Podłączyłem tak jak Pan napisał kabel 2- bezpośrednio pod plus akumulatora i efekt jest taki że światła do jazdy dziennej ciągle świecą, nawet przy wyłączonym silniku. Moduł w światłach dziennych jest sprawny sprawdziłem w drugim samochodzie.
1- pod pod postojowe
2- znalazłem napięcie pojawiające się po przekręceniu kluczyka w pozycji I w bezpiecznikach znajdujących się pod kierownicą
3- minus aku
Efekty:
wszystko pięknie działa gdy jest silnik wyłączony tzn. po przekręceniu kluczyka włączają się światła do jazdy dziennej po włączeniu świateł postojowych/mijania gasną wszystko jest jak ma być. Sprawa się komplikuje kiedy zostanie uruchomiony silnik - gdy włączę światła mijania świecą również światła do jazdy dziennej...
planuję w swojej Ali zamontować podłużne światła do jazdy dziennej.
Jeżeli ktoś takie montował w Ali to proszę o fotki - ciekawi mnie jak to wygląda "na żywo".
Mam też pytanie odnośnie podłączenia. Niektóre źródła podają, że światła mają się automatycznie zapalać po przekręceniu kluczyka w pozycję I, a część podaje że dopiero po uruchomieniu silnika. Które podłączenie jest właściwe?
Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 477 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: była Altea 1,9tdi 2009 jest VW Sportsvan 2016; Mii 2014
Piwa: 21/0
Wysłany: Czw 03 Lis 2011, 14:40
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Światła do jazdy dziennej.
kpwkpw napisał:
Witam,
planuję w swojej Ali zamontować podłużne światła do jazdy dziennej.
Jeżeli ktoś takie montował w Ali to proszę o fotki - ciekawi mnie jak to wygląda "na żywo".
Mam też pytanie odnośnie podłączenia. Niektóre źródła podają, że światła mają się automatycznie zapalać po przekręceniu kluczyka w pozycję I, a część podaje że dopiero po uruchomieniu silnika. Które podłączenie jest właściwe?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Na twoim miejscu sprawdziłbym co jest napisane w rozporządzeniu ministra infrastruktury z 4 maja 2009 r. opublikowanym w Dzienniku Ustaw z dnia 20 maja Dz.U. z 2009 r. Nr 75, poz. 639
Na twoim miejscu sprawdziłbym co jest napisane w rozporządzeniu ministra infrastruktury z 4 maja 2009 r. opublikowanym w Dzienniku Ustaw z dnia 20 maja Dz.U. z 2009 r. Nr 75, poz. 639
Chodzi o to, że sprawdzałem i nadal nie wiem
Poniżej wycinek z Rozporządzenia ściągniętego bezpośrednio ze strony Sejmu - jakość oryginału powala
Pierwszy punkt mnie rozbraja. Co to jest urządzenie włączające? Czy centralka jest urządzeniem?
Do tego jeszcze wyjaśnienia znajdujące się poniżej tabelki:
45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne.
Pytanie zadałem ponieważ dwóch policjantów udzieliło mi sprzecznej odpowiedzi. Jeden twierdzi, że muszą się zapalać już po przekręceniu kluczyka w pozycje I, a drugi mówił, że dopiero w momencie odpalenia silnika. Dla mnie to jakaś paranoja.
Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 477 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: była Altea 1,9tdi 2009 jest VW Sportsvan 2016; Mii 2014
Piwa: 21/0
Wysłany: Czw 03 Lis 2011, 21:13
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Światła do jazdy dziennej.
kpwkpw napisał:
jack666 napisał:
Na twoim miejscu sprawdziłbym co jest napisane w rozporządzeniu ministra infrastruktury z 4 maja 2009 r. opublikowanym w Dzienniku Ustaw z dnia 20 maja Dz.U. z 2009 r. Nr 75, poz. 639
Chodzi o to, że sprawdzałem i nadal nie wiem
Poniżej wycinek z Rozporządzenia ściągniętego bezpośrednio ze strony Sejmu - jakość oryginału powala
Pierwszy punkt mnie rozbraja. Co to jest urządzenie włączające? Czy centralka jest urządzeniem?
Do tego jeszcze wyjaśnienia znajdujące się poniżej tabelki:
45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne.
Pytanie zadałem ponieważ dwóch policjantów udzieliło mi sprzecznej odpowiedzi. Jeden twierdzi, że muszą się zapalać już po przekręceniu kluczyka w pozycje I, a drugi mówił, że dopiero w momencie odpalenia silnika. Dla mnie to jakaś paranoja.
