Witam
Poczytałem trochę tematów nt. dogrzewacza, znalazłem gdzie się znajduje i dzisiaj sprawdziłem u siebie czy działa, ale niestety jest niesprawny. Po odpaleniu samochodu nie słychać jego pracy oraz z rurki nie wydobywa się dymek.
Czy jest możliwość sprawdzenia przez VAG, co może być przyczyną jego niesprawności? Jeżeli nie to jak najłatwiej to zdiagnozować?
Alhambra 1.9TDI 90KM 2001r.
Dzięki za pomoc
[/code]
Najprościej diagnozę wykonasz przez VAG.
Ja już walczyłem z problemem dwa razy.Pierwszym razem padła świeca żarowa,a po kilku miesiącach czujnik temperatury zewnętrznej i pompka wody.
Zobacz na link ponizej jest zapozyczony z forum Forda i tam jest wszystko.
Ja niedawno sam to przerabialem ale wszystkie odpowiedzi sa tam.
Wymienialem swiece,sitko i szczotki pomki wody.
Próbowałem diagnozować VAGiem ale nie mogłem połączyć się z ogrzewaniem dodatkowym (bo chyba tam szukać błędów dogrzewacza?)
A jaki był koszt wymiany tych wszystkich części?
Koszt dosc spory(mieszkam w UK) kupywalem u dealera Seata.
Ale bylo warto bo ma sie ciepelko.
Ale z tego co wiem i czytalem na forum to mozna znalesc w polsce w dobrej cenie tylko trzeba poszukac.
pozdr Tomek
z tym silnikiem nie sprawdzisz przez VAg-anada go wypruć z pod autka i na stole sprawdzić,zobacz czy masz dodatkową pompkę cieczy-w komorze silnika pod pólką podszybia,jeśli jest i po przekręceniu stacyjki nie robi to jest to przyczyna(nie ma konieczności odpalenia silnika)na pewno pompki te są w 115 i mocniejsze,po ok 4-5 latach się kończyly i piec nie odpalal,w 90 i 110 pompki takowej nie było,w tych modelach padały świece żarowe,piec niestety nie diagnozowalny przez VAG-a _________________ derus
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Czy jesteś pewny, że w moim modelu nie ma możliwości diagnostyki dogrzewacza Vagiem?
Mam silnik 1.9 TDI 66KW ANU już na pompowtryskiwaczach, jest to wersja auta po faceliftingu.
A ta pompka widoczna jest gdzieś na wierzchu czy muszę coś zdemontować?
jeśli jest na pompowtryskach to komp (VAG)powinien widzieć piec(opcja ogrzewanie dodatkowe),ja nie spotkałem 1.9 TDI 90 koników na pompowtrys,do roku 2000 szły ale na pompie wtryskowej.ale mogę się mylić.chyba że ma 90Kw ,dodatkowa pompka wody-(patrząc na silnik-między akomulator a pokrywa zawor),półka pod podszybiem-lekko po stronie prawej-przy ścianie grodziowej,walec ok 18cm dł,śred ok4 cm,czarna obud z silniczkiem,nr katalog Bosch-0 392 020 073,jak padnie pompka piec wchodzi w stan awaryjny i nie robi,po wymianie pompy konieczny reset przez VAG,po przekręceniu klucza w stacyjce słychać pompe,po otwarciu maski i nastawieniu ucha j/w,po złapaniu w garść czuć prac silniczek.jak będzie problem z lokaliz.mogę wysłać foty na imeila
powodzonka _________________ derus
jeśli jest na pompowtryskach to komp (VAG)powinien widzieć piec(opcja ogrzewanie dodatkowe),ja nie spotkałem 1.9 TDI 90 koników na pompowtrys,do roku 2000 szły ale na pompie wtryskowej.ale mogę się mylić.chyba że ma 90Kw ,dodatkowa pompka wody-(patrząc na silnik-między akomulator a pokrywa zawor),półka pod podszybiem-lekko po stronie prawej-przy ścianie grodziowej,walec ok 18cm dł,śred ok4 cm,czarna obud z silniczkiem,nr katalog Bosch-0392020073,jak padnie pompka piec wchodzi w stan awaryjny i nie robi,po wymianie pompy konieczny reset przez VAG,po przekręceniu klucza w stacyjce słychać pompe,po otwarciu maski i nastawieniu ucha j/w,po złapaniu w garść czuć prac silniczek.jak będzie problem z lokaliz.mogę wysłać foty na imeila,spotkałem pompki jakieś podrubkowe,ale odradzam,nie sprawdzają się,zamiast oszczędności były podw koszty,o robocie nie wspomnę
powodzonka
Poszukam tej pompki, jak będe miał problem ze zlokalizowaniem to napisze. Autko na pewno ma 90 km 66 kw, silnik ANU i jest na pompowtryskiwaczach, silniki te były bardzo krótko montowane do modeli po liftingu.
