r.140KM BKD utrata mocy
Proszę mi pomuc w czasie jazdy przy prędkości 120km/h spada moc silnika po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd coś mniej więcej za duża moc idzie do turbo.W czasie jazdy robię jeden trik wyłączam silnik i po ponownym uruchomieniu moc silnika powraca ale na krótko.Nie mam pojęcia co to jest?
Tryb awaryjny wlaczony przez ecu, w Twoim przypadku zapewne wynika z przeladowania cisn. doladowania przez turbine, wiec do sprawdzenia sterowanie turbina oraz kierownice spalin w niej, notlauf ma to do siebie, ze w pamieci ecu zapisuje sie blad, a po wylaczeniu zaplonu jest wylaczany do nastepnego przekroczenia zapisanych w ecu parametrow. _________________ pozdr. Michal
Witam
posiadam swój samochód od 7 miesięcy i dwa dni temu stało mi się dokładnie to samo jak w opisie powyżej.
Podłączyłem pod komputer i oto kod błędu:
16618 BOOST PRESSURE REGULATION LIMIT EXCEED (OVERBOOST CONDITION)
RPM 2310
TORQ 174
SPEED 113 km/h
LOAD 38.4%
Voltage 14.52 V
BIN BITS 000010000
ABSOLUTE PRESS 1764 mbar
ABSOLUTE PRESS 2172.6 mbar
Po rozmowie z jednym mechanikiem stwierdził że turbo do wymiany (lub czyszczenia ale problem powróci)bądź jakiś mały zawór, a drugi mechaniik, że to wina pompy.
Czy moge w jakiś sposób sam to sobie sprawdzić i się upewnić w czym problem.
Posiadam kabel i oprogramowanie VCDS.
czesc. mialem to samo rok temu .opisalem to na forum . turbo reg uratowalo mi kieszen . kupilem turbine po regeneracji a swoja im oddalem .wszystko jest ok .pozdrawiam
wymieniłeś turbo spoko ale ono dawało za duże doładowanie więc to nie do końca moim zdaniem wina turbiny?
ktoś inny rozwiązał już taki problem? bo nie chcę pakować pieniędzy w wymianę dobrych elementów _________________ kopa ma ta kawa
U mnie przy osiągnięciu 3000 obr/min turbo się wyłączało. Silnik tracił moc i jedynie ponowne jego uruchomienie pomagało (do momentu aż znów nie przekroczył 3000 obrotów). Dałem turbinę do czyszczenia i okazało się że zapiekły się kierownice w turbinie. Dostałem pół roku gwarancji na czyszczenie i jak do tej pory jeżdżę i nie widzę żadnych problemów. Minęło już prawie 3 miesiące od czyszczenia.
Niestety, czyszczenie turbiny nie było tanie - wyszło 400 zł. Najgorzej jest zdemontować turbinę szczególnie jak od nowości nie była ściągana. Wysoka temperatura która jest w okolicach turbiny podczas jej pracy powoduje później problemy z odkręceniem śrub itd. 400 zł to i tak sporo taniej od regeneracji czy wymiany na nową .
To co opisujecie jest bardzo często spotykane i spowodowane jest następującym zjawiskiem:
Turbosprężarka kręci się za szybko co powoduje przekroczenie wartości doładowania (ciśnienia pompowanego powietrza) w układzie dolotowym silnika => węże oraz intercooler, a samochód wie o tym gdyż ma tutaj tzw. czujnik ciśnienia doładowania. Czujnik ten wysyła impuls do komputera samochodu, który interpretuje to tak: JAK ZA DUŻE CIŚNIENIE TO PEWNIE TURBINA SIĘ ZA SZYBKO KRĘCI - ŻEBY TURBINA NIE WYLECIAŁA NAM W KOSMOS OD PRĘDKOŚCI TO JĄ ODŁĄCZĘ. I tak to się właśnie odbywa.
Ale teraz pytanie dlaczego turbina się za szybko kręci?
Prędkość turbiny jest uzależniona od ilości spalin oraz ich prędkości z jaką wpadają na łopaty koła strony gorącej. Ilość spalin jest OK zapewne (jakby było ich za mało to problem z wtryskami ale nie o tym mowa) ale ich prędkość jest za duża. Dlaczego? W turbinie jest tzw. zmienna geometria łopatek. To są takie żaluzje (klapki) które w zależności od potrzeby ustawiają się w różnej pozycji i decydują o prędkości spalin. Ta zmienna geometria lubi się często zblokować z z nagaru i brudu np w pozycji "duża prędkość" spalin i wtedy dochodzi do sytuacji o której mowa. Czasem też te łopatki są uszkodzone mechanicznie (powyginane, połamane, odgięte) i nie mogą się swobodnie ruszać i też mogą się zblokować w pozycji "duża prędkość". Jest jeszcze inna trzecia przyczyna. Przy turbinie jest gruszka, która jest połączona ze zmienną geometrią i nią rusza i jak ona ta gruszka się zblokuje (bo np. skoroduje lub zapiecze) to też geometria stoi w miejscu.
Tak czy inaczej turbinę trzeba zdjąć i zmienną geometrię profesjonalnie wyczyścić. Profesjonalnie = wykąpać w wannie ultradźwiękowej kilka razy, wypiaskować, nasmarować, ewentualnie wymienić rolki i piny. Takie czyszczenie przez zwykłego mechanika np. preparatem WD40 to jedna wielka bzdura. Po profesjonalnym czyszczeniu zmienna geometria będzie jak nowa. Sam to przerabiałem u siebie i zagłębiłem się w temat. Czyszczenie profesjonalne to koszt 250-300 PLN w zależności od stanu zapieczenia śrub mocujących rdzeń turbiny do kolektora wydechowego.
zdarzyło mi się to dwa albo trzy razy gdy na drogach leżał śnieg i jeździło się delikatnie teraz śnieg stopniał i mój altek został "przepalony" na dłuższej trasie nie oszczędzając go i jak na razie wszystko jest ok wniosek turbo jest po to aby z niego korzystać
oczywiście jak tylko cieplej się zrobi turbo wyjmę i dam do czyszczenia
pozdrawiam _________________ kopa ma ta kawa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.