Witam,od dłuższego czasu mam problem z kopceniem po uruchomieniu silnika,problem jest do puki silnik się nie rozgrzeje potem ustaje,oleju nie ubywa,trzyma stan od wymiany do wymiany,komp żadnych usterek nie zgłasza trochę nie równo pracuje po uruchomieniu ale po kilkunastu sekundach pracuje prawidłowo a kopci na niebieskawy kolor,im silnik cieplejszy tym mniej dymi,kąt wtrysku prawidłowy,wszystko na czas wymieniane i nie wiem w czym może być problem?podejrzewam pompę wtryskową albo wtryski,ale czy na pewno?mógłby ktoś pomóc w rozwiązaniu tego problemu?dziękuję i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Tomek0128 dnia Czw 09 Sie 2012, 21:10, w całości zmieniany 1 raz
[quote="Tomek0128"]Skoro twierdzicie że może uszczelniacze albo turbo puszcza olej to dlaczego oleju nie ubywa???spaliny nie mają zapachu spalonego oleju a od jednego mechanika dowiedziałem się że takie objawy są jeśli paliwo jest źle spalane i dlatego takie efekty są,na razie muszę z tym jeździć,ale pierwsze co zrobię to sprawdzę wtryski a potem pompę,jeśli to nie pomoże to będę martwił się co dalej z tym fantem zrobić,trochę dziwne że po rozgrzaniu silnika wszystko ustaje a auto pali na dotyk,jeśli ktoś miałby jakieś pomysły jeszcze to proszę piszcie.Aha zapomniałem dodać że te spaliny dość mocno szczypią w oczy.
Z ukladu odpowietrzania i smarowania silnika oraz turbiny
Z odmy jest wyrzucana mgielka, wiec zmianu stanu na bagnecie nie zauwazysz, gorzej jak bedzie turbina gubic olej...
Jeśli okaże się że turbina gubi olej to ją wymontuję i oddam do regeneracji i może będzie po sprawie,a jak nie to będę szukał dalej,a co powiesz o spalinach bo w oczy mocno szczypią?potem jak się zagrzeje to już jest ze wszystkim ok.
U mnie po rozruchu w chlodniejsze dni tez czuc w kabinie,przez nawiew, gryzacy zapach nie spalonej ropy, trwa to tylko chwile, wiec nawet nie chce mi sie szukac nieszczelnosci, ale podejrzewam lacznik elastyczny za turbina. _________________ pozdr. Michal
witam! podczepie sie bo mam podobny problem.. z rana zakopci na niebiesko potem ustaje.. niby się zbiera ale turbina daje tylko do 3 tyś obr. potem strasznie zgrzyta a ostatnio czasami podczas jazdy potrafi wpaść w tryb awaryjny i muszę zjechać i ponownie uruchomić silnik.. ktoś wie co jest grane?? bo już zaczynam się bać jezdzic tym autem..
jak wpada wtryb awaryjny,przyczyn jest kilka,zawor sterujacy turbo,wiesza sie,tyrbina zapieczona na lopatkach jesli taka masz w swoim aucie,podcisnienia masz szczelne?,czassem wystarczy przegonic poza miastem i po sprawie,moja variatka,jak pojezdze troche po miescie,zaczyna mulic,autostrada i ogien!! wszystko wraca do normy co do kopcenia z rana ,moja po odpaleniu czasem da dyma,ale panowie,nie oszukujmy sie,jakie mamy paliwa tak pracuje nasze auta,to raz moja zaczela mocniej przykapcac wiec sprawdzilem swieczki,dwie nie grzaly wogole,wymiana i delikatnie z rana przy pierwszym starcie pusci dymka. _________________ Nie moc silnika,a technika,czyni zawodnika.
Witam:) Podłaczam się do pierwszego postu
- Biały dym mało paliwa
- Czarny dym mało powietrza
I z tego co opowiadasz że na zimnym nie równo chodzi i trochę zakopci a potem ok to mam wrażenie jakby jakiś zawór był nie szczelny.
Mój kolega ma tak samo w BMW też ma słabszą kompresje na jednym cylindrze i te same objawy jak podłapie tem. to jest ok i nie bierze oleju.
a czy bierze turbina olej to łatwo sprawdzić wystarczy zdjąć przewód od intercooler lub na wylocie z turbiny do kolektora ssącego i jak jest mokry mocno to znaczy że puszcza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Cordoba ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.