Seat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Seat Altea ) Montaż siłownika pokrywy silnika SEAT ALTEA



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Altea ) Nadwozie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzenio_ni

Auto Maniak



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 847
Skąd jesteś (miejscowość / region): Niepołomice k/ Krakowa
Posiadane auto: Seat Altea XL 1,6 TDI 2012
Piwa: 41/5
Wysłany: Sro 28 Gru 2011, 12:47
Temat postu:

Montaż siłownika pokrywy silnika SEAT ALTEA


Witam
Koledzy myślę o zamontowaniu w swojej Ali siłownika pokrywy silnika i mam do Was pytanie czy posiada ktoś może w swojej Ali zamontowany taki siłownik, byłem lekko zdziwiony że w nowej Ali nie ma tylko podpórka a o 5 lat starszym Leonie był ( no chyba że taka wersja z prętem ). Może ktoś już to przerabiał sam w swoim zakresie lub ma w lepszej wersji – chodź niesądzę że to od wersji zależy. Za wskazówki i fotki z góry dziękuje pozdrawiam Grzenio
gregpin@interia.pl
_________________
czasem się mylę
Powrót do góry
cichom

Debiutant



Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kalisz
Posiadane auto: Seat Altea FR 2.0 TDI 170KM
Piwa: 0/3
Wysłany: Wto 03 Sty 2012, 19:50
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) Montaż siłownika pokrywy silnika SEAT ALTEA


Ja mam FR-a i siłownika też nie ma. W VW nawet w dużo starszym Lupo z maleńką maską jest siłownik, a Seat na Altei przyoszczędził.
Powrót do góry
aro121

Auto Maniak



Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 535
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kolodzieje
Posiadane auto: Altea Freetrack 2.0TDI 4X4
Piwa: 51/2
Wysłany: Sro 04 Sty 2012, 17:05
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) Montaż siłownika pokrywy silnika SEAT ALTEA


Faktycznie tak często tam zagdądam że przydało by się zainwestować w siłownik Laughing heheheheheheeeee...
Powrót do góry
altek_bkd

Stały Bywalec



Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 217
Skąd jesteś (miejscowość / region): RRS
Posiadane auto: Seat leon cupra4 2.8 V6
Piwa: 10/5
Wysłany: Nie 30 Cze 2013, 08:38
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) Montaż siłownika pokrywy silnika SEAT ALTEA


witam Grzenio_ni udało Ci się zamontować siłowniki pod maską czy dałeś spokój?
_________________
kopa ma ta kawa
Powrót do góry
seacik4832

Czytelnik



Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz
Posiadane auto: Seat Altea
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Lut 2019, 13:18
Temat postu:

Montarz siłowników maski silnika Seat Altea


Witam.
Chciałem nawiązać do tematu podnoszenia maski silnika za pomocą siłowników w Seacie Altea. Czytałem wiele opisów - w tym dotyczących Seata Leona, które nawiązywały do adaptacji podnoszenia maski silnika. Niestety nigdzie nie doszukałem się (może źle szukałem) pełnego rozwiązania tematu. Były dyskusje nad ewentualnym sprowadzeniem wsporników i siłowników z Ukrainy (tam ponoć ktoś wymyślił jak to zrobić i sprzedawał gotowe elementy). Jest też filmik na YouTubie jak montować te wsporniki, ale nigdzie żadnych konkretów.
Więc postanowiłem sam rozwiązać ten problem. Poniżej przedstawiam rysunki z wymiarami wsporników, które wykonałem i założyłem do swojego samochodu (Seat Altea 2004r TDI 1,9). Radzę posłużyć się tutaj właśnie tym filmikiem na YoTubie (wpisać na wyszukiwarce YoTuba "siłownik maski Seat Altea" i tam wybrać rosyjski język). Tam dokładnie jest pokazane gdzie i jak te wsporniki zamontować. W masce silnika są śruby M8 (śruby zawiasów), z których jedną należy wykręcić a drugą tylko popuścić. Ten wycięty ząbek we wsporniku jest właśnie po to by minąć przeprasowanie na masce. Wsuwamy wspornik (ten dłuższy pod śrubę popuszczoną a drugą śrubę zakładamy w drugi otwór i obie silno dokręcamy. Teraz do wspornika przykręcamy sworzeń kulisty (można kupić na znanej aukcji po ok 3zł). Drugi wspornik przykręcamy na stronie wewnętrznej błotnika. Jest tam jedna śruba M6, którą należy odkręcić i jest też wolny otwór. Zakładamy wspornik dolny, przykręcamy go śrubą M6 (mniejszy otwór w wsporniku) i w drugi otwór (większy) zakładamy śrubę M8 - od spodu zakładamy podkładkę i najlepiej nakrętkę samo kontrującą. Trochę trzeba się pogimnastykować z przytrzymaniem nakrętki, bo trzeba ją wsadzić od strony wewnętrznej błotnika (od komory silnikowej), ale jest tam dość duży otwór i da rady. Teraz przykręcamy sworzeń kulisty. Sworzeń powinien być od strony błotnika.
No i teraz miałem trochę problem z siłownikami. Odległość między sworzniami jest ok 470mm do 480mm. Rozpocząłem poszukiwanie odpowiednich siłowników. Znalazłem siłowniki od Fiata Bravo (długość 470mm, siła F 350N i skok 190mm) . Założyłem na próbę jeden i niby wszystko jest ok, ale wydaje mi się, że jest za duża siła wyrzutu bo mimo tylko jednego siłownika dość gwałtownie maska się otwiera. W zasadzie to zgadzając się na tą większą siłę mogłoby być wszystko w porządku z tylko jednym siłownikiem. Ale nie dawało mi to spokoju i dalej poszukiwałem siłownika gazowego (zaznaczam, że mają to być siłowniki gazowe a nie hydrauliczne, bo gazowe można montować dowolnie a hydrauliczne tylko grubszą częścią w dół). Znalazłem znowu na znanej aukcji siłowniki, jako uniwersalne po ok 30zł (nowe), o parametrach dł. 480mm, siła F-250N i skok 203mm (symbol MGS024 Magnum) i te założyłem (tamte od Fiata kupiłem po 15zł (nowe). Teraz jest ok. i nawet wystarczy jeden siłownik, chociaż lepiej by było gdyby siła była jeszcze mniejsza tak ok 200N i wtenczas można założyć oba siłowniki. Niestety takich siłowników gazowych o parametrach długości i skoku nie znalazłem. I tyle na temat usprawnienia otwierania maski silnika, choć zdaję sobie sprawę, że nie każdego taka modernizacja zachwyci, bo występuje trochę utrudniony dostęp od strony błotnika do komory silnika, ale jak już napisałem to rzecz gustu i nie wszystkim musi się podobać i nie wszyscy muszą te siłowniki zakładać. Kto chce to ma tutaj opisane jak to wykonać. Oczywiście jest to robota dla entuzjastów, którzy mają jak wykonać wsporniki (chyba, że zlecą ich wykonanie, komu innemu) i lubią "pobawić" się swoim samochodem a myślę, że na tym forum chyba tylko tacy są. Acha - jeszcze jedna sprawa, wsporniki muszą być wykonane z dość twardej stali, szczególnie te górne. Dlatego to zaznaczam, bo widziałem na YoTubie podobne wsporniki (przy innym aucie) które przy używaniu (te górne) się pogięły. Moje na razie dają radę.
Ps. Mam z wymiarowany rysunek wsporników ale nie wiem jak go dołączyć.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 14 Lut 2019, 13:18
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
seacik4832

