Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 142 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Leon 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Gru 2011, 23:39
Temat postu:
Uszczelniacz
witam mam małe pytanie do kolegów fachowców iż po obejrzeniu silnika od spodu troche sie poci miedzy skrzynia a silnikiem i troche olej znika ale z praktyki wiedząc że 16v potrafią oleju troche wziąsc, ale po wymianie oleju niedawno zaczeło go jakby troche szybciej ubywac i pytanie takie czy wymiana uszczelniacza to załatwi, pocenie się i branie oleju z silnika??
pewności niema że to akurat z silnika się leje, może też lać ze skrzyni, więc do póki nie wyjmiesz skrzyni się nie dowiesz, może jakiemuś mechanikowi uda się stwierdzić z czego się leje
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 600 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
Wysłany: Wto 20 Gru 2011, 00:01
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Uszczelniacz
No ale jak mu olej z silnika znika, to jak ze skrzyni? Jak poziom na bagnecie spada, to albo zjada silnik, albo właśnie gdzieś leje i tego trzeba się trzymać, tego właśnie trzeba szukać - skrzynię zostaw w spokoju. Jak Cię boli głowa to bierzesz krople miętowe na żołądek?
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 600 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
Wysłany: Wto 20 Gru 2011, 10:38
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Uszczelniacz
Przede wszystkim poznasz po tym, że będzie kopcił, ale nie koniecznie - szczególnie zauważalne przy dodawaniu gazu. Ale należy również wspomnieć, że producenci uważają, iż zjadanie niewielkiej ilości oleju przez niektóre silniki to norma i nie należy się tym przejmować. Natomiast jeśli zjawisko się nasila, trzeba by sprawdzić sprężanie na cylindrach (ciśnienie), jeśli coś by wskazywało na wadę, to wtedy robić próbę olejową.
Zwykle pożeranie oleju wiąże się ze zużyciem silnika, a przede wszystkim zużycia pierścieni uszczelniających tłokowych bądź gładzi w cylindrach - wtedy dochodzi do wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej i gazy wypychają olej przez uszczelki.
Generalnie to droga zabawa, trzeba by spolerować cylindry, zmienić pierścionki na tłokach - do tego musisz rozebrać praktycznie cały silnik, więc warto by było od razu zmienić uszczelką pod głowicą i zrobić jej planowanie. Polecam wpierw wyeliminować wycieki
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 142 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Leon 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 20 Gru 2011, 15:35
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Uszczelniacz
no tak dokładnie jak piszesz kolego to i to słyszalem,zrobie ten uszczelniacz to przy okazji i sprzeglo mi wymienia bo juz sie konczy pomału, a brac to brał tam sobie zawsze tylko ostatnio tak po wymianie za szybko spadł ten olej i mnie to zaczeło denerwowac wiadomo kazdy by chciał miec wszystko na tip top porobione...
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 600 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
Wysłany: Wto 20 Gru 2011, 19:25
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Uszczelniacz
No jest jeszcze możliwość, że uszczelka pod głowicą poleciała, a wtedy to olej albo wykapuje na zewnątrz, albo idzie w układ chłodzenia - ale nie pisałeś nic o tym, żeby Ci się coś pojawiło w płynie. Na pewno zmieniłby kolorek
Wiadomo, że się chce mieć wszystko git, ale ciężko to uzyskać przy używanym aucie ;/ Sam niestety to przerabiam i żeby doprowadzić samochód do 100% porządku, potrzebna by mi była inwestycja rzędu 3000zł - w porównaniu z wartością samochodu jest to niezbyt opłacalne Jak dojdę co u mnie z tym olejem jest na rzeczy, to wtedy podejmę decyzję - jeśli będzie wszystko na 100% ok, to wtedy trzeba zrobić resztę i jeździć
No ale jak mu olej z silnika znika, to jak ze skrzyni? Jak poziom na bagnecie spada, to albo zjada silnik, albo właśnie gdzieś leje i tego trzeba się trzymać, tego właśnie trzeba szukać - skrzynię zostaw w spokoju. Jak Cię boli głowa to bierzesz krople miętowe na żołądek?
żeby wymienić uszczelniacz w skrzyni czy w silniku to i tak trzeba wyjąć skrzynię, a skoro leje na łączeniu skrzyni z silnikiem to pewnie bez tego się nie obejdzie, w dodatku wyciek może być powodem tego padającego sprzęgła
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 600 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 09:54
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Uszczelniacz
Co miałem do powiedzenia, to już napisałem, ale tknęło mnie jedno - równolegle w topicu obok piszesz, że coś dzieje się z płynem chłodniczym. Zainteresowało mnie to od razu... i powiem Ci jedno - jeśli ubywa Ci zarówno płynu chłodniczego i oleju, to chyba głowica, a raczej jej uszczelka jest pierwszym miejscem, gdzie należałoby zerknąć... tak mi się przynajmniej wydaje, ale mechanikiem to ja żadnym nie jestem.
Przede wszystkim sprawdź dokładnie skąd masz ten wyciek. Może to, co skapnie, po prostu spływa niżej.
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 142 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Leon 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 02 Gru 2012, 14:31
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Uszczelniacz
usłyszałem też taką teorie ze warto by zmienić olej 5w40 na 10w40 ale i tez słyszałem żeby nie zmianiac i nie wiem co ta zmiana by miała wprowadzić bo olej i tak by znikał przecież,teraz na 10 000 tys. musze dolac z 2.5 litra więc nie wiem co robic czy ta uszczelkę pod głowicą sama?czy te pierscienie wymiecic z ta uszzcelka i czy to pomoze bez planowania głowicy?
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Nie 02 Gru 2012, 15:17
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Uszczelniacz
Zmiana oleju na 10w40 moze przyniesc uszczelnienie ukladu - gestszy olej, ale to tylko leczenie objawowe. Uszczelka pod glowica i obowiazkowo planowanie glowicy, do tego pierscienie i zawory, robiac uszczelke masz silnik na wierzchu, wiec nie warto zrobic jak najwiecej. _________________ pozdr. Michal
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Leon ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.