Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Seat Ibiza 2003 r 1.9 tdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 28 Sie 2011, 14:02
Temat postu:
Spadek mocy i migająca kontrolka świec zarowych
Hej chłopaki,
mam problem z swoja ibiza 2003 tdi.
Wywaliło mi jakis czas temu migajaca ikonke od swiec zarowych i okazalo sie ze jest do wymiany czujnik hamulca znajdujacy sie nad pedalem. Tak tez zrobilem wymienilem na nowy i ... i nic bo stop zaczal dzialac, ale ikonka zaraz po zapaleniu silnika zaczyna swiecic.
Co wiecej zauwazylem spadek mocy, wczesniej ibiza szla od 1500 obrotów , teraz po 2000 zaczyna "cos" lapac bo nie ma juz takiego uderzenia. Macie jakies rozwiazania? Komputer nic nie pokazuje.
Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 1041 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza Posiadane auto: Ford Fokus 1.6 diesel 2011r MODERATOR
Piwa: 43/16
Wysłany: Nie 28 Sie 2011, 18:54
Temat postu:
Re: ( Seat Ibiza ) Spadek mocy i migająca kontrolka świec zarowych
Tak dla pewności sprawdź czy masz obydwa światła stopu.Sprawdź też czy po odpaleniu silnika sztanga przy turbinie jest wciągana do końca(na wolnych obrotach)
Mam podobny problem jak kolega, tzn. od kilku miesięcy pojawiała mi się kontrolka świec w różnych momentach jazdy. Z czasem stało się to już "normalne". Próbowałam to naprawić w 3 różnych miejscach, ale niestety mimo wymiany różnych elementów - problem pozostał. Zdarzyło mi się również kilka razy mieć problem z odpaleniem auta:( Generalnie ostatnio traciło moc (nie mogłam jechać więcej niż 130km/h), aż kilka dni temu zupełnie odmówiło posłuszeństwa i niestety od ponad tygodnia stoi w miejscu i nie wiem już co mam z nim zrobić:/ Będę bardzo wdzięczna za jakiekolwiek rady / pomoc. Dla ułatwienia kontaktu pozostawiam również swój nr telefonu: 507190869. Samochód stoi w Warszawie, okolice Mokotowa.
Z góry dziękuję za wszelkie uwagi;)
Pozdrawiam,
Anna
Re: ( Seat Ibiza ) Spadek mocy i migająca kontrolka świec za
Dziękuję bardzo za radę, ale czy można to zrobić jakoś stacjonarnie czy muszę niestety zabrać samochód na lawecie do jakiegoś warsztatu? A może znacie jakiś program, którym można go sprawdzić za pomocą np. laptopa? Jeśli znacie jakiś warsztat lub osobę, która mogłaby się tego podjąć w Warszawie, najlepiej na Mokotowie, będę wdzięczna za kontakt.
Re:(Seat Ibiza )Spadek mocy i migająca kontrolka świec zarow
Witam serdecznie,
Bardzo dziękuję Wam wszystkim za cenne rady i pomoc. Nie wiem jak to się stało i co było przyczyną - ale autko daje się już uruchamiać Wygląda na to, że jest OK:) Niemniej jednak, podjechałabym z nim jeszcze na jakieś sprawdzenie. Co Waszym zdaniem powinnam dokładnie przebadać? Będę wdzięczna również za sugestie w tej sprawie
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Wto 11 Paź 2011, 20:29
Temat postu:
Re: ( Seat Ibiza ) Spadek mocy i migająca kontrolka świec zarowych
Co ty piszesz, skoro miales olej na wejsciu turbiny to dlaczego piszesz,ze turbina byla uszkodzona, przeciez olej na 99% byl z odmy? _________________ pozdr. Michal
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Seat Ibiza 2003 r 1.9 tdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 11 Paź 2011, 20:43
Temat postu:
Re: ( Seat Ibiza ) Spadek mocy i migająca kontrolka świec zarowych
Michał wiesz co specjalistą jak widzisz nie jestem, ale idzie pewna rura z prawej strony auta obok rozrzadu doprowadzająca powietrze i ona nie może nosić zadnych osadów.
Moja rura była w oleju ponieważ puściły uszczelki i ładowało mi olejem do turbiny tym samym się zacinały łopatki i auto jeździło bez mocy do 120-130 km/h.
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Wto 11 Paź 2011, 21:54
Temat postu:
Re: ( Seat Ibiza ) Spadek mocy i migająca kontrolka świec zarowych
Turbina zassysa olej z odmy i "wrzuca" przez intercooler do kolektora dolotowego, mam starsze tdi, ale jezeli mowimy o rurze z filtra powietrza/przeplywki do turbiny to mamy ten sam przewod na mysli, jego zaolejenie to zly znak, ale mowimy tylko nam, ze silnik ma przedmuchy. Kolor dymu przy tym bedzie niebieskawy-tak spala sie olej, czarny dym to zla (duzo ropy) mieszanka paliwa, co jest czeste jezeli spadnie waz lub jest nieszczelny i lapie lewe powietrze.
Ale masz racje, jezeli egr jest niezaslepiony to z powodu oleju i temp. panujacej w turbinie lopatki szybko stana. _________________ pozdr. Michal
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Ibiza ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.