Witam
Zamontowałem dzisiaj lampy DRL. Próbowałem je podłączyć w ten sposób, że dopiero po włączeniu świateł drogowych, światła do jazdy dziennej by się wyłączały. Znalazłem plusowy przewód wchodzący do jednego z reflektorów (lewy - żółty kolor) i podpiąłem do niego przewód sygnałowy od świateł. Na wyłączonym silniku wszystko działa jak należy, lecz po uruchomieniu silnika oraz świateł drogowych te ( dzienne) nie chcą całkowicie zgasnąć, świecą tak na 30% mocy. Gdy podłączyłem kabel sygnałowy do świateł pozycyjnych wszystko jest ok.
Czy ktoś zna rozwiązanie?
Witam
Zamontowałem dzisiaj lampy DRL. Próbowałem je podłączyć w ten sposób, że dopiero po włączeniu świateł drogowych, światła do jazdy dziennej by się wyłączały. Znalazłem plusowy przewód wchodzący do jednego z reflektorów (lewy - żółty kolor) i podpiąłem do niego przewód sygnałowy od świateł. Na wyłączonym silniku wszystko działa jak należy, lecz po uruchomieniu silnika oraz świateł drogowych te ( dzienne) nie chcą całkowicie zgasnąć, świecą tak na 30% mocy. Gdy podłączyłem kabel sygnałowy do świateł pozycyjnych wszystko jest ok.
Czy ktoś zna rozwiązanie?
Ja miałem identyczne objawy co ty!!,więc udałem się do ASO SEATA z reklamacją bo tam podłączli mi światła i goście zamontowali mi przekaźnik bo stwierdzili,że oświetlenie w Ali jest monitorowane.Teraz wszystko jest Ok.
Witam
Zamontowałem dzisiaj lampy DRL. Próbowałem je podłączyć w ten sposób, że dopiero po włączeniu świateł drogowych, światła do jazdy dziennej by się wyłączały. Znalazłem plusowy przewód wchodzący do jednego z reflektorów (lewy - żółty kolor) i podpiąłem do niego przewód sygnałowy od świateł. Na wyłączonym silniku wszystko działa jak należy, lecz po uruchomieniu silnika oraz świateł drogowych te ( dzienne) nie chcą całkowicie zgasnąć, świecą tak na 30% mocy. Gdy podłączyłem kabel sygnałowy do świateł pozycyjnych wszystko jest ok.
Czy ktoś zna rozwiązanie?
Ja miałem identyczne objawy co ty!!,więc udałem się do ASO SEATA z reklamacją bo tam podłączli mi światła i goście zamontowali mi przekaźnik bo stwierdzili,że oświetlenie w Ali jest monitorowane.Teraz wszystko jest Ok.
Dopiero teraz załapałem,że pisałem ci już o przekaźniku.Widocznie masz inny problem bo mi to pomogło.Pozdrawiam
Witam
Zamontowałem dzisiaj lampy DRL. Próbowałem je podłączyć w ten sposób, że dopiero po włączeniu świateł drogowych, światła do jazdy dziennej by się wyłączały. Znalazłem plusowy przewód wchodzący do jednego z reflektorów (lewy - żółty kolor) i podpiąłem do niego przewód sygnałowy od świateł. Na wyłączonym silniku wszystko działa jak należy, lecz po uruchomieniu silnika oraz świateł drogowych te ( dzienne) nie chcą całkowicie zgasnąć, świecą tak na 30% mocy. Gdy podłączyłem kabel sygnałowy do świateł pozycyjnych wszystko jest ok.
Czy ktoś zna rozwiązanie?
Ja miałem identyczne objawy co ty!!,więc udałem się do ASO SEATA z reklamacją bo tam podłączli mi światła i goście zamontowali mi przekaźnik bo stwierdzili,że oświetlenie w Ali jest monitorowane.Teraz wszystko jest Ok.
A kiedy wyłączają Ci się światła dzienne? po włączeniu pozycyjnych czy drogowych? Bo z pozycyjnymi wszystko działa u mnie w porządku, problem się pojawia jak chce je podłączyć do świateł drogowych (dzienne z pozycja świecą, po włączeniu drogowych powinny zgasnąć) .
Witam
Zamontowałem dzisiaj lampy DRL. Próbowałem je podłączyć w ten sposób, że dopiero po włączeniu świateł drogowych, światła do jazdy dziennej by się wyłączały. Znalazłem plusowy przewód wchodzący do jednego z reflektorów (lewy - żółty kolor) i podpiąłem do niego przewód sygnałowy od świateł. Na wyłączonym silniku wszystko działa jak należy, lecz po uruchomieniu silnika oraz świateł drogowych te ( dzienne) nie chcą całkowicie zgasnąć, świecą tak na 30% mocy. Gdy podłączyłem kabel sygnałowy do świateł pozycyjnych wszystko jest ok.
