Prawa wycieraczka - ramię prowadzące wyskakuje z kuli
Witam. U mnie z kolei wczoraj pierwszy raz pojawił się problem typu takiego, że to długie ramię, którę można nazwać ramieniem napędowym wycieraczki (prawej; pasażera), rozłącza się z wycieraczką i opada na podszybie. Ramię prowadzące wypada z kuli ramienia wycieraczki. Rzecz oczywiście ma miejsce na podszybiu pod maską. Teren otwarty, więc szybko można ramię wcisnąć na kulę, ale spada. Sprawa dziwna, bo wczoraj spadło po raz pierwszy, a dziś praktycznie raz za razem. Dodam, że po przeciwnej stronie kuli ramienia wycieraczki, a więc od górnej widocznej dla oka strony widoczna jest śruba z nakrętką kontrującą. Sprawia wrażenie, jakby coś tam można było regulować, jakby można było regulować kulę. Nie wiem, czy dobrze to zobrazowałem, ale jeżeli mieliście podobny problem i jakoś wybrnęliście to napiszcie. Sam nie próbowałem tam kręcić tylko dlatego, że po powrocie z pracy jest już ciemno, a auto mam pod blokiem. Jak tak sobie główkuję to na pewno istnieje jakieś rozwiązanie. Jeżeli trzeba to zrobię fotkę. Pozdrawiam.
Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 4095 Skąd jesteś (miejscowość / region): UE Posiadane auto: Seat Alhambra 2,0+LPG 2002 rok, Seat Cordoba 1,4+LPG 1998 rok / w obu instalacja STAG 300 / Hyundai Tucson 2,0 + LPG 2010 r
Piwa: 166/83
Wysłany: Pią 04 Sty 2013, 18:34
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) Wycieraczki przedniej szyby
O, ile dobrze zrozumiałem Twój problem, to mechanizm napędowy rozłącza się poprzez "wyślizgnięcie" się z kulowych mocowań. O ile dobrze pamiętam to te nazwijmy je łoża, nie są przykręcane, lecz są zamontowane na stałe poprzez "kwadratowe" nitowanie. Musiał się "wyrobić". Dlatego też przypuszczam, że będziesz musiał wymienić cały mechanizm _________________ Kto mieczem wojuje, od........ ...Hołd dla SEATA I HYUNDAI
Tak. Mechanizm wyślizguje się ze złącza kulowego na ramieniu wycieraczki (na podszybiu pod maską) jednak na końcu tego ramienia widoczna jest śruba z nakrętką kontrującą. Po drugiej stronie tej śruby (macając palcem) wyczuwa się kulkę. Możliwe więc, że można ją wykręcić. Sprawdzę to jutro i się odezwę. Opiszę rozwiązanie problemu. Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
Naprawione. Mój zaprzyjaźniony mechanik wpadł na chyba najbardziej odpowiednie i najekonomiczniejsze rozwiązanie. Zrobił mały przeszczep. Od mojego uszkodzonego cięgna odciął końcówkę z wyrobionym gniazdem, a że na placu miał kilka zachodnich szrotów, wyszukał w jednym z nich mechanizm wycieraczek z gniazdami pod kulkę, jak moim seacie. Uciął końcówkę z dobrym gniazdem ze szrotu i wspawał do mojego cięgna. Oczywiście odpowiednio dopasował całość na długość. Zamontowałem i chodzi. Kulki siedzą sztywno po odbu stronach cięgna. Nasmarowałem stosownie. Myślę, że pośmigają jeszcze długo. Nowe cięgno w serwisie to koszt w granicach 120-140 zł. Byłem, pytałem. Moja naprawa wyniosła 20 zł. Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Alhambra ) Nadwozie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.