Przekręcając kluczyk w stacyjce (centralce) w pozycję zapłonu umożliwiamy silnikowi pracę, kluczowe jest tutaj słowo "umożliwiamy"
Dla samochodów zarejestrowanych po raz pierwszy od 01.01.2010 mają się palić jedynie światła dzienne z przodu bez tylnych pozycyjnych,
dla samochodów zarejestrowanych po raz pierwszy do dnia 31.12.2009 mogą się palić również tylne światła pozycyjne.
A co do opinii policjanta, to tego co twierdzi, że dzienne mają się palić jedynie przy pracującym silniku odesłałbym do ww. cytowanego rozporządzenia by doczytał.
Ja mając samochód zarejestrowany po raz pierwszy w 2009 roku czyli przez 31.12.2009 mam dzienne, które zapalają się samodzielnie bez tylnych pozycyjnych po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon, a gasną 7 sekund po wyłączeniu stacyjki i wyjęciu kluczyka.
Dzięki za informację, ale sprawa nadal nie jest dla mnie w 100% jasna.
Na stronie firmy Philips poświęconej DRL znajduje się zapis mówiący, że światła włączają się wraz z uruchomieniem silnika:
W instrukcji montażu jest również zapis:
Światła dzienne Philips LED Daytime
zostały przetestowane i zatwierdzone
zgodnie z rozporządzeniem ECE R87
w sprawie dziennych świateł pozycyjnych.
DRL Philipsa mają inny od pozostałych tego typu świateł sposób podłączenia. Mianowicie sterownik podłącza się bezpośrednio pod akumulator, a dodatkowy przewód (sygnałowy) podpina się pod światła postojowe.
Poniżej fragment tekstu ze strony Ministerstwa Infrastruktury:
"W ramach działań służących poprawie bezpieczeństwa ruchu, 24 września 2008 r. Komisja Europejska przyjęła Dyrektywę 2008/89/EC będącą aktualizacją Dyrektywy 76/756/EEC, którą wprowadziła od 7 lutego 2011 r. obowiązek wyposażania wszystkich nowo produkowanych modeli samochodów osobowych i dostawczych w specjalne światła do jazdy dziennej (DDRL - od ang. Dedicated Daytime Running Lamps) – światła zgodne z Regulaminem nr 87 EKG ONZ, automatycznie włączane przy uruchomieniu silnika."
Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 477 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: była Altea 1,9tdi 2009 jest VW Sportsvan 2016; Mii 2014
Piwa: 21/0
Wysłany: Pią 04 Lis 2011, 16:38
Temat postu:
Re: ( Seat Altea ) Światła do jazdy dziennej.
kpwkpw napisał:
Dzięki za informację, ale sprawa nadal nie jest dla mnie w 100% jasna.
Na stronie firmy Philips poświęconej DRL znajduje się zapis mówiący, że światła włączają się wraz z uruchomieniem silnika:
W instrukcji montażu jest również zapis:
Światła dzienne Philips LED Daytime
zostały przetestowane i zatwierdzone
zgodnie z rozporządzeniem ECE R87
w sprawie dziennych świateł pozycyjnych.
DRL Philipsa mają inny od pozostałych tego typu świateł sposób podłączenia. Mianowicie sterownik podłącza się bezpośrednio pod akumulator, a dodatkowy przewód (sygnałowy) podpina się pod światła postojowe.
Poniżej fragment tekstu ze strony Ministerstwa Infrastruktury:
"W ramach działań służących poprawie bezpieczeństwa ruchu, 24 września 2008 r. Komisja Europejska przyjęła Dyrektywę 2008/89/EC będącą aktualizacją Dyrektywy 76/756/EEC, którą wprowadziła od 7 lutego 2011 r. obowiązek wyposażania wszystkich nowo produkowanych modeli samochodów osobowych i dostawczych w specjalne światła do jazdy dziennej (DDRL - od ang. Dedicated Daytime Running Lamps) – światła zgodne z Regulaminem nr 87 EKG ONZ, automatycznie włączane przy uruchomieniu silnika."
Z powyższych zapisów wynika, że światła muszą włączać się dopiero podczas uruchomienia silnika.
W wolnej chwili napiszę do Komendy Głównej Policji oraz Ministerstwa Infrastruktury i niech mi dadzą to na piśmie
Gdzie mieszkamy i gdzie mamy zarejestrowane samochody ? W Polsce. Więc obowiązuje polskie rozporządzenie do, którego dawałem namiar, a tam jest to chyba jasno napisane co zresztą zamieszczając wycinek potwierdziłeś.