Czy ktoś zna rozwiązanie?
Ja miałem identyczne objawy co ty!!,więc udałem się do ASO SEATA z reklamacją bo tam podłączli mi światła i goście zamontowali mi przekaźnik bo stwierdzili,że oświetlenie w Ali jest monitorowane.Teraz wszystko jest Ok.
A kiedy wyłączają Ci się światła dzienne? po włączeniu pozycyjnych czy drogowych? Bo z pozycyjnymi wszystko działa u mnie w porządku, problem się pojawia jak chce je podłączyć do świateł drogowych (dzienne z pozycja świecą, po włączeniu drogowych powinny zgasnąć) .
Wyłączją się po pozycyjnych bo tak ma być.Teraz dopiero przypomniałem sobie,że wszystko było ok.gdy śilnik nie pracował tylko zapłon był włączony.Po uruchomieniu śilnika i włączeniu pozycyjnych dzienne też świeciły w 30% i dlatego ten przekaźnik mam i jest ok.
A nie wiesz gdzie dokładnie ten przekaźnik Ci podłączyli?, tzn w jaki układ.
Niestety w tych sprawach fachowcem nie jestem,ale jak go oglądałem to wydaje mi się,że elektryk rozłączył wczśniejsze podłączenie,i połączył wszystko przez przekaźnik,ale pewny nie jestem.
A nie wiesz gdzie dokładnie ten przekaźnik Ci podłączyli?, tzn w jaki układ.
Niestety w tych sprawach fachowcem nie jestem,ale jak go oglądałem to wydaje mi się,że elektryk rozłączył wczśniejsze podłączenie,i połączył wszystko przez przekaźnik,ale pewny nie jestem.
ostatnie pytanie, na samym początku w zestawie ze światłami dziennymi miałeś przekaźnik?, bo jeśli tak to teraz musi ich być dwa, badź jeden ale jakiś inny.
dzieki za pomoc
Witam
Montaż świateł do jazdy dziennej zakończony. Umieszczam kilka linków z fotkami samej lampy jak i efektu końcowego. Wykorzystałem światła do jazdy dziennej DRL 510HP.
Wyjąłem odbłyśnik wraz z żarówką z obudowy halogenu przeciwmgielnego i do niego włożyłem nową lampę. Uchwyt przykręciłem dwoma śrubkami do tylnej części obudowy halogenu.
Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): RADOM Posiadane auto: SEAT ALA 2007 2.0 TDi 140 kucy z apetytem na 170
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 03 Gru 2011, 22:06
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Światła do jazdy dziennej.
Witam za wskazaniem ARO121 rozwiązałem nurtującą mnie sprawę świateł dziennych, tj. rozszerzyłem przeznaczenie świateł służących jako halogeny.
Działają jako dzienne i w tej pozycji nie ma żadnego dodatkowego oświetlenia poza światłami z przodu działającymi na 50% mocy. Pokrętło ustawione jest na AUTO i gdy zachodzi taka potrzeba światła mijania włączają się same a dzienne w halogenach wyłączają się. Oczywiście pozostaje możliwość uruchomienia świateł halogenów na 100% mocy.
A teraz opis jak to zrobić.
Ustawiasz to vagiem , jest możliwość włączenia przeciwmgielnych jako dzienne aby się paliły pełną mocą lub nie , ustawiając tryb amerykański palą się tylko dzienne (jak nie jest zaciągnięty hamulec ręczny) , dodatkowo możesz też włączyć dodatkowe doświetlanie zakrętów z przeciwmgielnych (u mnie niestety nie ma możliwości ustawienia doświetlania zakrętów - brak tych kodów)
Wchodzisz w Cent. elektryki-> kodowanie [coding] -> pomocnik kodowania [long coding] i tam zaznaczasz tak jak jest na czerwono + możesz przyciemnić dzienne
fotka 22, 23, 24
http://imageshack.us/photo/my-images/268/88175844.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/710/93502377.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/809/96144811.png/
po ustawieniu wg fotki 24 powyższych i przetransferowaniu kodowania zmieniłem na 20 Bajcie na 50% wprowadzając wartość "32". zamiast widniejącego "64"
Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): RADOM Posiadane auto: SEAT ALA 2007 2.0 TDi 140 kucy z apetytem na 170
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 03 Gru 2011, 22:09
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Światła do jazdy dziennej.
aro121 napisał:
Spoko spoko w twoim kierunku wielki szacun [cenzura]ście że podjąłeś próbę modyfikacji elektryki. Więcej pracy ale tylko my mechanicy amatorzy wiemy jak smakuje sukces
Ja z modyfikacji twardszych montowałem nagrzewnice elektryczną .
