Witam, od kupna Leonka siedzenie pasażera nie grzało, perspektywa czwartej zimy bez podgrzewanego siedzenia zdenerwowała mnie na tyle iż postanowiłem coś z tym zrobić. Szukałem dużo na forach na temat naprawy maty grzewczej w siedzeniu ale znalazłem zaledwie kilka instrukcji i to ustnych. Udało na szczęście mi się uporać z moja usterką, którą okazała się uszkodzona mata. Wystarczyło zlutować i zaizolować przepalony przewód. Podczas naprawy zrobiłem mała sesję zdjęciową i pomyślałem że ją tu wrzucę.
Podstawową czynnością przed demontażem jest odpięcie klemy z akumulatora żeby sobie nie narobić jakiś błędów w komputerze związanych z poduszką powietrzną w siedzeniu.
Najpierw zdejmujemy osłony prowadnic wydłubując plastikowe koreczki osłaniające śruby, następnie owe śrubki wykręcamy:
[
Następnie odsuwamy siedzenie maksymalnie do tyłu i odkręcamy 2 kolejne śruby kluczem 13-tką:
Potem unosimy przód siedzenia do góry aby odpiąć kostki:
Kolejnym krokiem jest transport siedziska na jakiś blat, podłogę, gdzieś gdzie będziemy mieli dobre światło, dostęp do siedzenia i dużo miejsca.
Jak już gdzieś się osiedlimy należy zdjąć plastikowe osłony po bokach siedzenia odkręcając jeszcze 2 śrubki śrubokrętem gwiazdkowym i w moim przypadku odpiąć dwie kostki od elektrycznego sterowania siedzeniem. Śrubki o których mówiłem widać na 3 zdjęciu (na tych nierówno spasowanych plastikach )
plastiki te mocowane są jeszcze od wewnątrz jakimś kawałkiem aluminium albo blaszki, nie pamiętam:
Pozostaje nam teraz oddzielić siedzisko od oparcia poprzez odkręcenie tym razem 4 śrub kluczem wieloklinem nr 8 (są bardzo mocno dokręcone więc trzeba mocno doscikać żeby nie obkręcić klucza na śrubie):
Gdy już się z tym uporamy, możemy oskórować siedzenie Moje zdjęcia przewidują niestety tylko częściowe rozebranie oparcia gdyż usterka okazała się nisko więc nie musiałem rozbierać więcej. Niemniej jednak miałem także okazję rozbierać siedzisko i wygląda to na takiej zasadzie, że odchylając skórę będziemy napotykać metalowe i plastikowe zaczepy które trzeba będzie bardziej lub mniej delikatnie, lecz sukcesywnie odczepiać. Polecam unikać się siłowania z plastikowymi.
Rozebranie oparcia zaczynamy od otworzenia zatrzasku który znajduje się na wysokości tyłka (ręką lub delikatnie płaskim śrubokrętem):
Po zrobieniu tego ukazuje nam się gąbka i mata grzewcza. W celu całkowitego zdjęcia skóry postępujemy tak samo jak z siedziskiem, czyli odpinamy zaczepy i zdejmujemy sukcesywnie skórę.
Moja naprawa polegała na przecięciu przewodu w miejscu widocznego przepalenia, zdjęcia z niego izolacji na długości 1 cm z jednej i drugiej strony, ponownym połączeniu, zlutowaniu i zaizolowaniu go.
Zrobiłem to przyznaję - prymitywnie izolacją ale nie miałem termokurczki a o 2 w nocy ciężko gdzies ją kupić
Składanie całego tego pobojowiska przebiega odwrotnie do demontażu.
Mam nadzieję że komuś to pomoże chociaż w pewnym stopniu przy naprawie albo diagnozie usterek. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Leon ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.