Sposób podłączenia świateł tak jak to proponuje Philips był stosowany od dawna, pod plus akumulatora, masę i plus od postojowych. Moduł mierzy napięcie na akumulatorze i gdy ono zwiększy się z ok. 12V do 14V (czyli nastąpi ładowanie co jak wiadomo jest spowodowane pracą alternatora i domyślnie silnika) to włączane są światła dzienne. Ma to swoje zalety, bo nie obciąża akumulatora w momencie rozruchu (ale dla diodowych nie ma to większego znaczenia). Dodatkowo dla laika taki sposób podłączenia jest jak najbardziej prosty, nie wymaga szukania plusa po stacyjce.
Być może pojawi się uszczegółowienie polskiego rozporządzenia w tym temacie ale jedynie dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy od jakiej tam daty nie zmieniające warunków dla pojazdów przed tą datą zarejestrowanych, które są wskazane w obecnej formie rozporządzenia.
Witam kolegów.Noszę się z zamiarm zamontownia świateł do jazdy dziennej,chodzi mi o ładnie dopasowane do Ali xl.Może ktoś z was ma zamontowane.Pozdrawiam
Zakupiłem okragłe 4-ro diodowe homologowane swiatła do jazdy dziennej o średnicy 70 mm.
Zdemontowałem i rozebrałem fabryczne halogeny przednie wyjmując z nich odbłyśnik i mocowanie zarówki czyli została mi plastikowa puszka z szybą z przodu.
Swiatła dzienne włożyłem w te puszki (śrenica wewnętrzna to niewiele więcej niż 70 mm) i całość ponownie zamontowałem w miejscu fabrycznych halogenów.
Podłaczyłem zasilanie poprzez pzekaźnik pod wolny bezpiecznik, w skrzynce bezpieczników obok akumulatora, dajacy prad po przekręceniu kluczyka a przewód rozłączajacy obwód przekaźnika podłaczyłem pod + świateł mijania.
Zaleta : dobrze sie komponują i dobrze wyglądają
Wada : brak halogenów, ale i tak nie uzywałem ze względu na ich marną jakość oswietlania drogi.[quote]
Witam. Czy po odłączeniu świateł przeciwmgłowych przednich działają tylne?, jak na odłączenie reaguje komputer (canbus)?,
Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 477 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: była Altea 1,9tdi 2009 jest VW Sportsvan 2016; Mii 2014
Piwa: 21/0
Wysłany: Nie 06 Lis 2011, 15:22
Temat postu:
Re: Światła do jazdy dziennej.
epik napisał:
Witam. Czy po odłączeniu świateł przeciwmgłowych przednich działają tylne?, jak na odłączenie reaguje komputer (canbus)?,
Tylne p.mgielne działa normalnie. Komputer nie sygnalizuje żadnego błędu.
Ale z tego co pamiętam, komputer nie sygnalizował także błędu po wyjęcią jednej zarówki od p.mgielnych przednich więc pewnie nie sprawdza tego obwodu pod tym kątem.
reflektory przednie ze swiatlami ledowymi - do jazdy dzienne
czesc znalazlem na alegro ogloszenie o lampach do Altei pod Warszawa . czy ktos zamontowal takie reflektory i jak to sie ma do legalizacji / niechce miec klopotow z policja lub podczas przegladu rejestracyjnego / sprzedajacy podaje ze posiada legalizacje.
Zakupiłem okragłe 4-ro diodowe homologowane swiatła do jazdy dziennej o średnicy 70 mm.
Zdemontowałem i rozebrałem fabryczne halogeny przednie wyjmując z nich odbłyśnik i mocowanie zarówki czyli została mi plastikowa puszka z szybą z przodu.
Swiatła dzienne włożyłem w te puszki (śrenica wewnętrzna to niewiele więcej niż 70 mm) i całość ponownie zamontowałem w miejscu fabrycznych halogenów.
Podłaczyłem zasilanie poprzez pzekaźnik pod wolny bezpiecznik, w skrzynce bezpieczników obok akumulatora, dajacy prad po przekręceniu kluczyka a przewód rozłączajacy obwód przekaźnika podłaczyłem pod + świateł mijania.
Zaleta : dobrze sie komponują i dobrze wyglądają
Wada : brak halogenów, ale i tak nie uzywałem ze względu na ich marną jakość oswietlania drogi.