Czytelnik



Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz
Posiadane auto: Seat Altea
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 15 Lut 2019, 12:01
Temat postu:

Montarz siłowników maski silnika Seat Altea-Rysunek


Dodaję rysunek wsporników.
[img][/img]
Powrót do góry
bzykofm

Dyskutant



Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 65
Skąd jesteś (miejscowość / region): wieniec/warszawa
Posiadane auto: seat leon 1P 1.9 TDI BLS 2010
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 24 Lut 2019, 00:38
Temat postu:

Re: ( Seat Altea ) Montaż siłownika pokrywy silnika SEAT ALTEA


Ja mam zamontowane te siłowniki z Ukrainy. Na forum Leona założyło je kilkadziesiąt osób. Faktycznie były wykonane z dość miękkiej blachy i w sumie doszło do zbiorowej reklamacji. Niestety nie posiadam żadnej dokumentacji.
Powrót do góry
seacik4832

Czytelnik



Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz
Posiadane auto: Seat Altea
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Lut 2019, 16:49
Temat postu:

Montarz siłowników pokrywy silnika Seat Altea


Witam ponownie. Znalazłem siłowniki o parametrach - dł. 470mm i F150N (są chyba stosowane do szyb) i teraz jest całkiem dobrze. Jednak silniejsze siłowniki są za mocne i maskę ciężko zamknąć no chyba stosując tylko jeden (mowa tu o siłownikach 250N które miałem wcześniej zamontowane). Jeśli chodzi o wsporniki, to sam je wykonałem z blachy o grubości 2mm (wyciąłem z zawiasów - ten krótszy i metalowego wspornika krokwi - ten dłuższy). Jak na razie wsporniki się trzymają i nie wyginają
Powrót do góry
bzykofm

Dyskutant



Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 65
Skąd jesteś (miejscowość / region): wieniec/warszawa
Posiadane auto: seat leon 1P 1.9 TDI BLS 2010
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 28 Lut 2019, 00:08
Temat postu:

Re: Montarz siłowników pokrywy silnika Seat Altea


seacik4832 napisał:
maskę ciężko zamknąć no chyba stosując tylko jeden


Nie polecam jednego siłownika. Znam przypadek, że maska się wykrzywiła i zaczęła obcierać o błotnik w efekcie czego zdarła fragment lakieru.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Altea ) Nadwozie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Seat Altea »

Opinie o samochodach Seat Altea - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Nadwozie


SeatLeon

19 700

2007r.

253 000 km

mazowieckie

SeatAlhambra

14 900

2005r.

242 000 km

kujawsko-pomorskie

SeatLeon

42 900

2017r.

204 103 km

śląskie

SeatLeon

49 900

2016r.

115 000 km

wielkopolskie

SeatAlhambra

13 900

2006r.

344 530 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Klub Seata Ibiza   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System