Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: Seat, Leon, 1.9TDI, 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Lut 2012, 20:09
Temat postu:
ciężko pali na zimnym silniku
Moj Leon to 1.9TDI 90KM 2001r. ma problemy z zapalaniem jak postoi kilka godzin.
Swiece grzeją, akumulator mocny, rozrusznik dobrze kręci, ma moc. Musze nim troche pokrecic zeby złapał. Jak złapie zakopci na czarno przez sekunde. Jak już zaskoczy pali od strzału, nawet jak wystygnie.
Może ktos pomoże?
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Pią 17 Lut 2012, 20:25
Temat postu:
( Seat Leon ) ciężko pali na zimnym silniku
A może by tak użyć opcji szukaj i przeszukać forum pod kątem kłopotów z odpaleniem jest tego całe mnóstwo (reg. pkt.9 ) _________________ Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: Seat, Leon, 1.9TDI, 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 21 Mar 2012, 13:55
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) ciężko pali na zimnym silniku
wymiana filtra nie pomogła lecz usuneła powietrze z przewodów.
Natomiast dzis rano odłaczyłem czujnik temperatury wody i auto odpaliło od pierwszego strzału (właczyły sie swiece zarowe)
Po ponownym podłaczeniu i wykasowaniu błedu na VAG-u złapał dobrze ale musiał zakrecic.
Czy to na pewno jest czujnik temperatury?
Jesli tak to jaki czujnik kupić, są różne kolory i czy wtyczka będzie pasować?
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 600 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
Wysłany: Sro 21 Mar 2012, 18:13
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) ciężko pali na zimnym silniku
Raczej czujnik - skoro odłączyłeś i wszystko działa dobrze, to znaczy, że prawdopodobnie podawał jakieś błędne odczyty i "mieszał w systemie". Jest to jednocześnie najprostsza i najtańsza do wyeliminowania ewentualność, więc nie ma się co zastanawiać - to jest miejsce, aby zacząć (i na 90% skończyć) robotę.
Czujniki różnią się od siebie bodajże ilością pin'ów (kabelków w wtyczce) - zobacz ile masz w swoim i taki kup.
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: Seat, Leon, 1.9TDI, 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 31 Mar 2012, 11:42
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) ciężko pali na zimnym silniku
Po wymianie czujnika temperatury poranne zapalanie znacznie sie poprawiło, zapala szybciej i równiej na wszystkie cylindry, chociaz jeszcze nie jest idealnie (testowałem to przez ponad tydzien)
Czy może to być związane z odczytem temperatury zewnetrznej?
Rano na zegarze jest różnica około 5-6 stopni C wzg. realnej temperatury, po przejechaniu 2 km zegar pokazuje już właściwa temperaturę otoczenia.
Jeśli temperatura jest ok 4 stopni a zegar pokazuje 8-9 auto odpala bez użycia świec żarowych.
Jeśli temperatura jest w okolicach 0 i właczają sie świece żarowe auto odpala perfekcyjnie.
Czy to jest normalne w silnikach tdi, pytam bo wczesniej miałem nissana dci i tam różnica była max do 2 stopni C na zegarze i nie było tego problemu?
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Sob 31 Mar 2012, 21:56
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) ciężko pali na zimnym silniku
Swiece grzeja od +9st., nastepnie dogrzewaja w celu wyrownania obrotow silnika, sprobuj 2a razy podgrzac swiece i zobacz czy bedzie poprawa. _________________ pozdr. Michal
Na kole zębatym są ślady po śrubach (inna pozycja przykrecenia) Czy to możliwe że rozrząd jest przestawiony? Sprawdziłem również wagiem kąt wtrysku który wynosi 44 idealny jest 49-51. Czy to koło ma również wpływ na kąt wtrysku?
Wykluczyłem równiez świece żarowe, wymienione na nowe.
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 600 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 18:46
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) ciężko pali na zimnym silniku
Nie wiem czy akurat to konkretne koło ma wpływ, ale na pewno w jednostkach na pompie wtryskowej po zmianie rozrządu powinno się ją (tę pompę) ustawić (kąt wtrysku zależy od jej położenia). Jeżeli jest natomiast ustawiona ok, a kąt wtrysku nadal jest nieprawidłowy, może to świadczyć o kończeniu się pompy (może dawać zbyt małe ciśnienie).
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: Seat, Leon, 1.9TDI, 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 19:28
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) ciężko pali na zimnym silniku
W silniku ALH kat wtrysku ustawia sie własnie na tym kole luzując te 3 sruby i krecac delikatnie kołem. U mnie kąt wtrysku na vagu jest bardzo stabilny nie ma skakania po wartościach i cały czas pokazuje 44. Czy to świadczy że pompa wytwarza dobre ciśnienie i nie ma z nią problemu? Leon ma przebieg 170 tys km.
I czy tak małe odstępstwo od wartości własciwej kata wtrysku 44-51 może miec znaczenie na trudne odpalanie?
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 21:48
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) ciężko pali na zimnym silniku
Kat powinien byc lekko przyspieszony, tak do 60st., to moje zdanie, w zimie lepiej wtedy pali, ustawiony u Ciebie nie powinien byc problemem przy odpalaniu.
Jezeli bez problemu odpali z odlaczonym czujnikiem temp. to wiesz co powinienes wymienic. _________________ pozdr. Michal
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: Seat, Leon, 1.9TDI, 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 22 Kwi 2012, 14:04
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) ciężko pali na zimnym silniku
świece i czujnik wymieniony przkaznik swiec działa poprawnie więc to nie to.
Niepokoi mnie dlaczego poprzedni właściciel przestawił koło napedu pompy o tak duzą wartość ( slady po śrubach) Jakieś pomysły?
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 600 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
Wysłany: Nie 22 Kwi 2012, 17:48
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) ciężko pali na zimnym silniku
Może robił mu jakiś "fachowiec", który nawet nie miał pojęcia, że to się reguluje? A może było za słabo skręcone i samo się przesunęło? Ale i tak nie chce mi się wierzyć, żeby to powodowało aż takie problemy.
Skoro w vagu jest teraz wartosc w poblizu prawidlowej to po co drazysz temat? Wbrew pozorom na srubie nie ma mozliwosci duzej regulacji, jezeli pasek przeskoczy o 1 zabek na pompie to na srubach tego nie wyregulujesz... _________________ pozdr. Michal
Koledzy gdzie sie znajduje przekaznik świeć ? ?, bo mam tez problem z odpalaniem auta na zimnym silniku, czujnik stopu wymieniłem, czujnik temperatury wymieniłem wczoraj i zobacze czy sie poprawiło cos.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Leon ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.