Witam, Panowie dzis przy naciśnięciu przycisku podnoszenia lewej przedniej szyby cos zgrzytnęło i szyba zniknęła w drzwiach na dobre ...
Podejrzewam, że zerwała się linka (linki?) od mechanizmu podnoszenia i mam zamiar rozbierać zgodnie z tą instrukcją: http://free.of.pl/g/gajdar/drzwi.htm
Bardzo proszę o wszelkie informacje które by mi pomogły w tym dziele
np. czy możliwe, że coś tam się zepsuło oprócz linki, czy trzeba będzie demontować całkowicie, czy tylko wystarczy zdjąć tapicerkę.
Z góry dziękuję za wszelkie informacje,
Ostatnio zmieniony przez mzworowski dnia Pią 15 Lip 2011, 12:05, w całości zmieniany 1 raz
Witam, kolego miałem taki sam problem w moim Leonie tuż przed sprzedażą, podnosiłem szybę do góry a tu zonk ona na dół spadła, już wiedziałem że poszła linka i nie bardzo da się ją naprawić trzeba kupić cały mechanizm na płycie niższe koszta, mechanizm podchodzi z anglika ale musisz swój silnik zamontować ponieważ z anglika nie będzie chodził. Zakładam że szyba spadła całkowicie na dół więc musisz ściągnąć tapicerkę, pod nią są 4 nity na których trzyma się mechanizm musisz je rozwiercić ściągnąć płytę i dopiero wyciągniesz szybę ja innej opcji nie przerabiałem ale założyłem skoro linka poszła mechanizm jest do wyrzucenia. Uważaj na wszystkie kable które są na płycie popodłanczane a najbardziej uważaj na kabel który idzie do zamka jego jest trudno odpiąć ponieważ jest prawie na styk, uważaj z jego odpięciem możesz uszkodzić mikrostyk w zamku i zamek przestanie działać to chyba tyle w skrócie aha mechanizm na płycie z anglika koszt 150 zeta jak coś możesz dzwonić z pytaniami 515-217-916 _________________ czasem się mylę
OK, dzieki za informacje. Troche mnie przestraszyles z tym rozwiercaniem nitow... tam w tym linku ktory podalem nic nie ma na ten temat wiec mam nadzieje ze uda sie to zrobic troche mniej inwazyjnie.
Z tego co napisales to rozumiem ze jest tam tylko jedna linka ktora prawdopodobnie pekla, zgadza sie? I czy na prawde jest to taka konstrukcja ze nie mozna wymienic samej linki?
Ze zlaczami bede uwazal - mam troche czasu w najblizszym czasie wiec nie bede sie spieszyl
Czy ktos jeszcze mial doswiadczenia z naprawami tego typu?
Samochod to Seat Toledo II rocznik 2000.
witam ponownie kolego to rozwiercanie niów jest po to abyś wyciągnął szybę ponieważ szyba spadła na dół i inaczej nie ma możliwości jej wyciągnięcia ponieważ śruby którymi jest przymocowanado mechanizmu są na samym dole drzwi jakby nie spdła to by była inna bajka, z resztą zobacysz jak się zato zabieresz, a co do samej linki już pisałem duży kosztzobacz za ceną lnki i jeszcze są takie małe białe plastki które chodzą po prowadnicy jak one pękły to koszt około 50-70 złotych jak sięzabierzesz za robotę zobaczysz co cię czeka i jakie rozwiązanie będziesz musiał zastosować ja przerabiałem to 2 razy więc wiem że lepiej kupić używkę niż linki i plastiki i bawić się inaacze powodzenia _________________ czasem się mylę
Na 99% to "poszedł" tylko ślizg (plastikowy element). Nie ma potrzeby rozwiercania niczego w tym przypadku. Ślizgi w komplecie (2 szt) na jedne drzwi dostaniesz na allegro za ok.50 zł. Problem powstaje gdy wypadnie ci z tego plastiku linka, a ty dalej kombinujesz podnośnikiem, wtedy na bank linka ci się poplącze. Wszystko jest do zrobienia, kwestią tylko pozostają Twoje zdolności. Przy odkręcaniu i zdejmowaniu tej "blachy" polecam jednocześnie zdejmować ją z odkręconym zamkiem. Daje sobie głowę ściąć, że jak będziesz robił inaczej to urwiesz połączenie z prętem od ryglowania w wewnątrz. Można oczywiście wymienić cały podnośnik, ale to już Twój wybór i Twoja kasa. Mnie by się jednak serce kroiło przez taki "dynks" wymieniać zdrowy mechanizm.
Temat poza tym szeroko opisywany na tym forum, wystarczy poszukać.
