Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Toledo III 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 16 Lip 2014, 23:04
Temat postu:
Problem z pedałem sprzęgła
Witam posiadam Seata Toledo III 2005r 1.9 tdi. Problem wygląda następująco:
Wybrałem się w krótką trasę w upalny dzień moim samochodem. Już wtedy wyczuwałem jakieś dziwne zachowanie pedału sprzęgła tak jakby nie wracał do swojej pierwotnej pozycji tylko tak do 80%. Lecz zlekceważyłem to, jadąc na początku trasy biegi wchodziły bez problemu lecz pedał nie oddawał do końca, w pewnej chwili myślę że wpływ wywarła temperatura biegu praktycznie ciężko można było wbić. Pojeździłem kilka dni pojechalem do mechanika, który stwierdził że zaczniemy od wymiany płynu w układzie sprzęgła. Wymieniłem bez zmian, pedał nadal nie oddaje tak jak powinien ale biegi wchodzą normalnie. Następnie mechanik wymienił pompkę sprzęgła odebrałem samochód ale widzę że nadal problem jest ten sam. Czasem uda się że pedał odda tak jak powinien ale w większości nie wraca do normalnego położenia. Porszę o rady?
Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Seat Toledo III 1.9 105KM BXE 2006
Piwa: 5/3
Wysłany: Czw 17 Lip 2014, 15:47
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) Problem z pedałem sprzęgła
Miałem identyczny problem z dwa tygodnie temu. Winny okazał się pedał sprzęgła, który jest wykonany z plastiku. Konkretnie, plastikowy element, który wchodzi w sprężynę wyrobił się i blokował pedał. Usterka obiawiała się głównie blokowaniem pedału przy wciskaniu (czuć było pod nogą wyraźny opór, po przekroczeniu którego pedał dochodził do końca) oraz jego blokowaniu przy odbijaniu (strzelał czasami w stopę) lub całkowitemu zablokowaniu przy podłodze. Doraźnie pomagało kilkukrotne naciśnięcie na pedał.
Układ miałem odpowietrzony i ponadto wyczyszczony pedał sprzęgła i nasmarowany. Od swojego mechanika wiem, że nie jest to odosobniony przypadek w autach VAG, bo pedały są badziewne. Koszt wymiany pedału to coś około 150 zł plus zapinka do cięgna wychodzącego z pompy (nie pamiętam ile, ale coś około kilkudziesięciu złotych) plus wymiana. Spróbuj zrobić podobne czynności, bo może Ci to oszczędzić sporo kasy i czasu. Mechanik zapowiedział mi, że prędzej czy później pedał i tak pójdzie do wymiany. Ale póki co, auto przejechało jakieś 1000 km i wszystko jest na razie ok. _________________ Pozdrawiam,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Toledo ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy-układ wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.