Czy ktoś wie jak można spuścić płyn z silnika.
Chcę zrobić sam wymianę ale nie mogę odnaleźć korka.
Czy są jakieś kwestie o których powinno się pamiętać przy tej robocie?
Dołączył: 30 Mar 2010 Posty: 60 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: Seat Toledo II
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Gru 2011, 01:46
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) Wymiana płynu chłodniczego
ja tez chce wymianic sobie płyn bo zrobil sie bronzowy tylko co musze zrobic dalej po spuszczeniu plynu ??? co odkrecic zeby caly playn zleciał??? czy trzeba po uzupelnieniu nowym płynem odpowietrzyc jakos układ????
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Sro 28 Gru 2011, 10:05
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) Wymiana płynu chłodniczego
Termostat musi byc otworzony,czyli temp.silnika (wylaczony!) w ok.90st.,zdejmujesz korek ze zb.wyrown.,odkrecasz kranik przy chlodnicy i spuszczasz caly plyn,zakrecasz kranik i czekasz,az silnik ostygnie (ma miec temp.porownywalna do temp.wlewanego plynu) po czym wlewasz plyn przez zb.wyrown.az bedzie do lini max,zakrecasz korek,ogrzewanie na max i rozgrzewasz w czasie jazdy silnik do temp.pracy dolewajac plyn,az jego ilosc sie usabilizuje miedzy min,a max.Jezeli przy okazji wymieniasz termostat to silnik moze byc zimny,a caly plyn wyleci po jego wyjeciu. _________________ pozdr. Michal
Podłącze się do tematu. Miałem ostatnio wymieniany płyn chłodniczy. Po odkręceniu korka zorientowałem się że płyn ma kolor niebieski. Przed wymianą wyraźnie powiedziałem mechanikowi że ma zalać jakiś glikol G12. Z tego co się dowiedziałem to mam zalany glikol z wodą w proporcji 1:1. I teraz pytanie: Czy jazda na takim płynie jest w pełni bezpieczna dla silnika? Czy powinno się zalewać wyłącznie G12 czyli pomarańczowy lub czerwony?
Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Seat Toledo AFN
Piwa: 72/5
Wysłany: Nie 19 Lut 2012, 21:26
Temat postu:
Re: ( Seat Toledo ) Wymiana płynu chłodniczego
VW zaleca G12, moze cos w tym jest, ale majac na uwadze wydmuchane uszczelki o ktorych mozna przeczytac na forum chyba niewiele, G12 jest na glikolu etylowym, niebieskie petrygo tez, wnioski zostawiam Tobie, dodam tylko, ze tez mam zalany niebieski... _________________ pozdr. Michal
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Toledo ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.