Seat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Seat Alhambra ) Seat Alhambra z dnia na dzień słabnie...


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Alhambra ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rayford

Debiutant



Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazury
Posiadane auto: Alhambra 1.9 TDI 115 KM 2004r
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 20 Sie 2011, 15:38
Temat postu:

Seat Alhambra z dnia na dzień słabnie...


kilka dni temu coś dziwnie zaczął działać silnik, tak jakby jeden cylinder zaczął kuleć... Zapala dobrze, na wolnych obrotach do momentu załączania się sprężarki jakiś mulasty, jakieś szarpania silnikiem, jakieś metaliczne stukoty chwilami słychać, z dnia na dzień wyraźniej gorzej, sprężarka już chyba nie działa. Kilka dni temu jak się przy gazowało to na wyższych obrotach miał to moc teraz już nie, ledwo się wlecze, jak się przy gazuje to chmara czarnego dymu się wydobywa.

Podłączyłem VAGA wyskoczył błąd 17964 (Ciśnienie turbosprężarki (TC) - granica nie osiągnięta > zawór, słaby przepływ dolotu, TC uszkodzenie) błąd da się skasować, ale po jakimś czasie znów się pojawia.

Co robić, od czego zacząć ... ?

Silnik 115km 1.9TDI 2004r
Powrót do góry
gadu-gadu
NED
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 3511
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Sob 20 Sie 2011, 15:57
Temat postu:

( Seat Alhambra ) Seat Alhambra z dnia na dzień słabnie...


Regulamin pkt.9
Przed założeniem tematu prosimy sprawdzić, czy podobna dyskusja już się na forum nie toczyła (pomocna tu będzie wyszukiwarka na forum - opcja "Szukaj"). Możliwe, że ktoś miał już identyczny problem z samochodem i gotowe rozwiązanie już czeka.
Arrow http://seat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=116813&highlight=brak+mocy
Arrow http://seat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=66658&highlight=brak+mocy

itd...
_________________
Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Powrót do góry
gadu-gadu
Rayford

Debiutant



Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazury
Posiadane auto: Alhambra 1.9 TDI 115 KM 2004r
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 20 Sie 2011, 16:24
Temat postu:

Re: ( Seat Alhambra ) Seat Alhambra z dnia na dzień słabnie...


Te dwa watki czytałem wcześniej, ale moje objawy są trochę inne ... kiedyś miałem tez takie objawy ale wtedy był spadek mocy jakiś stabilny, a teraz mi szarpie silnikiem, wali czarnym dymem, jeszcze jakieś dziwne odgłosy i gdy chodzi na wolnych obrotach to słychać, że silnik jest "chory" i to ciężko...
Powrót do góry
gadu-gadu
szymekgd

Auto Maniak



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 1781
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Sob 20 Sie 2011, 18:47
Temat postu:

Re: ( Seat Alhambra ) Seat Alhambra z dnia na dzień słabnie...


Chlopie, sprawdz szczelnosc wezy powietrza od przeplywki do turbiny i nastanie moc...
_________________
pozdr. Michal
Powrót do góry
Rayford

Debiutant



Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazury
Posiadane auto: Alhambra 1.9 TDI 115 KM 2004r
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 07:22
Temat postu:

Re: ( Seat Alhambra ) Seat Alhambra z dnia na dzień słabnie...


szymekgd napisał:
Chlopie, sprawdz szczelnosc wezy powietrza od przeplywki do turbiny i nastanie moc...


Chłopie szczelność węży w miejscu o których piszesz była sprawdzona i to dla pewności nawet wymontowałem je aby mieć pewność, ze są szczelne, sprawdzone też były wszystkie węże od turbo poprzez chłodnice aż do kolektora i nic... wszystko szczelne... jakieś inne propozycje ?
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 07:22
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
szymekgd

Auto Maniak



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 1781
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 10:18
Temat postu:

Re: ( Seat Alhambra ) Seat Alhambra z dnia na dzień słabnie...