nie spotkałem się z tym silnikiem w tych budach,miałem b.krótko 90 koników w alhabr z 2000r na pompie,extra wypasiona ale "taczka"furmanki mnie wyprzedzały.puzniej 115 i 130 i w każdej robiłem świece przy piecu.w 115 i 130 dodatkowo pompka wody trafiona.na początku to nawet niemiecki magik w serwisie wciskał mi że to jest extra wypas bo ma webasto,na zap gdzie się to ustrojstwo program to jakiś malutki się zrobil.ale jeśli jest ta dod pompka wody to po dołożeniu programatora można to przerobić na webasto
powodzonka _________________ derus
Demonem prędkości to nie jest ale do codziennej jazdy wystarczy, chociaż przydałoby się trochę więcej koni do wyprzedania.
Szukałem tej pompki ale jej nie znalazłem, więc prawdopodobnie jej nie mam lub jej nie zauważyłem. Jak się poprawi pogoda, to wymontuję dogrzewacz i sprawdzę okablowanie, może gdzieś jest uszkodzone i dlatego nie ma komunikacji z Vagiem
może być tak jak myślałem,dodatkową pompkę miały silniki bardziej obciążone 115 i 130,pompka ta po wyłączeniu silnika jeszcze chwilę pracowała aby obniżyć ciśnienie w ukladzie.a są przykręcane do ściany grodziowej,jak pisałem poprzed.piece w mocniejszych silnikach mają moc 5Kw-Ebersprecher w słabszych 3Dw,słabsze były w mod MK1 do 2000r, mocniejsze w MK2 po lipiec 2000r,VAG widzi te 5Dw,jest tam jeden pin więcej na wtyku,bywało że piny na wtyku śniedziały i był problemik,przy temp pow 5 stopni będzie problem w odpaleniem pieca,sygnał daje czujnik(prawa str.pod plastikiem podszybia)można wypiąć czujnik i założyć zworke i komp dostaje sygnał że jest zimno a za tym idzie odpalenie,może być że padł właśnie ten czujnik,i nie podaje sygnału(sprawdzenie łatwe i bez kosztów,zamiast czujnika zworka)
powodzenia _________________ derus
Dzięki za info kubabike, teraz czekam na lepszą pogodę, żeby sprawdzić tą pompkę oraz czujnik o którym pisał derus61.
A wiesz może kubabike, czy dogrzewacz w mojej wersji silnikowej łączy się z Vagiem? bo jeżeli tak, to chyba będę musiał szukać problemów w instalacji, czy przypadkiem jakiś kabelek nie jest uszkodzony.
jeśli na tych linkach jest to 90 koni to miejsce mocowania pompki jak i sama pompka jest dokładnie taka sama co w modelach mocniejszych,jako ułatwienie powiem że demontując lepiej odkręcić całe mocowanie (2śruby od ścianki) niż wyciągać czopy gumowe z mocowania,łatwiej puzniej zamontować wszystko nazat,kołki gumowe niechętnie dają się wcisnąć w otwory.a i tak cała wymiana jest dość [cenzura] i wymaga b.sprawnych kończyn(malo miejsca i pozycja pracy nie bardzo wygodna. _________________ derus
@dzten
wydaje mi się, że powinien łaczyć... ale tych aut jest mało i w związku z tym mało informacji. Ja mam 115km i się łaczy.
Czujnik to raczej się nie psuje. Pompke sprawdzisz wyłaczajac auto. Powinno być słychac buczenie a jak zlokalizujesz pompke to obejmij dłonią. Jak działa to będzie leciutko drżała.
