Witam! Mam maly problem z moim seatem pod korkiem wlewu oleju zaraz na obrzerzach wlewu gdy juz go odkrece osadza sie zolta piana(moze nie piana ale maz) jest tlusta i nie mam pojecia skad sie ona bierze. Ma konstyctencje tak jakby lekko roztopionego masla. Nie jest jej duzo ale za kazdym razem gdy ja wycieram. po jakims czasie znow sie zbiera. Ostatnio zmienilem olej ale to dzialo mi sie juz przed wymiana. Kolega powiedzial mi ze to moze byc przez to ze samochod pobiera wode ale stan wody sie nie zmienia, poziom w zbiorniku z plynem chlodzacym pozostaje ta tym samym poziomie. Obawiam sie ze moze to byc problem jakiejs uszczelki. Gdy mozecie prosze pomozcie. Pozdrawiam! Piotr.
witam!!! a jakie to jest auto??? jezeli jest to altea/toledo bac tez leon z silnikiem 1.6 to jest to objaw jak najbardziej normalny. jezeli jest to starsze auto to piana pod korkiem moze wskazywac na uszkodzana uszczelke pod glowica. Pozdro
Mam to samo,to jest nic groznego bylem u mechanika i powiedzial ze olej paruje a ze jest zimno ujemne tem itd to sie skrapla w takie cos _________________ seat toledo II 1.6 16v LPG
i racja Daro. ale trzeba tym bardziej uważac żeby go nie zatrzeć bo olej troche traci na właściwościach, odpal i daj mu sie zagrzac przez chwile, niech olej sie rozsmaruje i wtedy dopiero ruszaj, chyba ze masz klęknieta uszczelke..... zobaczysz w lecie jak ustąpi to ok - jak nie to masz wydatek _________________ Nie da się zrobić? To znajdź kogoś, kto o tym nie wie i on to zrobi...
Witam posiadam Seata Toledo, 1.8 20V, rok produkcji 1999 w nowej budzie. Dzieki za odpowiedzi, mam nadzieje ze to z powodu zimna. Chcociaz temperatury w moim rejonie schodza maksymalnie do -3 stopni. Jezeli to jest uszczelka to az boje sie pytac ile bedzie kosztowac naprawa. Czy mozna to jakos dokladniej sprawdzic czy to aby nie uszczelka pod glowica?
Spokojnie jeżeli nie ubywa w zbiorniku płyny chłodzącego i nie przybywa poziomu oleju to nie ma sie co martwić, bo tak jak wcześniej ktoś pisał jest to normalny objaw różnica temp. w silniku i na zewnątrz, wilgoć itp. u mnie też sie tak dzieje w cordobie szczególnie kiedy pokonuję krótkie odcinki i silnik dobrze sie nie nagrzeje. kiedy przejeżdżam duże odległości nie mam tego problemu.
Poza tym jeżeli by płyn przeciekal do oleju to po wyjęciu bagnetu od oleju też byłaby na nim piana, a nie ma, prawda?
Warto jest przeczyścić rurkę i wężyk który prowadzi od filtra powietrza (po spodem filtra) do silnika u mnie było pełno tej mazi _________________ wooolf
i wyczyść odme - mi zamarzła i wy....ło bagnet a za nim cały olej.... masakra!! _________________ Nie da się zrobić? To znajdź kogoś, kto o tym nie wie i on to zrobi...
Zgadza sie jezeli wyciagam bagnet od sprawdzania oleju to jest on czysciutki. W takim razie musi byc ta roznica temperatur. Rzadko kiedy wybieram sie w dluzsze trasy a codziennie robie okolo 40km (dojazdy do pracy). Sprobuje przeciscic ten filter i przyjrze sie czy sa slady piany, dam znac jak to zrobie. Pozdrawiam i dzieki za liczne odpowiedzi.
P.S. Gdzie znajduje sie dokladnie ta odma? Chcialbym na nia tez zerkanc i ewentualnie przeczyscic.
odma: to odprowadzenie ciśnienia i gazów, przeważnie z pokrywy klawiatury. _________________ Nie da się zrobić? To znajdź kogoś, kto o tym nie wie i on to zrobi...
mialem to samo w astrze jezeli nie ubywa plynu chlodniczego znaczy ze wszystko w porzadku>Tym bardziej teraz przy niskich temperaturach!Jezdzilem autem 3 lata i kazdej zimy bylo to samo a z silnikiem nic sie nie dzialo i chodzil jak ta lala
Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): SZPROTAWA Posiadane auto: SEAT CORDOBA 1997R TYP SILNIKA 1.4 AEX
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 08 Lut 2008, 21:32
Temat postu:
witam
miałem podobny problem jednego dnia jeżdził normalnie a na drugi dzień pojechałem do przeglądu i wszystko było ok tylko gościu powiedział że gdzieś mi pryska świeżym olejem okazało się że miałem zatkany odpowietrznik korbowy myślałem że to coś powarzniejszego mechanik mówił że musiał gdzięś przymarznąć i tworzyło się podciśnienie i wyrzucało olej spod miarki oleju doradził żebym odkręcił odpowietrznik korbowy i go dobrze przepłukał naftą albo benzyną problem odrazu ustąpił. słyszałem że ten osad pod korkiem żbiera się od różnicy temperatur ale także od jakości oleju ja mam zalany lotos semisyntetic ale będę zmieniał na castrol magnatec lub mobil 1 pozdrawiam
Witajcie to znow ja:) Po wymianie filtra powietrza stwierdzam ze piana caly czas zbiera sie pod korkiem oleju mozecie sie przyjzec ponizej:
i z bliska, piana ma konsystencje masla:
Nie mam pojecia gdzie znajduje sie odma w moim samochodzie wiec zamieszczam kilka fotek z nadzieja ze mi pomozecie ja znalesc:) A jak juz ja znajde to wtedy przeczyszcze i moze to pomoze....