W takim razie zdejmowales waz z dolotu powietrza do turbiny, wirnik czesci zimnej jest caly?
Ten blad oraz kopcenie wskazuje na nieszczelnosc za przeplywka, ecu na podst. jej wskazan dobiera ilosc paliwa, ale powietrza jest mniej wiec silnik nie przepala ropy i stad czarny dym, skoro nie przepala to nie ma spalin ktore napedzaja turbine, brakuje mocy i zapisuje blad, a poniewaz max dolad. (ustawienie geometrii turbiny) jest w dolnym zakresie obrotow to w tym zakresie i bez obciazenia parametry pracy silnika sa ok.
Inna banalna mozliwosc to uszkodzony czujnik temperatury-sprawdz wskazanie w vagu (ew.climatronicu) i na blatach, lejace wtrysk/i lub pompki (115KM to vp37?), pompa wtryskowa-sprawdz polaczenie elektr. i zawor n108 (powinien sie zapisac blad), przeplywka, sterowania i samej turbiny raczej nie obstawiam jezeli wirnik jest caly.
Jezeli masz dostep do vaga to zrob logi stat. 000BS-ogolne parametry, 003BS-przeplywka, 004BS-kat wtrysku, 001BS-dawka paliwa, 013-kondycja wtrskow i dynam. 003,008,011-kondycja turbiny
_________________
pozdr. Michal
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Rayford

Debiutant



Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazury
Posiadane auto: Alhambra 1.9 TDI 115 KM 2004r
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 21 Sie 2011, 14:58
Temat postu:

Re: ( Seat Alhambra ) Seat Alhambra z dnia na dzień słabnie...


Do turbiny trudno zajrzeć, ale macając palcami nie wyczuwa się aby wirnik był połamany, obraca sie bez jakichkolwiek zacięć choć porównując do innych sprężarek jakie miałem w innych samochodach to wirnik na mój gust trochę jakby z ciężko się obraca...

Nie wiem jaki typ silnika mam i nie wiem gdzie tabliczka jakaś mieści się na ten temat, w każdym bądź razie mam pompo-wtryskiwacze.

Czujnik temperatury wygląda na dobry, temperatura rośnie w miarę rozgrzewania się silnika, błędów też na ten temat nie ma.

Vaga mam ale coś mi logów nie chce zapisywać, chyba że coś źle robię... mogę tylko popatrzeć na wskazania, które mi nie wiele mówią ale mieszczą się w zakresach jakie podane są pod każdym okienkiem. Mogę ewentualnie zrobić tylko jakieś zrzuty... lub innego waga wykołować...

W blokach pomiarowych występują numery 001, 002, 003 itd. ale numery z litrami BS to nie wiem o co chodzi i gdzie to sprawdzać...

Pojeździłem trochę autem i błędy nie wyskakują chodź silnik nadal kuleje, słychać jak chodząc na wolnych obrotach ma wyraźną inną prace i co chwila rzuca nim lub przerywa tak jakby jedn cylinder na chwile przestawał działać
Powrót do góry
gadu-gadu
szymekgd

Auto Maniak



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 1781
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Pon 22 Sie 2011, 09:25
Temat postu:

Re: ( Seat Alhambra ) Seat Alhambra z dnia na dzień słabnie...


Rayford napisał:
Vaga mam ale coś mi logów nie chce zapisywać, chyba że coś źle robię... mogę tylko popatrzeć na wskazania, które mi nie wiele mówią ale mieszczą się w zakresach jakie podane są pod każdym okienkiem. Mogę ewentualnie zrobić tylko jakieś zrzuty... lub innego waga wykołować...


Nie wiem jaka posiadasz wersje, polecam ang. 4.09, podgladajac parametry w "measuring block" klikajac w "log" wybierasz folder i powinienes miec mozliwosc zapisywania.

Rayford napisał:
W blokach pomiarowych występują numery 001, 002, 003 itd. ale numery z litrami BS to nie wiem o co chodzi i gdzie to sprawdzać...


BS-basic setting czyli odczyt parametrow silnika bez korekcji wprowadzanej przez ecu, przechodzisz do tego trybu klikajac w ikonke u dolu okna.

