Seat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Seat Toledo ) Podwyższone obroty i włączone wentylatory chłodnicy - BXE



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Toledo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tokarz

Stały Bywalec



Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 129
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Seat Toledo III 1.9 105KM BXE 2006
Piwa: 5/3
Wysłany: Wto 12 Lip 2016, 08:28
Temat postu:

Podwyższone obroty i włączone wentylatory chłodnicy - BXE


Cześć,

od (również do) niedawna miałem problem z obrotami skaczącymi do 1050-1100/min na biegu jałowym i włączającymi się wentylatorami chłodnicy (na I biegu). Delikatne przegazowanie auta zazwyczaj na chwilę powodowało powrót obrotów do nominalnej wartości. Rzecz pierwotnie działa się na nagrzanym silniku, a po pewnym czasie niezależnie od jego temperatury.

Temat często poruszany w sieci, ale raczej niewielu autorów dzieli się rozwiązaniem. Udało mi się wczoraj rozwiązać problem, więc podzielę się wiedzą z Wami i dam kilka wskazówek. Problemem u mnie był spadek napięcia ładowania, przez co sterownik ECU podnosi obroty silnika, żeby utrzymać napięcie ładowania, a przy okazji włącza wentylatory chłodnicy, żeby nie dopuścić do przegrzania silnika.

U mnie napięcie ładowania wynosiło 13,85 +/- 0,25V- teoretycznie OK, choć mało stabilne. Wydaje mi się jednak, że multimetr jest zbyt wolnym i mało czułym urządzeniem, żeby zaobserwować na nim subtelne skoki napięcia. Poniżej pierwotnie zmierzone spadki napięcia na połączeniu:
a) alternator (szpilka) - akumulator (słupek "+") - 150mV
b) alternator (obudowa) - akumulator (słupek "-") - 30mV

Kolejność diagnostyki:
1. połączenia alternator - akumulator oraz połączenia alternator - silnik / silnik - akumulator - do gruntownego wszystkie połączenia, również te pod airbox'em. Do zabezpieczenia połączeń elektrycznych koniecznie należy użyć wazeliny technicznej, smaru silikonowego, miedzianego lub czegoś podobnego.
2. czujnik cieczy G62 - u mnie po przejechaniu 15 km w gęstym ruchu ulicznym, w temperaturze otoczenia około 34*C, wskazania na licznikach wynosiły 90*C, a w VCDC 78*C. Co ciekawe, wartość ta raczej nie wzrastała, niezależnie od obciążenia. Czujnik przy tych parametrach jest OK.
3. koło pasowe alternatora - czy sprzęgło jednokierunkowe nie blokuje się. Wystarczy, że ktoś wyłączy silnik, a druga osoba sprawdzi, czy łopatki w alternatorze kręcą się jeszcze przez chwilę od wyłączenia. Jeżeli tak, to jest OK.

Tolek w liczbach (bieg jałowy, wyłączone wszystkie odbiorniki):
1. pobór prądu przez wentylatory chłodnicy przy teście wywołanym z VCDS, mierzony na bezpieczniku w komorze silnika (trzeci bezpiecznik od lewej na przedniej, pionowej ścianie obudowy - wartość 50A), wynosił max. do 16A
2. spadek napięcia po oczyszczeniu styków wygląda następująco:
a) alternator (szpilka) - akumulator (słupek "+") - 40mV
b) alternator (obudowa) - akumulator (słupek "-") - 30mV
3. napięcie ładowania po oczyszczeniu styków - 14,15V~+/- 0,05V

I mała wskazówka - w sieci jest dużo opisów, że wymiana łożyska, czy koła pasowego alternatora rozwiązała problem. Jednak, gdy się zastanowimy, to do tych czynności zdejmujemy alternator, czyli de facto, przy ponownym jego montażu poprawiamy połączenia elektryczne, które pierwotnie mogły być przyczyną problemu. Zatem, diagnostykę zaczynamy od najprostszych czynności, a co najważniejsze - bezkosztowych.

Powodzenia!
_________________
Pozdrawiam,

tokarz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum SEAT Forum Strona Główna -> ( Seat Toledo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Seat Toledo »

Opinie o samochodach Seat Toledo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Toledo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


SeatCordoba

2 222

2005r.

121 000 km

lubelskie

SeatLeon

19 700

2007r.

253 000 km

mazowieckie

SeatIbiza

26 900

2012r.

234 100 km

mazowieckie

SeatIbiza

27 900

2017r.

177 000 km

pomorskie

SeatLeon

17 990

2009r.

189 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Klub Seata Ibiza   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System