Witam. Mam problem z moją Cordobą. Postaram się opisać co się dzieję i proszę o pomoc w tej kwestii.
Kilka dni temu wymieniałem termostat. Auto po naprawie zachowywało się dziwnie ponieważ raz wszystko działało poprawnie a raz temperatura płynu w układzie znacznie wzrastała. Poza tym zauważyłem ubytki płynu chłodniczego , skutkiem czego był brak ciepłego ogrzewania w samochodzie. Okazało się że pompa wody przeciekała- została wymieniona wraz z paskiem rozrządu i napinaczem. Po czym samochód przez dwa dni samochód spisywał się doskonale. Po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrów byłem zmuszony zatrzymać się ponieważ zauważyłem znów wzrost temperatury płynu, oraz brak ciepłego ogrzewania. Pod maską już buchała para wydobywająca się ze zbiorniczka płynu. Po ostygnięciu silnika i dolaniu płynu , odpaleniu wszystko znów działało jak należy. Od tej pory samochód więcej mi się już nie zagotował. Natomiast wystąpił kolejny problem. Podczas jazdy wskaźnij temperatury płynu utrzymuje się w granicach normy natomiast płyn chłodniczy po rozgrzaniu silnika wyrzucany jest nazewnątrz poprzez przelew w korku , co od razu objawia się brakiem ciepłego ogrzewania w środku. Po uzupełnieniu płynu dzieje się to samo. Proszę o diagnozę w tej sprawie. Jakie są możliwe powody wyrzucania płynu ?
Nie wiemy co naprawiałeś.Nie wiemy jaki masz stan w wyrównawczym po nocce(zimny płyn)na kresce nie więcej jak max.Sprawdz płynnośc wyjścia płynu z chłodnicy do pompy i czy tapompa ma wydajnośc.Nadmiar płynu powinna iść na wyrównawczy a nie w atmosferę,kiedy silnik stygnie podciśnienie pobiera płyn z wyrównawczego do układu.Weż to przetestuj i daj nam odpowiedż,odpowietrz tak jak kolega podpowiada. _________________
Generalnie nie jestem zbyt obeznany w budowie i naprawie silnika i w związku z tym nie wiem jak odpowietrzyć nagrzewnicę. Ale mogę opisać dokładniej to czego nie napisałem wcześniej. Muszę dodać że dzieje się tam coś dziwnego gdyż dziś jadąc do pracy płyn nie został wyrzucony po rozgrzaniu silnika ze zbiorniczka tak jak to działo się w poprzednich trzech dniach. Raz wyrzuca , raz nie ... Stan płynu w zbiorniczku rano (silnik zimny) dzisiaj był niski - nie było widać płynu w zbiorniczku wogóle. Po Byłem zmuszony znów uzupełnić płyn do odpowiedniego poziomu. Jeżeli chodzi o pompę to nie wiem jak sprawdzić czy ma ona wydajność, natomiast płynność płynu jest dobra na wyjściu z chłodnicy. Jak wspomniałem wcześniej płyn dziś nie został wyrzucony ze zbiorniczka, ogrzewanie działało więc ilość płynu w układzie nie zmalała, lecz sprawdzę jeszcze stan płynu w zbiorniczku jak silnik ostygnie.
