Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): PODLASKIE Posiadane auto: Seat Alhambra 2001 1,9 TDI, 115, Kia Rio 1,3 rp. 2013
Piwa: 1/2
Wysłany: Nie 22 Maj 2011, 16:08
Temat postu:
czy to koło dwumasowe ?
witam
od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Alhambry z 2001r. silnik 1,9TDI 115kM, przejechane 200 tys km., pochodzenie: holandia (wszystkie oznaki wizualne na to wskazują. środek bez zbytnich zarysowań, siedzenia bez zarzutu, podsufitówka czyściutka. po samochodzie nie widać zmęczenia). W zasadzie to nie mam zbytnich zastrzeżeń co do tego egzemplarza (przebadany na stacji diagnostycznej, dwóch mechaników mówiło że jest w stanie idealnym) poza jedną rzeczą która mnie nurtuje. Podczas gaszenia daje się usłyszeć jakiś stukot dochodzący z okolic silnika. Podczas uruchamiania nic nie słychać podejrzanego, podczas jazdy i pracy silnika też nic nie wzbudza niepokoju, biegi chodzą idealnie, dynamika silnika podczas jazdy też wzorowa. Tylko ten stukot przy gaszeniu mnie nurtuje. Na forum znalazłem informację że to może być uszkodzona dwumasa. Dlatego pytam doświadczonych kolegów czy przy 200 tys. przebiegu może to być prawda? Czy dwumasa szybciej wysiada niż sprzęgło ? Jeśli tak to ile można z tym jeździć czy lepiej jest ją wymienić i mieć spokój? Czy raczej jeszcze pojeździć i wymienić razem ze sprzęgłem? Co sądzicie o tym problemie? Pozdrawiam i czekam na podpowiedź.
Witaj. No 200 tyś to już "czas" na dwumasę . U mnie był właśnie opisany przez Ciebie stukot no i oczywiście delikatne nieregularne drżenie pojazdu , wyczuwalne tylko na postoju ( na pracującym silniku ) .
Po wymianie dwumasy na nową wszelkie objawy ustały ale ponad 2tyś nie moje - pozdrawiam
Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): PODLASKIE Posiadane auto: Seat Alhambra 2001 1,9 TDI, 115, Kia Rio 1,3 rp. 2013
Piwa: 1/2
Wysłany: Pon 23 Maj 2011, 13:37
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) czy to koło dwumasowe ?
witaj
dzięki za odpowiedź. podejrzewałem że to dwumasa chociaż drżenia pojazdu nie czuję ale to pewnie początki. a ty jak wymieniałeś to razem ze sprzęgłem czy tylko samą dwumasę ?
ja wymieniem samą dwumasę ale po konsultacji z mechem , mnie trafił się taki który chce naprawić a nie zerżnąć ile wlezie z frajera , do tego doszło czyszczenie turbiny z tego względu ponad 2 tys mnie to wyniosło ( dwumasa to moim przypadku 1615 zł )
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Wto 24 Maj 2011, 10:52
Temat postu:
Re: ( Seat Alhambra ) czy to koło dwumasowe ?
200tys km to czas na dwumase? Nie przesadzajmy...Skoro do mojego tolka kompletne sprzeglo kosztuje ok.1000-1200zl to do alhambry bedzie w podobnej cenie.
Poszukaj w necie o klapie gaszacej, moze tutaj lezy rozwiazanie Twojego problemu. _________________ pozdr. Michal
No wiesz w ali w tym roczniku montowane były 2 modele w/g cen odpowiedni po 1300 i 1600 - nie były kupowane na allegro tylko w sklepie moto. Mnie zależało na czasie , komplet serwisu wynosił ok 30 godzin. Jeżeli chodzi o przebieg , jest to obiegowa opinia ( ok 200 tyś )oczywiście każdy autek rządzi się swoimi prawami . Może się okazać że dwumasa padła po 220 lub 250. Mam osobiście kontakt z gościem który wymienił dwumasę w szaranie 2004 miesiąc po mnie
miałem sharana z 2002roku przebieg 240tk i nic nie ruszałem
kolega w zeszłym roku sprowadził sharana 2002 rok z przebiegiem 175tk i po miesiącu wymieniał dwumase , ja przy alhambrze wymieniłem przy 125tk a w touranie przy 170 a słyszałem że przy 40tk też wymieniali
witam dolaczam sie do tematu nieszczesnego o dwumasie
jt .alhambra 2002r.1.9Tdi przebieg 182000km,
tzn.mam dziwny objaw przy odpaleniu auta przewaznie gdy jest zimny
dochodzi z komory silnika,dzwiek jakby stukal gdzies tlumik.
Nie ma roznicy czy wcisne sprzeglo czy nie ,dodaje lekko gazu i zanika stukanie schodzi na wolne obroty i znowu stuka,biegi wchodza ok,moc ok,
gdy auto sie nagrzej jest ok na wolnych obrotach,zadnych drgan przenoszacych sie na karoserie.
Nie wiem co to moze byc czy to KOLO DWU MASOWE,czy moze jakas poducha lub lacznik elastyczny na wydechu a moze EGR trzeba wyczyscic.
prosilbym o sugestie lub rady mile widziane.
Z gory dziekuje Tomek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Alhambra ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.