Zastanawiam sie jeszcze dlaczego mam tlusta jedna czesc silnika, prawdopodobnie olej jakos scieka od korka po obudowie jak mysliscie? Fotke zalaczam ponizej...
dziwna ta piana troche.... ale myśle ze zalezy to od oleju, u mnie jest ciut więcej ale jest szarawa taki jakby bardzo brudny biały kolor. (olej mam castrola pełny syntetyk taki z górnej półki - nie pamiętam symbolu ale cena utkwiła mi mocno 92 zł/litr)
mokry silnik od oleju jest prawdopodobnie od sparciałej uszczelki pod klawiatura, mysle ze spod korka tyle by nie bylo - często dolewasz oleju?
czy bagnet oleju Ci wypycha? sprawdź jakie masz ciśnienie, czy jest duże czy normalne - nie potrafie tego napisac o co mi chodzi - u mnie było bardzo duże cisnienie przez zapchana odme i wypychało mi bagnet - olej zalał pół silnika. jak masz bagnet na cisno to może faktycznie przez korek wyciska Ci olej.
odma - słabo widac na zdjęciu trzebaby pomacac silnik. przeważnie jest to odprowadzenie cisnienia w górnym punkcie pokrywy klawiatury _________________ Nie da się zrobić? To znajdź kogoś, kto o tym nie wie i on to zrobi...
Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): SZPROTAWA Posiadane auto: SEAT CORDOBA 1997R TYP SILNIKA 1.4 AEX
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 20 Mar 2008, 15:35
Temat postu:
witam
witam thasis no sporo tego jest osadu ale tak jak napisał klamek u mnie jak się zbierał to też w kolorze brudnym białym . Wymieniałem ostatnio świece i pozwoliłem sobie zajrzec do tego odpowietrznika korbowego i co zastałem to samo znowu się nagromadziło tego osadu.
słyszałem że to też może występować przy niedogrzaniu silnika. Napisz jakie odcinki trasy pokonujesz średnio codziennie czy raczej w mieście i krótkie czy trasa cay mieszane?
jeżeli jeżdzisz po mieście i krótko to silnik nie zdąży się dobrze dogrzać i to może być przyczyną.
Mój teściu ma ibizę i jeżdzi tylko po mieście bardzo krótkie odcinki i właśnie też mu się tyle tego zbiera jak korek u niego odkręcisz to pełno jest tego osadu na korku jak i w koło pod pokrywą klawiatury.
co do tej odmy gdzie ona może się znajdować u mnie jest ona umieszczona stojąc od strony pasażera z tyłu silnika od strony kabiny jest to taka puszka plastikowa w kształcie kwadratu nie rozbieralna przykręcona do dolnej części bloku silnika i odprowadzony jest od niej wąż do filtra powietrza.
szukaj dobrze napewno znajdziesz najlepiej jakbyś miał dostęp do kanału to można poszukać też od strony podwozia u mnie była ona przykręcona na trzy śruby klucz imbus pozdrawiam jak znajdziesz to napisz
Dzieki serdeczne za szybka odpowiedz koledzy. Przejde od razu do rzeczy... Jezeli chodzi o dystanse jakie pokonuje to wynosza one okolo 30-50km dzienie. Dojezdzam do pracy codzienie okolo 18 km w jedna strone, smigam po ladnej drodze wiec samochod bujam miedzy 100-120 km/h. W weekend natomiast czesto gdzies dalej wyjezdzam takze nabijam wiecej. Jezeli chodzi o olej to zmienialem go okolo dwoch miesiecy temu, ale osad robil mi sie tez na starym oleju. Olej na jakim obecnie pracuje silnik to: Castrol Magnatec 10W-40. Chcialem zalac 5W ale cena mnie wystraszyla:)
Mam wolne teraz to postaram sie poczukac tej odmy. Bagnet mam wcisniety dosyc mocno ale nie mam na nim zadnej piany i nie wydobywa sie przez niego olej.
Nie mam pojecia od czego to tak sie robi, znajomych tez pytalem ale sie z tym nie spotkali, podejrzewam ze w serwisie tez mi pewnie wiecej nie powiedza. Aha i jezeli chodzi o dolewanie oleju to najdziwniejsze jest to ze jego poziom sie nie zmienia, czesto sprawdzam ale wydaje sie byc caly czas taki sam.
ps. duzo kosztuje wymiana uszczelki pod klawiatura? moge z tym tak jezdzic?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Toledo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.