Witam
Poczytałem trochę tematów nt. dogrzewacza, znalazłem gdzie się znajduje i dzisiaj sprawdziłem u siebie czy działa, ale niestety jest niesprawny. Po odpaleniu samochodu nie słychać jego pracy oraz z rurki nie wydobywa się dymek.
Czy jest możliwość sprawdzenia przez VAG, co może być przyczyną jego niesprawności? Jeżeli nie to jak najłatwiej to zdiagnozować?
Alhambra 1.9TDI 90KM 2001r.
Dzięki za pomoc
[/code]
Najprościej diagnozę wykonasz przez VAG.
Ja już walczyłem z problemem dwa razy.Pierwszym razem padła świeca żarowa,a po kilku miesiącach czujnik temperatury zewnętrznej i pompka wody.
Zobacz na link ponizej jest zapozyczony z forum Forda i tam jest wszystko.
Ja niedawno sam to przerabialem ale wszystkie odpowiedzi sa tam.
Wymienialem swiece,sitko i szczotki pomki wody.
Próbowałem diagnozować VAGiem ale nie mogłem połączyć się z ogrzewaniem dodatkowym (bo chyba tam szukać błędów dogrzewacza?)
A jaki był koszt wymiany tych wszystkich części?
Koszt dosc spory(mieszkam w UK) kupywalem u dealera Seata.
Ale bylo warto bo ma sie ciepelko.
Ale z tego co wiem i czytalem na forum to mozna znalesc w polsce w dobrej cenie tylko trzeba poszukac.
pozdr Tomek
z tym silnikiem nie sprawdzisz przez VAg-anada go wypruć z pod autka i na stole sprawdzić,zobacz czy masz dodatkową pompkę cieczy-w komorze silnika pod pólką podszybia,jeśli jest i po przekręceniu stacyjki nie robi to jest to przyczyna(nie ma konieczności odpalenia silnika)na pewno pompki te są w 115 i mocniejsze,po ok 4-5 latach się kończyly i piec nie odpalal,w 90 i 110 pompki takowej nie było,w tych modelach padały świece żarowe,piec niestety nie diagnozowalny przez VAG-a _________________ derus
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Czy jesteś pewny, że w moim modelu nie ma możliwości diagnostyki dogrzewacza Vagiem?
Mam silnik 1.9 TDI 66KW ANU już na pompowtryskiwaczach, jest to wersja auta po faceliftingu.
A ta pompka widoczna jest gdzieś na wierzchu czy muszę coś zdemontować?
jeśli jest na pompowtryskach to komp (VAG)powinien widzieć piec(opcja ogrzewanie dodatkowe),ja nie spotkałem 1.9 TDI 90 koników na pompowtrys,do roku 2000 szły ale na pompie wtryskowej.ale mogę się mylić.chyba że ma 90Kw ,dodatkowa pompka wody-(patrząc na silnik-między akomulator a pokrywa zawor),półka pod podszybiem-lekko po stronie prawej-przy ścianie grodziowej,walec ok 18cm dł,śred ok4 cm,czarna obud z silniczkiem,nr katalog Bosch-0 392 020 073,jak padnie pompka piec wchodzi w stan awaryjny i nie robi,po wymianie pompy konieczny reset przez VAG,po przekręceniu klucza w stacyjce słychać pompe,po otwarciu maski i nastawieniu ucha j/w,po złapaniu w garść czuć prac silniczek.jak będzie problem z lokaliz.mogę wysłać foty na imeila
powodzonka _________________ derus
jeśli jest na pompowtryskach to komp (VAG)powinien widzieć piec(opcja ogrzewanie dodatkowe),ja nie spotkałem 1.9 TDI 90 koników na pompowtrys,do roku 2000 szły ale na pompie wtryskowej.ale mogę się mylić.chyba że ma 90Kw ,dodatkowa pompka wody-(patrząc na silnik-między akomulator a pokrywa zawor),półka pod podszybiem-lekko po stronie prawej-przy ścianie grodziowej,walec ok 18cm dł,śred ok4 cm,czarna obud z silniczkiem,nr katalog Bosch-0392020073,jak padnie pompka piec wchodzi w stan awaryjny i nie robi,po wymianie pompy konieczny reset przez VAG,po przekręceniu klucza w stacyjce słychać pompe,po otwarciu maski i nastawieniu ucha j/w,po złapaniu w garść czuć prac silniczek.jak będzie problem z lokaliz.mogę wysłać foty na imeila,spotkałem pompki jakieś podrubkowe,ale odradzam,nie sprawdzają się,zamiast oszczędności były podw koszty,o robocie nie wspomnę
powodzonka
Poszukam tej pompki, jak będe miał problem ze zlokalizowaniem to napisze. Autko na pewno ma 90 km 66 kw, silnik ANU i jest na pompowtryskiwaczach, silniki te były bardzo krótko montowane do modeli po liftingu.
nie spotkałem się z tym silnikiem w tych budach,miałem b.krótko 90 koników w alhabr z 2000r na pompie,extra wypasiona ale "taczka"furmanki mnie wyprzedzały.puzniej 115 i 130 i w każdej robiłem świece przy piecu.w 115 i 130 dodatkowo pompka wody trafiona.na początku to nawet niemiecki magik w serwisie wciskał mi że to jest extra wypas bo ma webasto,na zap gdzie się to ustrojstwo program to jakiś malutki się zrobil.ale jeśli jest ta dod pompka wody to po dołożeniu programatora można to przerobić na webasto
powodzonka _________________ derus
Demonem prędkości to nie jest ale do codziennej jazdy wystarczy, chociaż przydałoby się trochę więcej koni do wyprzedania.
Szukałem tej pompki ale jej nie znalazłem, więc prawdopodobnie jej nie mam lub jej nie zauważyłem. Jak się poprawi pogoda, to wymontuję dogrzewacz i sprawdzę okablowanie, może gdzieś jest uszkodzone i dlatego nie ma komunikacji z Vagiem
może być tak jak myślałem,dodatkową pompkę miały silniki bardziej obciążone 115 i 130,pompka ta po wyłączeniu silnika jeszcze chwilę pracowała aby obniżyć ciśnienie w ukladzie.a są przykręcane do ściany grodziowej,jak pisałem poprzed.piece w mocniejszych silnikach mają moc 5Kw-Ebersprecher w słabszych 3Dw,słabsze były w mod MK1 do 2000r, mocniejsze w MK2 po lipiec 2000r,VAG widzi te 5Dw,jest tam jeden pin więcej na wtyku,bywało że piny na wtyku śniedziały i był problemik,przy temp pow 5 stopni będzie problem w odpaleniem pieca,sygnał daje czujnik(prawa str.pod plastikiem podszybia)można wypiąć czujnik i założyć zworke i komp dostaje sygnał że jest zimno a za tym idzie odpalenie,może być że padł właśnie ten czujnik,i nie podaje sygnału(sprawdzenie łatwe i bez kosztów,zamiast czujnika zworka)
powodzenia _________________ derus
Dzięki za info kubabike, teraz czekam na lepszą pogodę, żeby sprawdzić tą pompkę oraz czujnik o którym pisał derus61.
A wiesz może kubabike, czy dogrzewacz w mojej wersji silnikowej łączy się z Vagiem? bo jeżeli tak, to chyba będę musiał szukać problemów w instalacji, czy przypadkiem jakiś kabelek nie jest uszkodzony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Alhambra ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.