Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Leon 1P 07-08 1.6 BSE
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 08 Cze 2015, 21:19
Temat postu:
Seat Leon 1P drganie kierownicy przy większych prędkościach
Witam serdecznie,
Mój problem dotyczy delikatnych drgań na kierownicy.
Niedawno kupiłem Leona i podczas jazdy próbnej czułem lekkie drganie na kierownicy zaczynające się tak od 120km/h (lekko wyczuwalne), a od 140km/h i wzwyż nasilały się. Opony były stare i wyząbkowane więc wydawało mi się, że po wymianie opon to przejdzie. Kupiłem nowe opony Dunlop Blueresponse i problem pozostał.
Opony zakładane i wyważane w zakładzie do którego od lat jeżdżę. "Robię" tam co sezon kilka aut i nigdy nie miałem problemów, więc zakładam że wyważarkę mają dobrą. Felgi oryginalne z Seata, proste, nieuszkodzone. Opony w rozmiarze dedykowanym 205/55 R16. Opony na wyważarce idą "prosto", nie widać żadnego bicia, a wulkanizatorzy mówili że nie widzą żadnych nieprawidłowości. Pojechałem więc na stację diagnostyczną, gdzie sprawdzili mi zawieszenie na trzepaku. Diagnosta stwierdził, że nie ma żadnych luzów i wszystko w porządku, a przyczyny bicia należy szukać w kołach (felgi albo opony). Powróciłem więc do wulkanizatora i zaczęliśmy zabawę w przekładanie kół. Najpierw zamieniliśmy koła przód-tył. Przejechałem 50km i okazało się że drgania ustały! Byłem pewny, że któraś opona ma wadę fabryczną więc żeby znaleźć winowajcę zaczęliśmy testować w różnych konfiguracjach, przekładając po kolei koła. Okazało się, że drgania powróciły i nie ma znaczenia które koło gdzie się znajduje. Nawet w konfiguracji, w której początkowo drgania ustały, teraz nadal występują. Co ciekawe, drgania te jednego dnia są zupełnie niewyczuwalne, innego powracają. Jest to delikatne drganie kierownicy "przód - tył", a nie na boki "prawo-lewo". W pewnym momencie nawet myślałem, że to może kwestia nawierzchni, ale czasem kierownica drży na idealnie płaskiej nawierzchni.
Bardzo proszę o sugestie co może powodować te drgania. Wydaje mi się, że układ kierowniczy jest ok - na zakrętach żaden luz nie jest wyczuwalny (jeżdzę autem firmowym z luzem w ukłądzie kierowniczym, w moim Leonie nie ma takich objawów), samochód reaguje na najmniejszy ruch kierownicą. Samochód ma 69 tys przebiegu, jak puści się kierownicę jedzie idealnie prosto przy każdej prędkości, nie ściąga. Tarcze proste, przy hamowaniu nic nie bije, nie drży. Dodam, że drgania są wyczuwalne jakby mocniej na zakrętach szczególnie przy wyższych prędkościach lub mocnym przyspieszaniu na zakręcie. Wyczytałem, że komuś po zrobieniu zbieżności drgania ustały. Próbować w tym kierunku? Czy będzie to może jednak jakiś delikatny luz w zawieszeniu, którego diagnosta nie wychwycił (np. końcówki drążka)?
Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 477 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: była Altea 1,9tdi 2009 jest VW Sportsvan 2016; Mii 2014
Piwa: 21/0
Wysłany: Pon 08 Cze 2015, 22:20
Temat postu:
Seat Leon 1P drganie kierownicy przy większych prędkściach
Artur_r0 napisał:
Witam serdecznie,
Pojechałem więc na stację diagnostyczną, gdzie sprawdzili mi zawieszenie na trzepaku.
Nie żadne trzepaki tylko podnieść, wsadzić łyżkę i zobaczyć czy są luzy i gdzie.
Geometria tyłu, a nie samą zbieżność. I co to za opony były jak po 69 tysiącach były stare i wyząbkowane.
Ale rozumiem, że cena była mocno okazyjna jak zapadłą decyzja o kupie samochodu, który już przed zakupem sprawiał problemy.
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Leon 1P 07-08 1.6 BSE
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 08 Cze 2015, 22:50
Temat postu:
Re: Seat Leon 1P drganie kierownicy przy większych prędkściach
jack666 napisał:
Artur_r0 napisał:
Witam serdecznie,
Pojechałem więc na stację diagnostyczną, gdzie sprawdzili mi zawieszenie na trzepaku.
Nie żadne trzepaki tylko podnieść, wsadzić łyżkę i zobaczyć czy są luzy i gdzie.
Geometria tyłu, a nie samą zbieżność. I co to za opony były jak po 69 tysiącach były stare i wyząbkowane.