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Sro 07 Gru 2011, 00:08
Temat postu:
Re: ( Seat Cordoba ) Problem z ukladem - Cordoba
Uklad powinien sam sie odpowietrzyc,a Ty ew.dolac plynu,powietrze lubi jednak zostawac w nagrzewnicy,od komory silnika wchodza do niej 2a krocce z wezami,zdejmujesz lekko,na pracujacym silniku,waz wychodzacy i czekasz,az zacznie leciec plyn bez babli powietrza. Jezeli wymieniales pompe to powinna byc ok,moze korek zbiorniczka do wymiany,a moze wlewasz za duzo plynu i nadmiar jest wyrzucany? Uzupelniaj plyn na cieplym silniku,pamietaj zeby mial zblizona temp. I najwazniejsze:termostat,moze sie nie otwiera i plyn krazy w malym obiegu,obserwuj temp.wezy dochadzacych do chlodnicy,jezeli dolny bedzie wyraznie chlodniejszy przy 90st.to masz potwierdzenie,termostat moze zwieszac sie tylko czasami... _________________ pozdr. Michal
Dzięki za cenne wskazówki. Jutro spróbuję odpowietrzyć nagrzewnicę. Starałem się śledzić przy tych "awariach" czyli wyrzutach płynu temperaturę chłodnicy i zawsze była ona ciepła , również węże więc obieg duży był otwarty, czyli podejrzewam że termostat działa jak należy, wiatrak też pracuje , mimo tego płyn wyrzuca. Na począku też myślałem że poprostu wlałem zbyt dużo płynu i to tylko nadmiar został wypchniety ze zbiorniczka ale tak nie jest gdyż po takiej "akcji" wyrzucenia tego płynu , zgaszenia silnika oraz ostygnięciu w zbiorniczku nie widać wogóle płynu a powinien utrzymać się w zakresie min-max. Mogę dodać jeszcze że aktualnie leję wode zamiast płynu poznieważ zbankrutował bym przez te ciągłe utraty płynu - czy może to też być powodem złej pracy całego układu? Na taką dolewkę " po wyrzuceniu płynu muszę przeznaczyć nieraz 1.5 - 2 litry płynu więc jest to dość duża ilość. Dziwi mnie też fakt że taka duża ilość płynu jest wyrzucona podczas gdy temperatura utrzymuje się w normie. Jaką rolę w tym mógłby odgrywać korek zbiorniczka ?
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Sro 07 Gru 2011, 10:32
Temat postu:
Re: ( Seat Cordoba ) Problem z ukladem - Cordoba
Korek pelni funkcje ´wentyla bezpieczenstwa´ i po przekroczeniu okreslonego cisnienia w ukl.pozwala na ´wyrzut´ nadmiaru plynu,zeby utrzymac zadane cisn.To uklad oodcisnieniowy wiec poziom plynu sprawdzaj na rozgrzanym silniku
Wiatraki sie zalaczaja?To troche dziwne przy obecnych temp.,sprawdz dokladnie termostat (jakiej firmy) i jednak pompe wody...Objawow trafionej uszczelki nie zaobserwowales? _________________ pozdr. Michal
Takich objawów nie zaobserwowałem. Silnik pracuje normalnie, żadnych osadów na bagnecie czy korku od wlewu też nie widzę , jak i również oleju też nie przybywa. Termostat jest firmy Vernet. Dziś rano odpaliłem silnik i obserwowałem jak rozgrzewają się węże i chłodnica. Wydaje mi się, że termostat działa jak należy ponieważ i węże i chłodnica zrobiły się ciepłe czyli duży obieg został otwarty , z tym, że dziś płynu znów nie wyrzuciło, być może dlatego że silnik nie został aż tak mocno rozgrzany. Z tego co pamiętam wtedy gdy płyn był wyrzucany to chłodnica i węże były gorące, wiatrak pracował czyli wskazuje to na to, że termostat jednak otwiera ( tylko nie wiadomo czy nie za późno).
Zagadka rozwiązana !! Wspominałeś wcześniej o korku od zbiorniczka i jakoś ten temat pozostawiłem niesprawdzony. Dzis natomiast przypadkowo trafiłem na rozbitego golfa u kolegi ,wykręciłem korek i zamieniłem ze swoim i to był strzał w dziesiątkę. Szczerze mówiąc wierzyć mi się nie chce że przez taką głupotę układ totalnie wariuje ... Dzięki wielkie za pomoc ! Ulżyło mi zwłaszcza że korek podmieniłem sobie za darmo a mogło się to skończyć dość dużym kosztem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Cordoba ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.