Aro
Pójdę za ciosem możesz coś więcej o tej nagrzewnicy napisać lub skierować mnie na odpowiedni temat. Rozumiem że to w ALI zamontowana jest ta grzałka? _________________ Ala daje dużą frajdę z jazdy
Nagrzewnica zamontowana jest przed nagrzewnicą wodną. Szczegółowy Tutoriale maiłem ze strony Skody. Montaż około dwóch godzin. Aby zmontować nagrzewnicę trzeba zdemontować cały tunel środkowy
Na początek przepraszam za przerwę w pisaniu, ale czekałem na odpowiedzi z kilku "urzędów".
Teraz jestem "mądrzejszy" o wiadomości uzyskane z Komendy Głównej Policji, Komendy Wojewódzkiej Policji z siedzibą w Radomiu, oraz Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej.
Zacznę od kilku uwag odnośnie wypowiedzi "jack666"
W jednym poście z dnia 17 października 2011 napisałeś:
jack666 napisał:
Otóż prawidłowo powinno to działac tak :
- przekręcasz kluczyk w pozycję zapłonu, NIE świecą światła do jazdy dziennej
- uruchamiasz silnik swiatła do jazdy dziennej się zapalają (chwila zwłoki)
Natomiast w poście z 3 listopada 2011 roku negujesz takie podłączenie
jack666 napisał:
Przekręcając kluczyk w stacyjce (centralce) w pozycję zapłonu umożliwiamy silnikowi pracę, kluczowe jest tutaj słowo "umożliwiamy"
......
......
A co do opinii policjanta, to tego co twierdzi, że dzienne mają się palić jedynie przy pracującym silniku odesłałbym do ww. cytowanego rozporządzenia by doczytał.
Jeszcze sprawa obowiązujących przepisów:
jack666 napisał:
Gdzie mieszkamy i gdzie mamy zarejestrowane samochody ? W Polsce. Więc obowiązuje polskie rozporządzenie do, którego dawałem namiar, a tam jest to chyba jasno napisane co zresztą zamieszczając wycinek potwierdziłeś.
Z tego co wiem Polska jest częścią UE (potwierdza to nawet takie fajne koło złożone z gwiazdek umieszczone na tablicach rejestracyjnych).
Poniżej fragment odpowiedzi z KWP
Jeżeli nie jesteś czegoś pewien to nie wprowadzaj ludzi w błąd swoimi wypowiedziami.
----------------------------------------------------------------
Teraz przechodzę do sedna sprawy.
Zdaniem KG Policji światła do jazdy dziennej mają uruchamiać się wraz z uruchomieniem silnika (fragment tekstu poniżej)
KWP w Radomiu stwierdziła natomiast, że światła do jazdy dziennej muszą uruchamiać się już w momencie uruchomienia zapłonu.
Osobiście wolę wozić przy sobie pismo z Komendy Głównej niż Wojewódzkiej bo w innych województwach mogą się wypiąć na opinię z Radomia
Miałem nadzieję, że byłe Ministerstwo Infrastruktury odpowie ostatecznie na to pytanie, ale jedyne co potrafili to odpisać kilka zdań metodą kopiuj - wklej i to nie koniecznie z sensem (ostatnie zdanie na pierwszej stronie ucina się w połowie i nie jest już kontynuowane na drugiej stronie pisma).
Ministerstwo odsyła po opinię do radców prawnych, chociaż jak wiadomo ich opinie nie są dla nikogo wiążące i nie stanowią podstaw do ewentualnej obrony przed sądem.
Poniżej linki do całych pism. Zasłoniłem jedynie dane osobowe oraz części tekstu nie związane z tematem - zadawałem również pytanie o legalność stosowania bagażników rowerowych montowanych na haku - ale to już inna długa historia:)
KG Policji:
KWP z siedzibą w Radomiu:
Ministerstwo Infrastruktury:
Podsumowując wiadomo, że nic nie wiadomo i prawo jest w tym kraju tak zrobione, że każdy może sobie je dowolnie interpretować.
Ja już kupiłem Philipsy i w wolnej chwili będę je montował. Niestety w Alicji, żeby wszystko było zgodnie z prawem (chodzi o wymiary) zmieszczą się tylko te 4-ro diodowe i to w kratce z halogenem.
Witam wszystkich. Ja podobnie jak kolega Epik wybrałem światła DRL 510HP. Tylko w przeciwieństwie do niego zostawiłem halogeny a dzienne zamontowałem obok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.