Witam serdecznie , temat juz poruszałem w innych poscie ale nadal jest nierozwiazany więc postanowiłem go odnowić.
Panowie seat Toledo 1.9 Tdi 105 KM z 2005 roku silnik BJB z przebiegiem 90 tys. Panowie na biegu jałowym silnik pracuje bardzo ładnie , nic nie drży nic nie stuka , delikatnie czuc drgania na pedale sprzęgła ale tylko jak jest zimny. Problem zaczyna się dopiero jak podnise obroty silnika do około 2000 i zaczne wciskać sprzęgło, wtedy zaczyna cos wyć , trzeć jakby jakieś łożysko lub coś (dxwięk podobny do hamowania na zużytych klockach). Dźwięk ten występuje tylko w przedziale 2000 - 2500 rpm i wciśnietym sprzęgle . Niższe czy wyzsze obroty plus wcisnięte sprzęgło niewyłowują tego dźwięku. Dodam że ten dźwięk jest juz słyszalny po lekkim dotknieciu sprzęgła.
Prosze o radę z czym to powiązać.
Pisałeś w poprzednim temacie, że tarcz sprzęgłowa, docisk i łożysko oporowe są wymienione więc wykluczyłbym te elementy jako niesprawne. Ciekawi mnie natomiast ta fotka tarczy którą zamieściłeś. Widać, że nowa i rzeczywiście dziwnie wytarta. To nie jest normalny wygląd prawidłowo pracującej tarczy. Tylko nie mogę zrozumieć jak to zrobiłeś. Co, najpierw założyłeś nowe elementy, złożyłeś, jazda próbna, a potem jeszcze raz rozebrałeś i zrobiłeś tarczy fotkę? Coś pokręciłem? A kto to naprawiał, czy aby nie założono odwrotnie tarczy sprzęgłowej na wałek? Może w tym tkwi przyczyna.
Ta tarcza której zdjęcia zamiesciłem to stara tarcza, którą wymienilem ( tak wyglada po 90 tyś). A wymieniałem z powodu tego odgłosu tarcia. wtedy usterka była rozpoznana jako zuzyte łozysko oporowe. I tak się też okazało po zdjęciu skrzyni. Z tym że to szuranie było głosniejsze i takze mocno wyczówalne na pedale sprzegła. Teraz już nie czuć nic na pedale sprzęgła ale szuranie co prawda cichsze niż przed wymianą pozostało. Dodam że to auto kupiłem miesiąc temu i ten dźwięk już był.
Ja mieszkam w Anglii a wymianę tego sprzegła robiłem w ASO Renault ponieważ mam tam znajomego który załatwił mi dobrą cenę na wymianę.
Biorę pod uwagę odwrotnie załozoną tarcze sprzegła
A propo koła dwumasowego. Jechałem ostatnio taryfą Skodia Octavia 1.9 tdi
I podczas ruszania było wyraźnie słychać pracę tego koła. Były to dość głośne rytmiczne stuki ale nie metaliczne raczej takie bardzo głuche odgłosy typu puk puk . Kierowca mi powiedział że to koło dwumasowe tak pracuje i że wszystko z nim w porządku.
Oczywiście musiałem to wysłuchać w moim aucie i muszę stwierdzić że jak się dobrze wsłucham to podczas ruszania u mnie też słychać takie ciche puk...puk...puk.. ale takie głuche jakby młotek gumowy pukał o coś.
Czy koło dwumasowe wogóle moze być słychać ??? W końcu dwie masy pracują wzgledem ???
Pozdrawiam wszystkich czytających.
Jak na starą tarcz to wygląda całkiem nieźle. Nawet nie zdążyła zmienić koloru (czekoladowy) jak to zazwyczaj bywa przy tarczach które już trochę popracowały.
Przy prawidłowo pracującym kole dwumasowym nie powinieneś nawet wiedzieć, że takowe masz. Są marki aut, przy których to koło zaczyna się odzywać trochę wcześniej ale i tak są to z reguły przebiegi rzędu 200 tyś. No chyba, że ktoś wyjątkowo agresywnie traktuje swoje sprzęgło. Nie jest to jednak usterka która wymaga natychmiastowej naprawy, bo objawia się zazwyczaj lekkim "tłuczeniem" na biegu jałowym lub stukami przy ruszaniu.
U Ciebie dziwne byłoby, żeby przy takim niedużym przebiegu już "dwumas" dawał o sobie znać.
Co za tym hałasuje? Ciężko powiedzieć. Jedyne co mi przychodzi na myśl to, że może poprzedni właściciel też nie mógł poradzić sobie z tym problemem i dlatego pozbył się tego auta.
Przebieg auta jest autentyczny na 100 % do tego nie mam zadnej watpliwości.
Mechanik też twierdzi że możliwą przyczyną jest jest koło dwumasowe i że teraz kolej zeby je wymienić. Ja poprostu niechce wymieniać bezcelowo kolejnej rzeczy a problem pozostannie. Poprostu niepotrafie sobie wytłumaczyc szumu (tarcia) i koła dwumasowego, rozumiem stuki , drgania wibracje ale tarcie?
