Witam wszystkich.
Pewnego ranka, dwa dni po ostrych mrozach zapaliły mi się kontrolki: motor i spiralka.Wymieniłem olej i czujnik ładowania przy turbo. Po kilku dniach znów zapaliła mi się kontrolka motoru, mechanik powiedział ze to przepływomierz ale zgasił ją komputerem i powiedział że mogę jeździć. Dwa dni później znów kontrolka, pomogła wymiana filtru powietrza i przeczyszczenie układu. Stopniowo przy puszczeniu nogi z gazu przy obrotach od 2 do 2,5 tys pojawił się dziwny metaliczny dźwięk, coś jak by metal o metal. Oprócz tego przy stałej prędkości 110 lub 120 km/h mam lekkie szarpnięcia ale bez utraty prędkości i ubytku na obrotach. Wymieniłem przepływomierz i filtr paliwa ale bez efektu. Niedawno doszedł dodatkowy dźwięk po puszczeniu nogi z gazu na 2,5 tys.(słychać też dziwny dźwięk z wydechu) i oprócz tego nie chce ciągnąć, tak jak by się turbo nie załączało. Po zdjęciu osłony dolnej pod silnikiem zauważyłem, że lekko gdzieś uchodził olej bo trochę brudny motor od spodu.
Już 6 mechaników oglądało mój samochód i nie bardzo wiedza o co chodzi. Miałem ściąganą rurę od IC (na niej był ślad oleju) i nie ma dziury, podłączany bylem do 3 komputerów (jeden z oryginalnym oprogramowaniem VW) i żadnych błędów poza awarią anteny i podgrzewania lusterka. Jedni mówią że to turbo (nie kopci i podobno zasysa powietrze), inni mówią że katalizator (czuć spaliny w aucie ale odpalam bez przeszkód i mogę jechać nawet 160km/h) . A ja się zastanawiam czy te wszystkie objawy są ze sobą połączone. Ma ktoś jakiś pomysł jak sprawdzić co to jest i jak temu zaradzić?
Proszę o pomoc.
Sprawdz turbine, a dokladnie lopatki czesci zimnej i goracej, mozesz poszukac filmikow na youtube z tymi dzwiekami i porownac ze swoim, w autach starszej generacji powodem, w wiekszosci przypadkow, byly kierownice turbiny. _________________ pozdr. Michal
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.