Witam
Koledzy myślę o zamontowaniu w swojej Ali siłownika pokrywy silnika i mam do Was pytanie czy posiada ktoś może w swojej Ali zamontowany taki siłownik, byłem lekko zdziwiony że w nowej Ali nie ma tylko podpórka a o 5 lat starszym Leonie był ( no chyba że taka wersja z prętem ). Może ktoś już to przerabiał sam w swoim zakresie lub ma w lepszej wersji – chodź niesądzę że to od wersji zależy. Za wskazówki i fotki z góry dziękuje pozdrawiam Grzenio
gregpin@interia.pl _________________ czasem się mylę
Dołączył: 23 Maj 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz Posiadane auto: Seat Altea
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Lut 2019, 13:18
Temat postu:
Montarz siłowników maski silnika Seat Altea
Witam.
Chciałem nawiązać do tematu podnoszenia maski silnika za pomocą siłowników w Seacie Altea. Czytałem wiele opisów - w tym dotyczących Seata Leona, które nawiązywały do adaptacji podnoszenia maski silnika. Niestety nigdzie nie doszukałem się (może źle szukałem) pełnego rozwiązania tematu. Były dyskusje nad ewentualnym sprowadzeniem wsporników i siłowników z Ukrainy (tam ponoć ktoś wymyślił jak to zrobić i sprzedawał gotowe elementy). Jest też filmik na YouTubie jak montować te wsporniki, ale nigdzie żadnych konkretów.
Więc postanowiłem sam rozwiązać ten problem. Poniżej przedstawiam rysunki z wymiarami wsporników, które wykonałem i założyłem do swojego samochodu (Seat Altea 2004r TDI 1,9). Radzę posłużyć się tutaj właśnie tym filmikiem na YoTubie (wpisać na wyszukiwarce YoTuba "siłownik maski Seat Altea" i tam wybrać rosyjski język). Tam dokładnie jest pokazane gdzie i jak te wsporniki zamontować. W masce silnika są śruby M8 (śruby zawiasów), z których jedną należy wykręcić a drugą tylko popuścić. Ten wycięty ząbek we wsporniku jest właśnie po to by minąć przeprasowanie na masce. Wsuwamy wspornik (ten dłuższy pod śrubę popuszczoną a drugą śrubę zakładamy w drugi otwór i obie silno dokręcamy. Teraz do wspornika przykręcamy sworzeń kulisty (można kupić na znanej aukcji po ok 3zł). Drugi wspornik przykręcamy na stronie wewnętrznej błotnika. Jest tam jedna śruba M6, którą należy odkręcić i jest też wolny otwór. Zakładamy wspornik dolny, przykręcamy go śrubą M6 (mniejszy otwór w wsporniku) i w drugi otwór (większy) zakładamy śrubę M8 - od spodu zakładamy podkładkę i najlepiej nakrętkę samo kontrującą. Trochę trzeba się pogimnastykować z przytrzymaniem nakrętki, bo trzeba ją wsadzić od strony wewnętrznej błotnika (od komory silnikowej), ale jest tam dość duży otwór i da rady. Teraz przykręcamy sworzeń kulisty. Sworzeń powinien być od strony błotnika.
No i teraz miałem trochę problem z siłownikami. Odległość między sworzniami jest ok 470mm do 480mm. Rozpocząłem poszukiwanie odpowiednich siłowników. Znalazłem siłowniki od Fiata Bravo (długość 470mm, siła F 350N i skok 190mm) . Założyłem na próbę jeden i niby wszystko jest ok, ale wydaje mi się, że jest za duża siła wyrzutu bo mimo tylko jednego siłownika dość gwałtownie maska się otwiera. W zasadzie to zgadzając się na tą większą siłę mogłoby być wszystko w porządku z tylko jednym siłownikiem. Ale nie dawało mi to spokoju i dalej poszukiwałem siłownika gazowego (zaznaczam, że mają to być siłowniki gazowe a nie hydrauliczne, bo gazowe można montować dowolnie a hydrauliczne tylko grubszą częścią w dół). Znalazłem znowu na znanej aukcji siłowniki, jako uniwersalne po ok 30zł (nowe), o parametrach dł. 480mm, siła F-250N i skok 203mm (symbol MGS024 Magnum) i te założyłem (tamte od Fiata kupiłem po 15zł (nowe). Teraz jest ok. i nawet wystarczy jeden siłownik, chociaż lepiej by było gdyby siła była jeszcze mniejsza tak ok 200N i wtenczas można założyć oba siłowniki. Niestety takich siłowników gazowych o parametrach długości i skoku nie znalazłem. I tyle na temat usprawnienia otwierania maski silnika, choć zdaję sobie sprawę, że nie każdego taka modernizacja zachwyci, bo występuje trochę utrudniony dostęp od strony błotnika do komory silnika, ale jak już napisałem to rzecz gustu i nie wszystkim musi się podobać i nie wszyscy muszą te siłowniki zakładać. Kto chce to ma tutaj opisane jak to wykonać. Oczywiście jest to robota dla entuzjastów, którzy mają jak wykonać wsporniki (chyba, że zlecą ich wykonanie, komu innemu) i lubią "pobawić" się swoim samochodem a myślę, że na tym forum chyba tylko tacy są. Acha - jeszcze jedna sprawa, wsporniki muszą być wykonane z dość twardej stali, szczególnie te górne. Dlatego to zaznaczam, bo widziałem na YoTubie podobne wsporniki (przy innym aucie) które przy używaniu (te górne) się pogięły. Moje na razie dają radę.
Ps. Mam z wymiarowany rysunek wsporników ale nie wiem jak go dołączyć.
Ja mam zamontowane te siłowniki z Ukrainy. Na forum Leona założyło je kilkadziesiąt osób. Faktycznie były wykonane z dość miękkiej blachy i w sumie doszło do zbiorowej reklamacji. Niestety nie posiadam żadnej dokumentacji.
Dołączył: 23 Maj 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz Posiadane auto: Seat Altea
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Lut 2019, 16:49
Temat postu:
Montarz siłowników pokrywy silnika Seat Altea
Witam ponownie. Znalazłem siłowniki o parametrach - dł. 470mm i F150N (są chyba stosowane do szyb) i teraz jest całkiem dobrze. Jednak silniejsze siłowniki są za mocne i maskę ciężko zamknąć no chyba stosując tylko jeden (mowa tu o siłownikach 250N które miałem wcześniej zamontowane). Jeśli chodzi o wsporniki, to sam je wykonałem z blachy o grubości 2mm (wyciąłem z zawiasów - ten krótszy i metalowego wspornika krokwi - ten dłuższy). Jak na razie wsporniki się trzymają i nie wyginają
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Altea ) Nadwozie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.