jeśli na tych linkach jest to 90 koni to miejsce mocowania pompki jak i sama pompka jest dokładnie taka sama co w modelach mocniejszych,jako ułatwienie powiem że demontując lepiej odkręcić całe mocowanie (2śruby od ścianki) niż wyciągać czopy gumowe z mocowania,łatwiej puzniej zamontować wszystko nazat,kołki gumowe niechętnie dają się wcisnąć w otwory.a i tak cała wymiana jest dość [cenzura] i wymaga b.sprawnych kończyn(malo miejsca i pozycja pracy nie bardzo wygodna. _________________ derus
@dzten
wydaje mi się, że powinien łaczyć... ale tych aut jest mało i w związku z tym mało informacji. Ja mam 115km i się łaczy.
Czujnik to raczej się nie psuje. Pompke sprawdzisz wyłaczajac auto. Powinno być słychac buczenie a jak zlokalizujesz pompke to obejmij dłonią. Jak działa to będzie leciutko drżała.
@derus
w 115km faktycznie lepiej wykrecić tą blachę. Jak ja robiłem to wyrwałem gumy a potem odkrecałem blache, żeby osadzić ponownie te obejmy. Jest co robić. To już wymontowanie dogrzewacza jest łatwiejsze. Może w wersji ANU pompka jest w bardziej dostepnym miejscu.
mam dogrzewacz D5W wymieniłem w nim świece i sitko chodzi ok załącza się już poniżej 10stopni ale dzisiaj zauważyłem ze jakby spaliny wlatywały do środka od strony gdzie wchodzi jedna z rurek aluminiowych do środka progu wątpię aby dogrzewacz sie włączył bo temp. była około 13stopi.
Slyszale ze przewód dolotowy powietrza ( ten co idzie do progu) moze byc przytkany jak go udroznic.
I czy moze ktos sie zpotkal z takim zjawiskiem.
Za wszelkie rady dziekuje.
A jeszcze jedno mimo nowej swiecy i sitka czasami mi dymi o co chodzi
dzieki Tomek
tj12 a przypadkiem nie było grzebane w silniczku dmuchawy? albo kabelki odczepiane od wtyczki wewnątrz piecyka?
ja miałem zardzewiały silnik dmuchawy. Zdjłąem wiatraczek, potem silnik wyczyscilem i zlozyłem i okazalo się, że wiatrak pompuje powietrze na odwrót - od wydechu w kierunku wlotu. Przyczyną było zmienione magnesy w samym silniczku. Odwróciła sie biegunowość ale zmieniłem kable w wtyczce i hula aż miło.
do "kubabike"
tzn. jak robiłem piecyk czyli wymieniałem świece i sitko to rozłączałem sterownik od reszty piecyka ale tam nie dało by rady włożyć wtyczki inaczej i nic więcej tam nie odłączałem.
Przy silniczku dmuchawy nic nie ruszałem bo się kręcił bardzo delikatnie i bez oporu.
Ale jak to się stało to miale włączoną recyrkulacje obiegu powietrza i może tez okna tylne(uchylane).
@TJ12
Zdemontuj rure dolotową i odpal dogrzewacz na parkingu, zobaczysz czy dobrze zasysa itd. Jeżeli nie były wyjmowne kable z wtyczki i silnik, to musi dobrze krecic, nie ma bata.
Tak zrobię "kubabike"
dzisiaj wieczorem wracałem z kumplem moja Alhambra i znowu to samo dymu pełno,zapach spalin itd. nie łapie o co kaman nowa świeca,sitko wszystko sprawdzałem kabelki itd było super.
Jak juz dojechalem do domu nie gasilem auta tylko sprawdzilem czy z tego tlumika dmucha mocnym powietrzem i bylo ok.
Rurka dolotowa powietrza byla zimna a zas tlumik byl goracy co swiadczy o prawidlowej pracy tak mi sie wydaje.
Bo jednego razu jak tak dymilo do srodka auta to rurka dolotowa powietrza byla ciepla a tlumik chlodny czyli cos nie tak
Ściągnę ta rurkę dolotowa zrobię zworkę na czujniku i zobaczę i tez rzucę okiem na ten tłumik.
Może wyciągnę co tam jest w środku tego tlumika i będzie pusty i tez bedzie git chyba?
pozdo Tomek
Witam forumowiczow
zwracam sie o rade i prosbe w sprawie dogrzewacza.
Mam Alhambre 2002 rok 1.9TDi z zamontowanym dogrzewaczem
Hydronic D5WZ niedawno wymienilem swiece i sitko i dwie uszczelki pomiedzy komora spalania a dmuchawa oraz szczotki na pompce.
Od jakiegos czasu piecyk zaczal mi dymic, zalacza sie jak chce i kiedy chce w roznych temp.
Czujnik ktory jest na podszybiu zalacza sie w dziwnych temp. nawet bylo 11.5 stopnia i 9.5 stopnia.
Piecyk dymi do srodka auta oraz dym jest widoczny bardzo na zewnatrz.
A dzisiaj caly tlumik i podwozie bylo w ropie cos tam sie krecilo ale slabo.
Robilem test vagiem i czsami wyskakuja bledy:
1409 i 1414 i nic po za tym.
I pytanie moje co jest przyczyna brudna komora spalania(trzeba ja wyczyscic?),uszkodzona pomka paliwa(podaje za duzo ropy-wyregulowac),czy moze sterownik(naprawa czy wymiana).
Jak waszym zdaniem co jest grane i od czego zaczac sprawdzac.
Prosilbym o rade i pomoc w tej sprawie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Alhambra ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.