Witam,
Mam następujący problem: Co jakiś czas pojawia mi się informacja o awarii układu wydechowego. Pierwszy raz w serwisie odczytali to jako błąd sporadyczny, wykasowali. Było cztery dni spokoju, następnym razem odczytali, że to awaria EGR. Ponieważ nowy kosztuje prawie pięć stówek, postanowiłem go oczyścić. Był spokój kilka dni, po czym na nowo zapaliła się kontrolka. W serwisie twierdzą, że nie ma innego wyjścia jak tylko wymiana na nowy. Może ktoś mi podpowie , czy można jeszcze coś zrobić, czy niechybnie czeka mnie wydatek pięć stów oraz czy można z tym jeździć przez jakiś czas bez ryzyka uszkodzenia silnika? Dodam tylko,że sygnalizacja o awarii pojawia się tylko gdy silnik pracuje na niskich obrotach.
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Arosa 1.7SDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 14:54
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Zawór EGR
Ja bym sugerował sprawdzić wszystkie wężyki podciśnienia (gumowe zewnętrzy oplot w szmacie). Koncówki mogą być sparciałe. U mnie tak właśnie było. Pzdr _________________ Przejawiam wolę buntu i walki sikając do umywalki.
Z tego co wiem to w benzyniakach nie da się jakoś dobrze wyczyścić zaworu bo nie jest rozbieralny tak jak w dieslach a jeżeli chodzi o zaślepienie to ja jeździłem dwa miesiące na zaślepionym i nim się nie działo _________________ Dobry browar nie jest zły
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 19:22
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Zawór EGR
A w vagu nie mozna go wylaczyc lub zmienic parametrow pracy tak, zeby ograniczyc ilosc spalin w mieszance, na niskich obrotach, na rzecz czystego powietrza?
EGR dziala tylko przy stanach ustalonych, glownie na niskich obrotach, wiec nic dziwnego, ze sygnalizuje blad w tym zakresie. _________________ pozdr. Michal
Witam,
Dziekuję za wszystkie porady. Mam nadzieję, że problem zniknął. Pojechałem do warsztatu i okazało się, że jeden z przewodów łapał fałszywe powietrze. Stąd co jakiś czas po skasowaniu błędu, pokazywał sie na nowo. Teraz mi skasowali błądi, na razie, jest spokój.
Pozdrawiam.
Witam.
Odczytywali za pomocą programu. Z tym, że za każdym razem pokazuje się informacja o błędzie sporadycznym i zwarciu na plusie i za każdym razem jeszcze coś. Raz za mało powietrza, wówczas okazało się, że to jeden z przewodów. Dzisiaj, oprócz zwarcia na plusie, jeszcze jakaś informacja o przepustnicy. Niestety, nie było dzisiaj gościa, który mógłby pomierzyć jakieś wartości(chodzi chyba o elektronikę), jestem umówiony na wtorek. Mam nadzieję, że z tym można trochę jeździć, tak mnie zapewnili, bo jutro udaję się w dalszą drogę(300 km w jedna stronę), ale do końca nie jestem spokojny. Może ktoś mnie uspokoi. Zaznaczam, że właściwie oprócz pokazywania się tej informacji i czasami trochę drgającym silniku na niskich obrotach(w czasie postoju) nic się niepokojącego nie dzieje. Liczę na pomoc. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 277 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupia Kapitulna/Rawicz Posiadane auto: Toledo III - 1,9 TDI - 2005 r.
Piwa: 31/4
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 08:42
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Zawór EGR
np.
"Jeśli zawór EGR zatnie się w pozycji zamkniętej z reguły nie wpływa to na samą pracę silnika a kierowca jest jedynie informowany przez komputer centralny o awarii zaworu EGR. Recyrkulacja spalin nie jest wtedy dokonywana. Jeśli zawór recyrkulacji spalin zepsuje się w pozycji otwartej możemy odczuć dodatkowe anomalia w pracy silnika. Są to nierówna praca silnika, nieprawidłową reackję na pedał gazu czy większe spalanie paliwa. Podczas nadmiernego przyśpieszania może pojawić się komunikat „check engine”. W przypadku silników diesel dochodzi element nadmiernego dymienia z układu wydechowego podczas przyśpieszania, przy czym jest to dym koloru czarnego. W komputerze centralnym zapisywane są błędy dotyczące nieprawidłowego składu mieszanki lub błąd wskazujący na wadliwe działanie zaworu EGR"
ogólnie jeśli nie wywala błędu to jest ok, warto by go co jakiś czas profiltycznie wyczyścić i będzie dobrze _________________ rzuciłem robotę po 12 latach i kolejny dzień bycia na "wakacjach"
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 277 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupia Kapitulna/Rawicz Posiadane auto: Toledo III - 1,9 TDI - 2005 r.
Piwa: 31/4
Wysłany: Pon 15 Wrz 2014, 05:59
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Zawór EGR
wywala na desce "błąd układu wylotowego" i dopiero wtedy możesz podpiąć i odczytać, nie ma co szukać na zapas _________________ rzuciłem robotę po 12 latach i kolejny dzień bycia na "wakacjach"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.