Rayford napisał:
Pojeździłem trochę autem i błędy nie wyskakują chodź silnik nadal kuleje, słychać jak chodząc na wolnych obrotach ma wyraźną inną prace i co chwila rzuca nim lub przerywa tak jakby jedn cylinder na chwile przestawał działać


Blad zapisze sie dopiero gdy pojawi sie przyczyna, czyli gdy ecu przez ok. 5s nie dostanie sygnalu z map sensora o osiagnieciu zadanego cisn. doladowania dla danych obrotow.
Zloguj bloki 013, 018 i sprawdz kondycje pompek.
_________________
pozdr. Michal
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Rayford

Debiutant



Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazury
Posiadane auto: Alhambra 1.9 TDI 115 KM 2004r
Piwa: 0/3
Wysłany: Pon 22 Sie 2011, 10:59
Temat postu:

Re: ( Seat Alhambra ) Seat Alhambra z dnia na dzień słabnie...


Pojechałem do warsztatu zapłaciłem te 30zł i zdiagnozowali silnik jakimś wypasionym sprzęcie i tak jak podejrzewałem padło na pompo-wtryski na 2 i 3 cylindrze, znacznie odbiega od normy, w jednym wykres wychylił się maksymalnie do góry a w drugim maksymalnie do dołu.

Powiedzieli mi że ten który zmniejsza dawkę to komputer sam obniża na tym wtryskiwaczu bo na tym zepsutym daje za dużą dawkę, ale pewni nie są...

i teraz pytanie, który wymienić, jeden a może dwa?

W sklepie zaserwowali mi pompo-wtryskiwacze za 1300 zł, na alegro znalazłem po 590zl bosch i pytanie czemu takie tanie jak w innych sklepach internetowych widziałem niby takie same za 2200 zł?


Ostatnio zmieniony przez Rayford dnia Pon 22 Sie 2011, 18:58, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
gadu-gadu
szymekgd

Auto Maniak



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 1781
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Pon 22 Sie 2011, 11:23
Temat postu:

Re: ( Seat Alhambra ) Seat Alhambra z dnia na dzień słabnie...


Rayford napisał:
Pojechałem do warsztatu zapłaciłem te 30zł i zdiagnozowali silnik jakimś wypasionym sprzęcie i tak jak podejrzewałem padło na pompo-wtryski na 2 i 3 cylindrze, znacznie odbiega od normy, w jednym wykres wychylił się maksymalnie do góry a w drugim maksymalnie do dołu.

Powiedzieli mi że ten który zmniejsza dawkę to komputer sam obniża na tym wtryskiwaczu bo na tym zepsutym daje za dużą dawkę, ale pewni nie są...


Pompki moga juz przelewac paliwo, nie proponowali zamiany pompek miejscami i zlokalizowanie niesprawnych? Komputer wprowadza korekcje na sasiednich cylindrach, np.: niedomaga 2 cylinder to ecu kompensuje dawki na 1 i 3.

Rayford napisał:
i teraz pytanie, który wymienić, jeden a może dwa?
W sklepie zaserwowali mi pompo-wtryskiwacze za 1300 zł, na alegro znalazłem po 590zl bosch i pytanie czemu takie tanie jak w innych sklepach internetowych widziałem niby takie same za 2200 zł?


Wymieniac powinno sie kompletami, chyba (jestem pewien wtryskow) mozesz dac je rowniez do regeneracji.
_________________
pozdr. Michal
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Alhambra ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Seat Alhambra »

Opinie o samochodach Seat Alhambra - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Alhambra ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.


SeatAltea

24 900

2010r.

199 530 km

warmińsko-mazurskie

SeatAltea

12 900

2004r.

214 460 km

mazowieckie

SeatMii

17 999

2013r.

206 000 km

warmińsko-mazurskie

SeatAltea XL

25 900

2011r.

170 425 km

warmińsko-mazurskie

SeatLeon

21 900

2011r.

172 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Klub Seata Ibiza   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System