Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Akurat trafiłem żeby nowego tematu nie zakładać. Otóż może mam podobny problem tylko więcej szczegółów. Mój ręczny zaskoczy na max pare ząbków i to z wielkim oporem ale auto wydaje mi się słabo trzyma a do tego czasem jak gdyby rączka przeleci tak jakby nie było ząbków bez oporu i też słabo trzyma linkę. Już kręciłem w prawo i w lewo, nowe klocki z tyłu a nadal drążek od ręcznego chodzi raz tak raz tak. Może ktoś coś podpowie? Pozdrawiam i z góry dziękuje!
chodzi ze jest ok bo na przegladzie musi byc max 3 klikniecia i jest ale reczny przy max. lince w gorze jest slaby,linki nie zapieczone chodza ok,klocki grube, no i jeszcze jeden problem nie dam rady wlozyc popielniczki
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Pią 05 Lis 2010, 18:49
Temat postu:
Hamulec reczny
Ręczny ma coś takiego jak jak system samonastawny w miarę jego użytkowania i zużycia klocków cały czas się podstawia. Jeśli macie taką możliwość to trzeba wjechać na kanał lub położyć się z tyłu auta i przyjrzeć się na dźwignie przy zaciskach czy są na maksa odbite do góry czy nie jest tam taki opór (sprawdzić na spuszczonym ręcznym).U mnie było właśnie tak że na jednym kole nie odbijało do końca i nie pomagało naciągnięcie linki pod popielniczką .Po rozebraniu wyczyszczeniu i przesmarowaniu tej dźwigni na zacisku ręczny trzyma jak złoto.
czasami warto zrobić coś odwrotnego niż podciąganie hamulca i poluzować całkowicie tak żeby dźwigienki się cofnęły, bo może faktycznie NED ma racje że dźwigienki się za mało cofają i ręczny się nie wyreguluje sam
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 539 Skąd jesteś (miejscowość / region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: seat Toledo II signo 1,8 20V, Bmw e90 318i
Piwa: 31/3
Wysłany: Sob 06 Lis 2010, 01:05
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) Hamulec reczny
..a dźwigienki zazwyczaj się nie cofają, bo linka ma uszkodzony pancerz i "wlazła" korozja. Miałem taki problem, a ratowałem się montując dodatkową sprężynę, która pomagała się cofać dźwigience. Nie polecam tego rozwiązania. Uszkodzony pancerz=wnikanie wilgoci, a to zimą skutkuje zamarzaniem i blokowaniem linki. Efekt-zablokowane tylne koła i niemożliwość jazdy. Linka składa się z dwóch połówek i 1/2 kosztuje dosłownie kilkanaście złotych (zamiennik).
wymienilem klocki z tylu z poluzowana linka wcisnalem tlok specjalnym narzedziem ale zadnej innej regulacji nie znalazlem(prawdopodobnie reczny dziala wewnetrznym klocku przesuwajac go),reczny sie poprawil jeszcze chwile pojezdzei podciagne linke zobacze co bedzie jutro na przegladzie???
Za wszelkie sugestie dzieki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.