Podczas jazdy objawia się to tak że jak jade na 1 biegu rozpedzam silnik do 2500 wciskam sprzegło i wyje wraz z spadajacymi obrotami przestaje być słyszalne przy 2000 w dół, zmiana biegu na 2 rozpedzam auto , po osiagnięciu 2500 rpm wciskam sprzegło do zmiany biegu i szura ale juz ciszej , z 3 na 4 juz niesłychać .Ma to ewidenty zwiazek z obrotami silnika i predkościa pojazdu.
A propo żywotności kół dwumasowych czytałem relacje osób które wymieniały koła po 15 tyś wiec przebieg moze czasami nie swiadczyc o konieczności wymiany koła dwumasowego.
A więc jesli auto stoi na postoju na biegu jałowym i podniosę obroty silnika do 2500 rpm i wcisnę sprzęgło słychać szuranie. (niemuszę wciskać sprzegła wystarczy ze lekko nacisne na pedał sprzegła) W raz z puszczeniem pedału gazu i spadkiem obrotów silnika słychac jak szuranie równiez zwalnia i przestaje być słyszalne ponizej 2000. Dosłownie słychać jak coś się kreci i mam takie wrazenie jakbym to czuł na pedale sprzegła.
To co opisujesz to typowy objaw hałasowania łożyska oporowego. Przy lekkim naciśnięciu łożysko przesuwa się po wałku sprzęgłowym i zaczyna napierać na "słoneczko" tym samym zostaje przez nie wprowadzone w ruch obrotowy. Tylko, że Ty już na samym początku wykluczyłeś łożysko, bo jest po wymianie. Więc co? Sprzęgło w tym momencie też bym wykluczył no bo przy lekkim naciśnięciu nie zdąży jeszcze zadziałać. Ciężka sprawa i myślę, że my tu możemy sobie zgadywać a i tak nic nie poradzimy na odległość. [/i]
jest jeszcze taka możliwość, że znowu padło łożysko oporowe, łożysko może pracować wiele lat ale może też paść po miesiącu albo w zasadzie zaraz po montażu, taki pech. może coś źle zrobili przy wymianie (nikt ci się raczej do tego nie przyzna niestety)
To by dopiero było smieszne jakby łozysko oporowe rozsypało się zaraz po montażu ,ale to bardzo prawdopodobne bo objawy bardzo pasują do tej usterki.
Ja jednak myślę że nawet przy lekkim nacisnieciu pedału sprzęgła (praktycznie jego dotknieciu) powstają naprężenia na wałku sprzęgłowym i może któreś łożysko się odzywa , albo moze koło dwumasowe ma jakiś luz poprzeczny ( ale tego niewiem). Narazie postanowiłem tak pojeździć i obserwować co się bedzie działo dalej . Jak zmieniam biegi do 2000 albo powyżej 2500 to jakoś można jeździć . Dzieki za wszystkie porady i pozdrawiam forumowiczów.
Witam ponownie .
Drodzy forumowicze pojeździłem moim toledo po kilku warsztatach zeby zasięgnąć opini i w trzech miejscach powiedziano mi to samo co wy mówicie czyli koło dwumasowe - wymień a bedzie dobrze. Czyli wymiana koła aczkolwiek jak już pisałem typowych objawów uszkodzonego koła nie było.
Niestety po wymianie koła okazało sie że żadnej poprawy niema a więc to nie jest koło. Jak szymiało wczasie wciskania sprzegła tak szumi nadal.
Niestety po wymianie tego sprzęgła biegi niewchodzą mi zbyt płynnie to znaczy jak auto stoi to biegi wchodzą super , ale jak już sie tylko lekko toczy to biegi wchodzą ze zgrzytem jakby po trybach , a jak delikatnie drazkiem zmiany biegów prubóje wbić bieg czuje jak tryby w skrzyni sie krecą. Dodam że ta usterka wyszła dwa miesiące po zmianie koła dwumasowego.
Raczej sprzęgło jest ok mój typ to skrzynia. A jak wy sadzicie co poszło nie tak.
Sprzeglo cos trze jak wciskam sprzeglo przy wiekszych obrota
Ratunku temat poruszany a nigdzie nie znalazlem zeby ktos ten problem rozwiazal
Przy wciskaniu sprzegla przy obrotach 2000/2500
Tylko wtedy slyszalny szum tarcie jakby hamowanie na zuzytych klockach
Auto ma cale nowe sprzeglo .jak auto kupilem ze slaba deumasa i slyszalnymm lozyskiem oporowym tez bylo slychac ten szum przy wyciskaniu, po wymianie sprzegla wsztstko pieknie ladnie nie slychac lozyska nie szarpie a został dalej ten szum tarcie .czy to od skrzyni moze byc ?????biegi niby wchodza ok ale nie jest tak prezyzyjnie i gladko jak powinno byc RATUNKU
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Toledo ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.