Witam, mam jeszcze jedno pytanie, czy po zamontowaniu świateł LED wewnątrz plastikowej obudowy świateł przeciwmgłowych nie było jakiś problemów związanych z odprowadzeniem ciepła. Kupiłem już model DRL 510HP allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-drl-nssc-510hp-producent-i1900299767.html
czy użył Pan takich samych?
pozdrawiam
Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 477 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: była Altea 1,9tdi 2009 jest VW Sportsvan 2016; Mii 2014
Piwa: 21/0
Wysłany: Sob 19 Lis 2011, 00:28
Temat postu:
Re: Światła do jazdy dziennej.
epik napisał:
jack666 napisał:
Zakupiłem okragłe 4-ro diodowe homologowane swiatła do jazdy dziennej o średnicy 70 mm.
Zdemontowałem i rozebrałem fabryczne halogeny przednie wyjmując z nich odbłyśnik i mocowanie zarówki czyli została mi plastikowa puszka z szybą z przodu.
Swiatła dzienne włożyłem w te puszki (śrenica wewnętrzna to niewiele więcej niż 70 mm) i całość ponownie zamontowałem w miejscu fabrycznych halogenów.
Podłaczyłem zasilanie poprzez pzekaźnik pod wolny bezpiecznik, w skrzynce bezpieczników obok akumulatora, dajacy prad po przekręceniu kluczyka a przewód rozłączajacy obwód przekaźnika podłaczyłem pod + świateł mijania.
Zaleta : dobrze sie komponują i dobrze wyglądają
Wada : brak halogenów, ale i tak nie uzywałem ze względu na ich marną jakość oswietlania drogi.
Witam, mam jeszcze jedno pytanie, czy po zamontowaniu świateł LED wewnątrz plastikowej obudowy świateł przeciwmgłowych nie było jakiś problemów związanych z odprowadzeniem ciepła. Kupiłem już model DRL 510HP allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-drl-nssc-510hp-producent-i1900299767.html
czy użył Pan takich samych?
pozdrawiam
Wydaje mi się, że mam bardzo podobne.
Nie zauważyłem żadnych problemów z odprowadzeniem ciepła, a używam ich ponad rok. W każdym razie działają bezobsługowo.
Witam. Czy po odłączeniu świateł przeciwmgłowych przednich działają tylne?, jak na odłączenie reaguje komputer (canbus)?,
Tylne p.mgielne działa normalnie. Komputer nie sygnalizuje żadnego błędu.
Ale z tego co pamiętam, komputer nie sygnalizował także błędu po wyjęcią jednej zarówki od p.mgielnych przednich więc pewnie nie sprawdza tego obwodu pod tym kątem.
Witam
Odłączyłem dzisiaj jedną lampę od przeciwmgielnych (wypiąłem kostkę od halogenu) i zaświeciła mi się kontrolka od przepalonej żarówki. Widocznie u mnie komputer sprawdza także te żarówki. Nie można tego wyłączyć przez komputer lub podłączyć jakieś urządzenie które by symulowało takową żarówkę?
Na dniach będę w to miejsce montował światła dzienne LED. W najgorszym wypadku trzeba będzie zostawić te żarówki gdzieś w innym miejscu, co by nie było wcześniej wspomnianej kontrolki.
Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 477 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: była Altea 1,9tdi 2009 jest VW Sportsvan 2016; Mii 2014
Piwa: 21/0
Wysłany: Sob 19 Lis 2011, 21:53
Temat postu:
Re: Światła do jazdy dziennej.
epik napisał:
jack666 napisał:
epik napisał:
Witam. Czy po odłączeniu świateł przeciwmgłowych przednich działają tylne?, jak na odłączenie reaguje komputer (canbus)?,
Tylne p.mgielne działa normalnie. Komputer nie sygnalizuje żadnego błędu.
Ale z tego co pamiętam, komputer nie sygnalizował także błędu po wyjęcią jednej zarówki od p.mgielnych przednich więc pewnie nie sprawdza tego obwodu pod tym kątem.
Witam
Odłączyłem dzisiaj jedną lampę od przeciwmgielnych (wypiąłem kostkę od halogenu) i zaświeciła mi się kontrolka od przepalonej żarówki. Widocznie u mnie komputer sprawdza także te żarówki. Nie można tego wyłączyć przez komputer lub podłączyć jakieś urządzenie które by symulowało takową żarówkę?
Na dniach będę w to miejsce montował światła dzienne LED. W najgorszym wypadku trzeba będzie zostawić te żarówki gdzieś w innym miejscu, co by nie było wcześniej wspomnianej kontrolki.
Być może problem u mnie nie istnieje, ponieważ światła p.mgielne dokładał dealer już u siebie i może ich sprawdzanie nie było wpisane w komputer (jeśli oczywiście dla ich sprawdzenia jest osobny wpis) choć oczywiscie działały normalnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.