Ale rozumiem, że cena była mocno okazyjna jak zapadłą decyzja o kupie samochodu, który już przed zakupem sprawiał problemy.
Cena zdecydowanie nie była okazyjna, nawet około 2tys. zł wyższa od rynkowej. Decyzja zapadła, ponieważ auto jest ze 100% przebiegiem poniżej 70kkm, nie był nigdzie nawet draśnięty i na każdym elemencie ma fabryczny lakier, od pierwszego właściciela z polskiego salonu i do tego z tym silnikiem co szukałem. Wiem, że każdy kto kupił auto twierdzi że kupił ideał i okazję. Moim zdaniem jednak była to bardzo interesująca oferta - obejrzałem trochę samochodów i wiem że na taki egzemplarz trafić bardzo trudno. Popraw mnie, jeżeli się mylę.
Opony wrzucone były na sprzedaż - starsze niż sam samochód i w kiepskim stanie do tego wyząbkowane (właściciel ma zakład wulkanizacji, więc nie dziwiło mnie to przy zakupie). Zimówki na których jeździł są w idealnym stanie.
Ale koniec autoreklamy. Zrobię jak radzisz. Co do tylnego zawieszenia, oczywiście warto sprawdzić, ale czy może mieć jakiś wpływ na drgania kierownicy? Dodam, że wyczuwalne są tylko i wyłącznie na kierownicy.
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Leon 1P 07-08 1.6 BSE
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 09 Cze 2015, 23:17
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Seat Leon 1P drganie kierownicy przy większych prędkościach
resttart0 napisał:
Ja właśnie miałem luzy, pewnie coś podobnego
Coś więcej o tych "luzach"?
jack666 napisał:
resttart0 napisał:
Ja właśnie miałem luzy, pewnie coś podobnego
Miałeś luzy w pralce ?
Dość szybko jak na luzy w maglownicy, chociaż wiem że to od przebiegu nie zależy.
Geometrii zawieszenia nie chciałbym robić od razu, bo jak się okaże, że trzeba wymienić np. końcówkę drążka kierowniczego, albo jest delikatny luz na sworzniu, to geometria będzie ponownie do zrobienia. Podjadę do jakiegoś mechanika, może coś się uda znaleźć.
Re: ( Seat Leon ) Seat Leon 1P drganie kierownicy przy większych prędkościach
Miałem niedawno ten sam problem tylko w Fieście ale koła to koła
zmieniłem opony z zimówek(na stali) na letnie(alu) i na autostradzie zaczęło coś drżeć tak od 120.. przy 140 -160 najbardziej.
Pojechałem do zakładu gdzie mi zmieniali koła wyważyli jeszcze raz i wszystko ok, oglądaliśmy koła żadnych objawów nie było widać.. myślę no niemożliwe, przecież nowe auto, zawieszenie sprawdzane na autoryzowanym serwisie miesiąc wcześniej, alusy po jednym sezonie bez ryski hmm..
Pojechałem więc do potężnego zakładu żeby mi jeszcze oni wyważyli i też wszystko w porządku..
Dopiero jeden z mechaników podpowiedział żebym pojechał do typowo wulkanizacyjnego zakładu z dobrą renomą ( w Krakowie na kocmyrzowskiej) bo oni mają lepszy sprzęt. Tak też zrobiłem.
I Bingo! felga nieznacznie krzywa nawet gołym okiem nie zauważyłem, zresztą mechanikiem nie jestem ale ci wcześniejsi powinni. W tym zakładzie mieli naprawdę dobry sprzęt, wyważenie nie tylko na boki ale też góra dół( tak zwane dynamiczne). poklepali młotkiem i udało się wyprostować. Chodzi jak złoto:)
Dlatego moja rada: Jedź do profesjonalnego zakładu wulkanizacyjnego gdzie mają wyważanie dynamiczne i powinni znaleźć przyczynę
Aha Ja zapłaciłem 160 zł za wyważenie ale w sumie gdybym od razu u nich zmieniał koła to nie miałbym problemu (zapłaciłem wcześniej za wymianę z wyważeniem 80zł, potem wyważenie 60zł i znów 60zł więc straciłem więcej).
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Leon 1P 07-08 1.6 BSE
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 14 Cze 2015, 20:42
Temat postu:
Re: ( Seat Leon ) Seat Leon 1P drganie kierownicy przy większych prędkościach
Dzięki wielkie za poradę. Czytałem o dynamicznym wyważaniu i zastanawiałem się nad tym wcześniej. Może faktycznie warto spróbować. Pojadę jeszcze raz dokładnie sprawdzić luzy. Jeżeli okaże się, że wszytko ok, wybiorę się do innego zakładu wulkanizacyjnego. Zobaczę czy w pobliżu Bielska-Białej znajdzie się coś bardziej profesjonalnego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Seat Leon ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ jezdny-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.