Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolska Posiadane auto: Seat Alhambra
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 14 Wrz 2011, 00:20
Temat postu:
Montaż haka na własna rękę
Montujemy haka!!!
-wyciągamy koło zapasowe.( w bagażniku pojazdu tuż przy uszczelce w podłodze znajduje się tzw klapka pod którą znajduje się śruba do opuszczenia koła.Do tego celu używamy klucza do kół z naszego samochodu)
-odkręcamy tylny zderzak (4 śruby pod zderzakiem i po 3 w nadkolach).
-popuszczamy tłumik (odpinając 2 gumy na których wisi tylny tłumik) UWAGA:nie odkręcamy żadnych śrub przy tłumiku poluzowanie służy tylko po to aby mieć lepszy dostęp do zamontowania haka oraz odkręcenia osłony żaroodpornej!!!
-od zderzaka odkręcamy plastykowe wypełnienie (tzw. wzmocnienie zderzaka) (czarny plastik z śrubami montażowymi (nie będzie potrzeby montować go powtórnie))
-przymierzamy hak do zderzaka i wycinamy delikatnie niewielki kawałek zderzaka od spodu pod hak. (zresztą sami zobaczycie o co chodzi)
-wsuwamy belkę główną haka w tunele podłużnic i skręcamy śrubami nie zapominając o podkładkach samokontrujących. (otwory pod śruby są fabrycznie nawiercone (zaglądnij od spodu w podłużnice to dostrzeżesz po 3 otwory na stronę)
-zakręcamy osłonę żaroodporną
-podwieszamy tłumik
-zakładamy zderzak i dokręcamy po 3 na nadkola i tylko 4-ema do haka (do wygiętych płaskowników dospawanych do haka) idealnie pasują jeśli nie delikatnie podginamy
-zakręcamy kulę
-przykręcamy blachę pod gniazdo
-podłączamy gniazdo z wiązka kabli do blachy.
-jeśli jesteś na tyle pojętny to instalację podpinasz pod kostki wychodzące do tylnych lamp JEŚLI NIE JESTEŚ PEWIEN CZY DASZ RADĘ TO LEPIEJ POZOSTAW TO KOMUŚ KTO TO ZROBI. (instrukcja do podłączenia instalacji powinna być w komplecie z gniazdem)
----Udajemy sie do najbliższej stacji diagnostycznej celem kontroli przez diagnostę poprawności zamontowanego haka i po wpis do rejestru
(pismo jest wystawiane na 30 dni celem załatwienia formalności w wydziale komunikacji)
-czy można na takim dokumencie ciągnąć przyczepę--spróbuj
- diagnosta wydaje pismo które kosztuje 35zł
-kolejnym krokiem jest udanie się do wydziału komunikacji
PAMIĘTAJ O DOKUMENTACH!!!
-karta pojazdu jeśli została wydana
-dowód rejestracyjny
-dokument od diagnosty stwierdzający wykonanie badania haka
Musimy jeszcze napisać wniosek który dostępny jest w wydziale komunikacji
No i na tyle by to było
Jeśli chcesz zaoszczędzić jakieś 150 zł na montaż haka popytaj wcześniej diagnosty czy nie będzie robił problemów że założysz haka samodzielnie.
DIAGNOSTA MOŻE ZAŻĄDAĆ PAPIERA Z ZAKŁADU W KTÓRYM BYŁ ZAKŁADANY HAK
Przypominam iż hak montujemy w Seat Alhambra 1-generacji przed "liftem" i hak nie orginalny -"rzemieśniczy"
POWODZENIA
Ostatnio zmieniony przez Macko1984 dnia Czw 25 Paź 2012, 21:46, w całości zmieniany 4 razy
Wszystko pieknie opisales, ale warto dodac iz jest to instrukcja montazu haka do Alhambry pierwszej generacji (przed liftem) oraz ze montujesz hak nie oryginalny (powiedzmy rzemieslniczy). Jesli masz oryginalna Westwalie to wiazke elektryczna wpinasz w lewa i prawa lampe oraz przykrecasz przewod masowy w odpowiednm miejscu (chynba z prawej strony pod lampa) (dziecinnie prosta operacja). Ja tak mialem choc przyznam ze w wersji po lifcie z odpinanym hakiem i chowanym 13-to pinowym gniazdem. ( zadnego ciecia i montowania dodatkowych blach ). "Snadko, gladko, szorstko, Pekin" _________________ Nie jestem filozofem, jak czegos nie wiem to pytam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Alhambra ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.