Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Czw 11 Sie 2011, 20:40
Temat postu:
( Seat Toledo ) cieknąca nagrzewnica
Tak trzeba wyciągnąć czynnik.Proszę też o zapoznanie się z regulaminem pkt.19. _________________ Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Czw 11 Sie 2011, 21:12
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) cieknąca nagrzewnica
NED Powaznie czy zartujesz?
Przez nagrzewnice przeplywa plyn chlodniczy i przy wymianie nie ruszamy czynnika z klimatyzacji, jezeli wymieniamy parownik to odsysamy freon. _________________ pozdr. Michal
Panowie to jak jest z tym czynnikiem bo nie wiem czy mechanik robi mnie w trąbe ze musi odessać czynnik zeby wymienic nagrzewnice, która cieknie tak ze az mam mokry dywanik w aucie
jurek
Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 4345 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Leon Sport 1,9 TDI 110 KM
Piwa: 149/6
Wysłany: Pią 12 Sie 2011, 12:04
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) cieknąca nagrzewnica
Czynnik chłodzący R134a jest następcą R12, który zawierał tzw. freon CFC-12 (związek chloru, fluoru i węgla). R12 został wycofany ze względu na szkodliwe działanie na warstwę ozonową.
A czynnik R134a jest związkiem z grupy halogenków alkilowych czyli potocznie freonów.
Stwierdzenie freon R12 czy też freon R134a będzie prawidłowe.
Różnica między tymi dwoma czynnikami jest taka, że R134a nie posiada w swojej budowie chloru.
Freon to nazwa handlowa a nie związek chemiczny sam w sobie. R12 to dichlorodifluorometan a R134a to 1,1,1,2-tetrafluoroetan. Ale trudno sobie wyobrazic żeby Pan z serwisu operował takimi nazwami _________________
Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 4345 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Leon Sport 1,9 TDI 110 KM
Piwa: 149/6
Wysłany: Pią 12 Sie 2011, 15:22
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) cieknąca nagrzewnica
Zgadza się, jest taki czynnik chłodzący. W jego skład wchodzą trzy inne czynniki chłodzace, między innymi R134a.
Stosowany częściej w chłodniach przemysłowych oraz sklepowych.
Tak wogóle tzw. "freonów" albo czynników chłodzących jest całkiem spora ilośc.
W wielkich turbogeneratorach stosuje się np. czynnik R-227ea - Heptafluoropropan
P.S. Michał jesteś pewien na 100% co do rozszczelniania klimatyzacji przy wymianie nagrzewnicy? Na pewno nie trzeba odsysac czynnika? _________________
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Pią 12 Sie 2011, 16:04
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) cieknąca nagrzewnica
W nagrzewnicy jest tylko plyn chlodzacy, jezeli demontaz wymaga "ruszenia" ukladu klimy to trzeba sciagnac czynnik, u mnie do nagrzewnicy dostep jest po zdemontowaniu kokpitu, nie sadze,zeby u Kolegi bylo inaczej,wiec po co sciagac?
ps. W tolku 1M tez mozna wyciagnac nagrzewnice bez odciagania czynnika z klimy, ale wymaga to wiekszej ilosci czasu. _________________ pozdr. Michal
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Pią 12 Sie 2011, 21:12
Temat postu:
( Seat Toledo ) cieknąca nagrzewnica
Koledzy a z drugiej strony jak sobie wyobrażacie wymianę nagrzewnicy bez zdemontowania całego modułu który wygląda tak
http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/24/04/33/1724043326
moim zdaniem nie ma takiej możliwości.
Czyli odciągnięcie czynnika jest jak najbardziej wskazane. _________________ Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Ostatnio zmieniony przez NED dnia Sob 13 Sie 2011, 13:43, w całości zmieniany 1 raz
witam
wiec sprawa wyglada tak..niby nieda sie wytargać nagrzewnicy bez odessania czynnika bo jest zamontowana w jakiejś obudowie przez ktorą przechodzą przewody od klimy i zeby odkręcic nagrzewnice trzeba odpinać klime. Tak mi powiedział mechanior . może robił mnie w ciu...a nie wiem nie stałem nad nim ale taki los jak się niema gdzie to trza płacic Odessali dobili czynnika do pełna i wyszło tak 125zł nagrzewnica+450zł robocizna+86zł dobicie klimy (czynnik). Macie jakis sposób jak się pozbyc płynu chłodniczego z dywanika w aucie byłem go dzisiaj prać ale coś jeszcze bym spróbował.
jurek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Toledo ) Wnętrze pojazdu-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.