@derus
w 115km faktycznie lepiej wykrecić tą blachę. Jak ja robiłem to wyrwałem gumy a potem odkrecałem blache, żeby osadzić ponownie te obejmy. Jest co robić. To już wymontowanie dogrzewacza jest łatwiejsze. Może w wersji ANU pompka jest w bardziej dostepnym miejscu.
mam dogrzewacz D5W wymieniłem w nim świece i sitko chodzi ok załącza się już poniżej 10stopni ale dzisiaj zauważyłem ze jakby spaliny wlatywały do środka od strony gdzie wchodzi jedna z rurek aluminiowych do środka progu wątpię aby dogrzewacz sie włączył bo temp. była około 13stopi.
Slyszale ze przewód dolotowy powietrza ( ten co idzie do progu) moze byc przytkany jak go udroznic.
I czy moze ktos sie zpotkal z takim zjawiskiem.
Za wszelkie rady dziekuje.
A jeszcze jedno mimo nowej swiecy i sitka czasami mi dymi o co chodzi
dzieki Tomek
tj12 a przypadkiem nie było grzebane w silniczku dmuchawy? albo kabelki odczepiane od wtyczki wewnątrz piecyka?
ja miałem zardzewiały silnik dmuchawy. Zdjłąem wiatraczek, potem silnik wyczyscilem i zlozyłem i okazalo się, że wiatrak pompuje powietrze na odwrót - od wydechu w kierunku wlotu. Przyczyną było zmienione magnesy w samym silniczku. Odwróciła sie biegunowość ale zmieniłem kable w wtyczce i hula aż miło.
do "kubabike"
tzn. jak robiłem piecyk czyli wymieniałem świece i sitko to rozłączałem sterownik od reszty piecyka ale tam nie dało by rady włożyć wtyczki inaczej i nic więcej tam nie odłączałem.
Przy silniczku dmuchawy nic nie ruszałem bo się kręcił bardzo delikatnie i bez oporu.
Ale jak to się stało to miale włączoną recyrkulacje obiegu powietrza i może tez okna tylne(uchylane).
@TJ12
Zdemontuj rure dolotową i odpal dogrzewacz na parkingu, zobaczysz czy dobrze zasysa itd. Jeżeli nie były wyjmowne kable z wtyczki i silnik, to musi dobrze krecic, nie ma bata.
Tak zrobię "kubabike"
dzisiaj wieczorem wracałem z kumplem moja Alhambra i znowu to samo dymu pełno,zapach spalin itd. nie łapie o co kaman nowa świeca,sitko wszystko sprawdzałem kabelki itd było super.
Jak juz dojechalem do domu nie gasilem auta tylko sprawdzilem czy z tego tlumika dmucha mocnym powietrzem i bylo ok.
Rurka dolotowa powietrza byla zimna a zas tlumik byl goracy co swiadczy o prawidlowej pracy tak mi sie wydaje.
Bo jednego razu jak tak dymilo do srodka auta to rurka dolotowa powietrza byla ciepla a tlumik chlodny czyli cos nie tak
Ściągnę ta rurkę dolotowa zrobię zworkę na czujniku i zobaczę i tez rzucę okiem na ten tłumik.
Może wyciągnę co tam jest w środku tego tlumika i będzie pusty i tez bedzie git chyba?
pozdo Tomek
Witam forumowiczow
zwracam sie o rade i prosbe w sprawie dogrzewacza.
Mam Alhambre 2002 rok 1.9TDi z zamontowanym dogrzewaczem
Hydronic D5WZ niedawno wymienilem swiece i sitko i dwie uszczelki pomiedzy komora spalania a dmuchawa oraz szczotki na pompce.
Od jakiegos czasu piecyk zaczal mi dymic, zalacza sie jak chce i kiedy chce w roznych temp.
Czujnik ktory jest na podszybiu zalacza sie w dziwnych temp. nawet bylo 11.5 stopnia i 9.5 stopnia.
Piecyk dymi do srodka auta oraz dym jest widoczny bardzo na zewnatrz.
A dzisiaj caly tlumik i podwozie bylo w ropie cos tam sie krecilo ale slabo.
Robilem test vagiem i czsami wyskakuja bledy:
1409 i 1414 i nic po za tym.
I pytanie moje co jest przyczyna brudna komora spalania(trzeba ja wyczyscic?),uszkodzona pomka paliwa(podaje za duzo ropy-wyregulowac),czy moze sterownik(naprawa czy wymiana).
Jak waszym zdaniem co jest grane i od czego zaczac sprawdzac.
Prosilbym o rade i pomoc w tej sprawie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Alhambra ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.