Dodam jeszcze, że opadnięta szyba to nie problem. Sam tak miałem. Tymczasowo zanim załatwiłem części odchyliłem "blachę", podniosłem szybę, podparłem od spodu odpowiedniej długości listwa drewnianą i zaklinowałem. Jeździć trzeba było dalej, a nie sposób cały czas eksponować "zimny łokieć"
Zimny łokieć to pasażer musi teraz eksponować
A tak poważnie to wsadziłem autko na parking strzeżony bo w nocy jak bym zostawił pod blokiem to rano bym miał pewnie w środku kloszarda albo i dwóch
Dzieki bardzo za uwagi koledzy jak by co to sie jeszcze odezwe. Zabieram sie za to dzis / jutro (musze skompletowac narzedzia)
OK, dzisiaj probowalem sie zorientowac co poszlo - linka czy slizg - ale zaliczylem lekki falstart. Mialem nadzieje ze da sie podejrzec odchylajac blache bez odkrecania zamka (bo klucz wieloklin8 bede mial dopiero jutro) ale niestety nie da rady, co najwyzej na 1-2cm mozna bylo odchylic.
I tu mam jeszcze jedno pytanie do Was. Ta instrukcja demontazu do ktorej podalem wczesniej linka odnosi sie do sprawnego mechanizmu podnoszenia szyb - jeden z krokow mowi o tym ze przed wyjeciem blachy nalezy szybe przesunac do gory i zaczepic "na plaster".
W moim przypadku bedzie to ciezkie bo szyby nie ma: pytanie czy da sie ostatecznie wyjac ta blache w moim przypadku bez podnoszenia szyby, czy powinienem jakims sposobem najpierw ja podniesc tak jak w instrukcji?
************ROZWIĄZANIE************
OK, naprawa się udała w sposób całkowicie nieinwazyjny. Z racji tego, że ciężko znależć w necie szczegółowy opis postępowania w przypadku gdy szyba spadnie i nie można jej podnieść zdecydowałem się napisać krótką instrukcję poniżej (mam nadzieje że komuś się przyda):
1. Postępujemy dokładnie tak jak w znakomitym tutorialu Rafała Gajdy (link powyżej) ale pomijając oczywiście przedstawiony krok podniesienia i przyklejenia szyby (bo nie mamy tej możliwości)
2. Zaopatrujemy się w klucz nasadowy 10. Płaskim nic nie zdziałamy. Powinien on być też w miare małych rozmiarów, ja używałem klucza typu "fajka"
3. Teraz mając poodkręcane wszystkie śruby blachy, zamek i zdjętą linkę klamki podciągamy z prawej strony blache maksymalnie do góry i w tej pozycji odchylamy równiez po prawej stronie dolną część blachy – powinno się to dać zrobić na 3-4cm.
4. Teraz jak tam zajrzymy powinien być widoczny jeden ze ślizgaczy oraz przypięty do niego metalowy uchwyt szyby wraz ze śrubą którą luzujemy wspomnianym kluczem.
5. Postępujemy tak samo po lewej stronie – luzujemy drugą śrubę.
6. Szyba jest teraz do wyjęcia ale wpierw musimy skonstruować narzędzie . W moim przypadku było to coś takiego:
trzy plastykowe spinacze oraz odpowiednio dopasowany uchwyt. Najpierw jeden spinacz (lub 2 spięte) opuszczamy z góry przez prowadnice szyby tak aby był widoczny w otworze serwisowym (ten okrągły z gumową zaślepką), dalej podpinamy kolejne części wraz z naszym uchwytem szyby i spuszczamy na dół. Na koniec znowu odchylamy blache na dole i zaczepiamy nasz uchwyt pod szybe. Wypada też pokombinować żeby nasz uchwyt był mniej więcej na środku dolnej krawędzi szyby.
7. Teraz ciągniemy za spinacz na górze i szyba pięknie nam wychodzi - możemy ją wyjąć całkowicie lub przypiąć plastrem jak w tutorialu gajdara.
8. Dalej kontynuujemy zgodnie z instrukcjami Rafała Gajdy - wyciagamy blache wraz z mechanizmem podnoszenia szyby i naprawiamy badz ulepszamy..
Miałem podobny problem. Od miesiąca szyba podczas opuszczania/podnoszenia mocno skrzypiała, od tygodnia ciężko się podnosiła a 2 dni temu "uciekła". Koszt nowego mechanizmu 209 zł + 100 zł wymiana. Nie polecam zabierac się za to jeśli się nie ma pojęcia co i jak, bo można łatwo inne rzeczy popsuc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Toledo ) Wnętrze pojazdu-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.